Mια δίκαιη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου
Γράφει η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΙΑΜΑΛΗ
Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου δεν χρειάζονται την έγκριση της Βουλής και χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον την περίοδο των Μνημονίων με αποτέλεσμα να είναι συνυφασμένες με μέτρα αρνητικά για την κοινωνική πλειοψηφία.
Χθες με τη Βουλή κλειστή μετά από εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, με διάταξη που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, αναστέλλεται η αύξηση διοδίων της «Αττική Οδός Α.Ε.» μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το θέμα της αύξησης των διοδίων με μονομερή κίνηση των εταιριών που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό είχε προκαλέσει την οργισμένη αντίδραση της κυβέρνησης που είχε κατηγορήσει ευθέως τους μετόχους της «Αττική Οδός Α.Ε.» για πολιτικά παιγνίδια παραμονές εκλογών. Και αυτό γιατί όπως επεσήμαναν κυβερνητικά στελέχη για πρώτη φορά ανακοινώθηκε αύξηση από την εταιρεία χωρίς πριν ούτε καν να έχει ενημερωθεί το αρμόδιο υπουργείο. Η αύξηση να σημειωθεί ότι ήταν στα 3 ευρώ από 2,80 από την 1η Ιουλίου και στα 3,30 ευρώ τον επόμενο χρόνο.
Εχουμε λοιπόν, μια άλλου τύπου Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, μια ΠΝΠ που προασπιζει το δημόσιο συμφέρον. Βέβαια, για τη διατήρηση της ισχύος μιας πράξεως νομοθετικού περιεχομένου, πρέπει αυτή να εισαχθεί στη Βουλή για κύρωση εντός σαράντα (40) ημερών από την έκδοσή της (ή από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο) και να κυρωθεί από τη Βουλή εντός τριών (3) μηνών από τότε που εισάχθηκε για κύρωση. Αν δεν τηρηθούν οι παραπάνω προθεσμίες, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου παύει να ισχύει. Διατηρεί, όμως, την ισχύ της για το χρονικό διάστημα που προηγείται της εκπνοής των προαναφερθεισών προθεσμιών. Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου δεν μπορεί να ακυρωθεί δικαστικώς γιατί θεωρείται άσκηση πρωτογενούς νομοθετικής εξουσίας και όχι εκτελεστή διοικητική πράξη και γι’ αυτό το ΣτΕ απορρίπτει τις σχετικές προσφυγές ως απαράδεκτες. Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου μπορεί να καταργηθεί από νέο νομοθέτημα.
Για την Ιστορία, όταν ανέλαβε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, βρήκε διεκδικούμενες αποζημιώσεις για τους αυτοκινητόδρομους ύψους 1,5 δισεκ. ευρώ, έκοψε από αυτές τα 900 εκατομμύρια. Παράλληλα οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό ζητούσαν παράταση της ληστρικής σύμβασης.
Σημειωτέον, η Αττική Οδός έχει πολλαπλάσιο κόστος συντήρησης και λειτουργίας από τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Αφού βρήκαν τα σκούρα, οι εταιρείες επιχείρησαν να παρέμβουν σε προεκλογική περίοδο εναντίον της κυβέρνησης που δεν τους έκανε τα χατίρια ενώ παράλληλα θα προκαταλάμβαναν την συνέχιση των αυξήσεων στα διόδια της Αττικής Οδού. Λογάριασαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Δέκα μέρες πριν τις εκλογές πήραν την απάντησή τους.
Στην ΠΝΠ προβλέπεται υπουργική απόφαση που εξετάζει πλέον όλα τα στοιχεία και προβλέπει ακριβή ημερομηνία για την επιστροφή της «Αττική Οδός Α.Ε.» στο ελληνικό δημόσιο.
Είναι δίκαιο και γίνεται πράξη.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης