Περί τα 450 ευρώ ο προϋπολογισμός του Έλληνα για τα Χριστούγεννα

Περίπου 450 ευρώ αναμένεται να ξοδέψει ο μέσος Έλληνας καταναλωτής για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές του. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte ο προϋπολογισμός αυτός είναι μειωμένος κατά 7 ευρώ σε σχέση με το 2016 και είναι ο 5ος στις χώρες της Ευρώπης. Το κύριο μέρος αυτού του ποσού θα κατευθυνθεί για αγορά φαγητού, ποτού και δείπνων.
Η Deloitte πραγματοποίησε για 20η συνεχή χρονιά (8η για την Ελλάδα) την έρευνα για τον χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό σε 10 ευρωπαϊκές χώρες. Στην έρευνα συμμετείχαν 8.154 καταναλωτές, οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με τις προθέσεις τους για αγορές δώρων, δαπάνες σε φαγητό και χριστουγεννιάτικες εξόδους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 62% των Ελλήνων έχει λιγότερα διαθέσιμα χρήματα να ξοδέψει το 2017 σε σύγκριση με το 2016 , δαπάνες για αγορά φαγητού και ποτών (€157), αγορά δώρων (€136), ταξίδια (€82) και διασκέδαση (€75). Σύμφωνα με την έκθεση, απαισιόδοξη παραμένει η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών αναφορικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με την αγοραστική δύναμη για τα Χριστούγεννα του 2017 να αναμένεται κατά 7 ευρώ μειωμένη σε σχέση με το 2016.
Οικονομικό κλίμα – Αγοραστική δύναμη
Μπορεί το αρνητικό οικονομικό κλίμα να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών ωστόσο η αποτίμηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού για τα Χριστούγεννα του 2017 είναι υψηλότερη σε σχέση με το μέσο προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών, ο οποίος εκτιμάται σε €445 φέτος, κατά €5 χαμηλότερος από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό των Ελλήνων.
Από την άλλη, ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 ανέρχεται σε €450, ενώ οι χριστουγεννιάτικες αγορές για το 2016 κυμάνθηκαν στα €457. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός του 2017 (€445) είναι αυξημένος σε σχέση με τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 (€433).
Παράλληλα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους φέτος για φαγητό και ποτό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.
Πώς και πότε θα ξοδέψει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό ο καταναλωτής
Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ανέδειξαν ως δώρο που είναι πιο πιθανό να λάβουν τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ ως 2η επιλογή εμφανίζονται το φαγητό και το ποτό. Τα βιβλία κατέλαβαν την 3η θέση στην Ελλάδα και την 1η θέση στην Ευρώπη.
Σχετικά Άρθρα
16/07/2025 - 13:47
16/07/2025 - 13:40
16/07/2025 - 13:37
Δείτε επίσης