Θέμα εικοσιτετραώρων η ανακοίνωση των νέων τελών κυκλοφορίας
Το κράτος ψάχνει έσοδα και το «μάρμαρο» θα το πληρώσουν και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που σε ορισμένες περιπτώσεις θα δουν τα τέλη τους να εκτινάζονται στα ύψη. Ειδικά άμα έχουν αμάξι πενταετίας με κινητήρα νέας τεχνολογίας ή μεγάλου κυβισμού. Τα νέα τέλη θα φέρουν ανατροπές στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και σύμφωνα με πληροφορίες οι φετινές αυξήσεις δεν είναι τελικές. Του χρόνου ενδέχεται να έρθουν νέες αλλαγές ανάλογα με τις ανάγκες και την επιτυχία – εισπραξιμότητα των τελών του 2016, που θα πληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Θέμα ημερών είναι η επίσημη ανακοίνωση των νέων τελών κυκλοφορίας από το υπουργείο Οικονομικών. Το οικονομικό επιτελείο έχει καταλήξει στην τελική μορφή του νέου σχεδίου και εντός της εβδομάδας θα μάθουμε τον νέο λογαριασμό που σύμφωνα με πληροφορίες θα έρθει «φουσκωμένος» για τους περισσότερους ιδιοκτήτες. Το μεγαλύτερο εμπόδιο μέχρι στιγμής για την αύξηση και αποστολή των νέων τελών είναι ότι οι μεγάλες αλλαγές στο ηλεκτρονικό σύστημα των εκκαθαριστικών χρειάζεται χρόνο και σύμφωνα με πηγές με καλή γνώση των εξελίξεων, θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών.
Το «πρόστιμο» για την κατάργηση πινακίδων
Ένα μπαράζ αυξήσεων στα τέλη των αυτοκινήτων, μπορεί να οδηγήσει και σε ένα νέο κύμα μαζικής κατάθεσης πινακίδων. Αυτό θα έκοβε σημαντικά από τα έσοδα του Δημοσίου από τα τέλη αλλά θα ήταν και ένα ακόμα χτύπημα στην αγορά αυτοκινήτου σε ηλεκτρολόγους, καθαριστήρια αυτοκινήτων, παρκινγκ, εταιρίες εμπορίας ελαστικών κ.α.. Για την αντιμετώπιση αυτής της πιθανότητας υπάρχει η εισήγηση για να μπει Τέλος-Πρόστιμο στην κατάθεση πινακίδων.
Τέλος στα μηδενικά τέλη για χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ.
Οι νέοι πίνακες με τα νέα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ανακοινωθούν θα φέρουν με ελάχιστες εξαιρέσεις, αύξηση των τελών για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. και τις μεγαλύτερες αυξήσεις θα τις δουν οι ιδιοκτήτες «νέων» αυτοκινήτων (πενταετίας) και υβριδικών ή πετρελαιοκινήτων που μέχρι τώρα δεν πλήρωναν καθόλου τέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ημερησίας», πρώτη μεγάλη διαφορά θα είναι τροποποίηση των ορίων φορολόγησης ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει πως τα μηδενικά τέλη σχεδόν καταργούνται αφού φαίνεται πως θα ισχύσουν μόνο για τα αυτοκίνητα με εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και όχι τα 100 γραμμάρια που αναμενόταν.
Ποιοι θα πληρώσουν φέτος λιγότερα τέλη
Παλαιότερα και μεγάλου κυβισμού αμάξια με άδεια κυκλοφορία πάνω από την πενταετία και πάνω από 2.000 κυβ. εκατ. αναμένεται να έρθουν μειώσεις μέχρι και 20%. Επίσης, λιγότερα τέλη θα πληρώσουν τα μικρά και φτηνά αμάξια, στις κατηγορίες μέχρι τα 1.548 κυβ. εκατ. και με τέλη από 20 ευρώ έως 240 ευρώ, εκεί φαίνεται πως έρχονται μικρές μειώσεις έως και 20 ευρώ ανά Ι.Χ..
Αυξήσεις 50 ευρώ για τα «οικογενειακά» αμάξια μεσαίου κυβισμού
Από την άλλη ακριβότερα τέλη, μέχρι και 50 ευρώ αναμένεται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυβισμού από 1.549 έως 1.738 κυβ. εκατ. και από 1.739 κυβ. εκατ. έως 1.928 κυβ. εκατ.. Εκεί, η μέση επιβάρυνση υπολογίζεται στα 50 ευρώ.
Οι πιέσεις θα αυξηθούν με την κατάργηση του προγράμματος της απόσυρσης και επιστροφής, που σταματά στις 20 Δεκεμβρίου. «Στον αέρα» βρίσκεται το μέλλον του μέτρου καθώς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα κάποια παράταση.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, υπάρχει σενάριο για σύνδεση της απόσυρσης με την τιμή των αυτοκινήτων και να ισχύσει για εκείνα με εμπορική αξία έως και 17.000 ευρώ.