764.477.733 γλίτωσε το κράτος από το καρτέλ των εργολάβων (Βίντεο)

Τσίπρας: Επαναδιαπραγματευθήκαμε τους 4 μεγάλους οδικούς άξονες
Κέρδος 764 εκατ. ευρώ για το δημόσιο και τους Έλληνες φορολογούμενους έφερε η επαναδιαπραγμάτευση των όρων για τους τέσσερεις μεγάλους οδικούς άξονες, ανακοίνωσε, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Η επαναδιαπραγμάτευση των όρων, από την κυβέρνηση, έκοψε τα «πανωπροίκια» και έσωσε σχεδόν ένα δις ευρώ από τα παχυλά συμβόλαια του καρτέλ των εργολάβων.
Τέλειωσε το πλιάτσικο με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα που μοίραζαν τα δημόσια έργα και τα υπερκοστολογούσαν ακόμα και στο τετραπλάσιο της πραγματικής τους αξίας! Σύμφωνα με την ανακοίνωση που αναπτύσσεται αναλυτικά στην επίσημη ιστοσελίδα του Έλληνα πρωθυπουργού, «η Κυβέρνηση μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες έδωσε τη μάχη για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και την ολοκλήρωση των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας που αντιμετώπιζαν σύνθετα και μεγάλα προβλήματα».
Πρόκειται για έργα με συμβάσεις προηγούμενων κυβερνήσεων των περιόδων 2006-7 και 2013-14, που σύμφωνα με την ανακοίνωση, «δεν προστάτευαν το δημόσιο συμφέρον. Με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων άλλαξε επί τα βελτίω ο οδικός χάρτης της χώρας και αποδόθηκαν οφέλη στο ελληνικό Δημόσιο, την οικονομία τους χρήστες και τις τοπικές κοινωνίες».
Παράλληλα επισημαίνεται ότι αποσοβήθηκε οριστικά ο κίνδυνος της επιστροφής δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα οποία η χώρα θα όφειλε να δώσει πίσω, στην περίπτωση που τα έργα αυτά παρέμεναν ανολοκλήρωτα. «Από την επαναδιαπραγμάτευση των οδικών αξόνων ο ελληνικός λαός έχει συνολικό όφελος περισσότερα από 800.000.000 ευρώ».
Τέμπη
Για τα Τέμπη και συγκεκριμένα για τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός –Κλειδί με τη συμφωνία που πέτυχε τον Ιανουάριο του 2017 η Κυβέρνηση δεν καταβλήθηκε καμία πρόσθετη αποζημίωση στον παραχωρησιούχο για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο τον Απρίλιο του 2017.
Ε65
Το Δημόσιο με την έκδοση των δύο υπουργικών Αποφάσεων, αποφάσισε την ολοκλήρωση των αναβαλλόμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Πρόκειται για το νότιο τμήμα Λαμία- Ξυνιάδα και το βόρειο τμήμα Γρεβενά – Εγνατία, τα οποία χαρακτηρίστηκαν ως αναβαλλόμενα τμήματα με την αναθεώρηση της σύμβασης το 2013.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, «για το νότιο τμήμα του έργου από Λαμία έως Ξυνιάδα μήκους 32,5 χλμ περίπου, η χρηματοδότησή είναι ήδη εξασφαλισμένη και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2018».
Σχετικά με την χάραξη του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου (Ανισόπεδος Κόμβος Γρεβενών – Ανισόπεδος Κόμβος Εγνατίας), η πολιτική ηγεσία έχει εξασφαλίσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις ενώ οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στα τέλη του 2018 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο.
Έως 26 Ιανουαρίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Εγνατία
Όπως έχει ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ, ήδη ξεκίνησε η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή σε διεθνή δημόσιο διαγωνισμό με σκοπό την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.
Η σύμβαση θα αφορά παραχώρηση έως 40 χρόνια και σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις. Θα ξεκινήσει με τη φάση προεπιλογής και θα συνεχίσει με τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους έως τις 26 Ιανουαρίου 2018.
Η Εγνατία Οδός των 658 χλμ., εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, πΓΔΜ και Βουλγαρία).
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης