Το ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει ένα ζευγάρι που θέλει να αποκτήσει παιδί είναι αν θα ήθελε αυτό να είναι κορίτσι ή αγόρι; Και μπορεί να υπάρχει το κλισέ ότι οι γυναίκες ενθουσιάζονται στην ιδέα να αποκτήσουν γιο και οι μπαμπάδες κόρη, όμως μία πρόσφατη έρευνα έρχεται να ανατρέψει αυτό το δεδομένο.
Η έρευνα που έγινε από το Rutgers School of Business, αξιολόγησε τις αδυναμίες των μανάδων σε σχέση με τις κόρες και των πατεράδων σε σχέση με τους γιους.
Τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιεύτηκαν στη Εφημερίδα της Ψυχολογίας των Καταναλωτών, αποκάλυψαν ότι οι γονείς τείνουν να «ευνοούν περισσότερο»… το παιδί με το ίδιο φύλο μ’ αυτούς. Αν και το 90% των συμμετεχόντων που κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις της καθηγήτριας μάρκετιγκ, Kristina Durante, ισχυρίστηκαν ότι δεν παρουσίαζαν καμία αδυναμία ανάμεσα στα παιδιά, όταν «μπήκαν στη μέση» τα χρήματα, οι γονείς έδειξαν να ευνοούν κάποια παιδιά περισσότερο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τεσσάρων πειραμάτων που διεξήχθησαν σε διαφορετικούς πολιτισμούς, οι μητέρες έτειναν να χρηματοδοτούν περισσότερο τις κόρες, ενώ οι πατεράδες τους γιους. Σ’ ένα από αυτά τα πειράματα, οι συμμετέχοντες-οι οποίοι είχαν ένα αρσενικό και ένα θηλυκό παιδί- έλαβαν χορηγία 25$ και τους ζητήθηκε να το επενδύσουν μόνο σ’ ένα παιδί.
Η πλειοψηφία των μητέρων τα έδωσε στην κόρη και οι πατεράδες στους γιους. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι συμμετέχοντες έδειξαν μεγαλύτερη εύνοια στα παιδιά του ίδιου φύλου μ’ αυτούς και στις περιπτώσεις κληρονομιάς. Κάτι τέτοιο, βέβαια, μπορεί σύμφωνα με τη Durante, να επεκταθεί και στο περιβάλλον εργασίας, όπου συχνά αναπτύσσονται τέτοιες οικίες σχέσεις.
Δηλαδή, αν είναι υπεύθυνη προσλήψεων για μία θέση γυναίκα, τότε το πιο πιθανότερο είναι να επιλέξει γυναίκα εργαζόμενη γι’ αυτή τη θέση. Αντίστοιχα, μπορεί να συμβεί και στους άντρες που είναι υπεύθυνοι για τέτοιες αποφάσεις.