Πεσμένες οι πωλήσεις παρά τις μειωμένες τιμές στις ενδιάμεσες εκπτώσεις!
Μόνο το 10% των επιχειρήσεων είδε αύξηση στις πωλήσεις του, τη φετινή περίοδο των εκπτώσεων! Σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημα και το ποσοστό συμμετοχής των επιχειρήσεων στις ενδιάμεσες εκπτώσεις έφτασε στα επίπεδα του 70%, αλλά το καταναλωτικό κοινό, δεν ανταποκρίθηκε όπως ήλπιζε η αγορά.
Όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων, η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του φετινού Νοεμβρίου, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την περσινή για το 47% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού τον περασμένο Νοέμβριο (65%). Για το 37% των επιχειρήσεων οι φετινές πωλήσεις, παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και για το 10% διαμορφώθηκε σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2016.
Σχετικά με το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, το 40% των επιχειρηματιών δήλωσαν ότι ο τζίρος δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα των καταστημάτων για μία ακόμα μέρα μέσα στην εβδομάδα. Άλλοι τόσο (40%) σημειώνουν πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους.
Την έρευνα πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ, καταγράφοντας τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 212 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Παράλληλα κατεγράφησαν και οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από το σύνολο της Επικράτειας.
Σύμφωνα με την έρευνα, μετά την πτώση που παρατηρήθηκε το Μάιο του 2017, όσον αφορά στο ποσοστό των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στα εκπτωτικά δεκαήμερα, η συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στην ενδιάμεση εκπτωτική φθινοπωρινή περίοδο του 2017 επανέρχεται στην τάξη του 70%. Τα καταστήματα ένδυσης/υπόδησης εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 (85%), ενώ τα επιμορφωτικά είδη το μικρότερο (32%).
Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξαν να πραγματοποιήσουν εκπτώσεις μεταξύ 11% – 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% – 40% και μία στις δέκα κινήθηκαν είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% – 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%. Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διέθετε το κατάστημα, με το ποσοστό να ανέχεται στο 57%. Μία στις πέντε επιχειρήσεις επέλεξε μία συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε σε εμπορεύματα που υπήρχαν σε απόθεμα (stock), είτε στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν.
Μειωμένες οι πωλήσεις για το 47% των επιχειρήσεων
Το ποσοστό των επιχειρήσεων που οι πωλήσεις τη φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο του 2017 ήταν μικρότερες από αυτές του 2016 ανέρχεται σε 47% και είναι μειωμένο κατά δεκαοκτώ (18) ποσοστιαίες μονάδες από την αντίστοιχη μέτρηση του Νοεμβρίου του 2016. Το 10% των επιχειρήσεων κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων μεταξύ των δύο φθινοπωρινών εκπτωτικών περιόδων, ενώ περίπου ένας στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσε ότι οι πωλήσεις φέτος κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτές του 2016 για την συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.
Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση. Ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών είναι ο πιο σταθερός με το 63% των επιχειρηματιών να δηλώνουν αμετάβλητες πωλήσεις σε σύγκριση με την περυσινή φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο.
Η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 48% πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής -χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό.
Όσον αφορά στον αντίκτυπο του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων, ένας στους δύο επιχειρηματίες πιστεύει ότι δεν την έχει επηρεάσει, τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι τα εκπτωτικά δεκαήμερα συμβάλουν θετικά στην επισκεψιμότητα και ένας στους δέκα θεωρεί ότι έχουν αρνητικό αντίκτυπο.
Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Συγκεκριμένα το 60% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό και το 35% εκφράζει τη σύμφωνη γνώμη του.
Αρνητικό το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή για 40% των εμπόρων
Όσον αφορά στη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 5 Νοεμβρίου τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες πιστεύουν ότι το άνοιγμα των καταστημάτων είχε αρνητικό αντίκτυπο στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους. Το ίδιο περίπου ποσοστό δήλωσε ότι δεν επηρεάστηκε ο τζίρος του δεκαπενθημέρου από το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και ένας στους πέντε υποστήριξε ότι επηρεάστηκε θετικά.