Κυβέρνηση-ΝΔ στα… χαρακώματα για τους σημαιοφόρους

Με κλήρωση και όχι βάσει βαθμολογίας θα ορίζονται στο εξής σημαιοφόροι και παραστάτες στα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα ακόλουθα: «Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων».
Ν.Δ.: Αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας
Με ανάρτησή του στο Facebook σχολιάζει το νομοσχέδιο για την Παιδεία και τα όσα έγιναν στη Βουλή ο Βασίλης Κικίλιας. Ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ κατηγορεί την κυβέρνηση πως θέλει μια Παιδεία που θα ισοπεδώνει τα πάντα προς τα κάτω προμοτάροντας τη μετριότητα την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως λέει, πορεύεται με καθήκον να ενώσει και με ευθύνη να αναδείξει τα λαμπρά μυαλά.
«Σκεφτείτε τα χαμόγελα των γονιών τη στιγμή που μαθαίνουν πως το παιδί τους περνάει σε κάποιο Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Αναλογιστείτε τώρα την απογοήτευση αλλά και το πείσμα του παιδιού που δίνει μάχη καθημερινά για γνώση, μέσα σε βρώμικα αμφιθέατρα, αφύλαχτα πανεπιστήμια, καταλήψεις και κυρίως χωρίς καμία επαγγελματική προοπτική. Μαζί φεύγουν και τα χαμόγελα των γονιών. Το μέλλον της νέας γενιάς, το μέλλον της χώρας, μιας χώρας που θα σέβεται τα παιδιά της, περνάει μέσα από το στοίχημα για “αυτά τα χαμόγελα”» τονίζει ο κ. Κικίλιας επισημαίνοντας πως αυτά τα χαμόγελα δε θα γίνουν ποτέ πράξη, από τον κ. Τσίπρα, που όπως φάνηκε και χθες στη Βουλή, εκπροσωπεί ένα διαφορετικό κόσμο, μαζί με όσους θέλουν μια Παιδεία που θα ισοπεδώνει προς τα κάτω, τους πάντες και τα πάντα, προμοτάρουν τη μετριότητα στα Πανεπιστήμια, κόβουν τις γέφυρες με την αγορά εργασίας, δημιουργούν συνθήκες ανασφάλειας στα αμφιθέατρα και τέλος θεωρούν “έγκλημα” να πηγαίνει κανείς μπροστά ανάλογα με τις δυνατότητές του.
«Η Ελλάδα, στον 8o χρόνο της κρίσης της, χρειάζεται νέους και νέες που θα πατήσουν γερά στα πόδια τους και όχι άνεργους πτυχιούχους που θα έχουν μια ζωή με επιδόματα» δηλώνει ο κ. Κικίλιας προσθέτοντας πως «και σε αυτό το τεράστιο εθνικό θέμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πορεύεται με Καθήκον να ενώνει και όχι να διχάζει, με Ευθύνη να αναδείξει τα λαμπρά μυαλά και όχι να τα διώξει από τη χώρα, με Σημαία τις ίσες ευκαιρίες για όλους και όχι την καταδίκη μιας γενιάς σε μόρφωση κατώτερου επιπέδου».
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση και της τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ. Νίκης Κεραμέως, η οποία υπογράμμισε ότι «για άλλη μια φορά αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας».«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», τόνισε σε σχετική της δήλωση και πρόσθεσε ότι επιπλέον, καταργεί την παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες.Κατά την κ. Κεραμέως, με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού. «Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη», συμπλήρωσε. Όπως υποστήριξε, αυτό που επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην Παιδεία είναι «να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας». «Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», κατέληξε.
ΠΑΣΟΚ: Η αριστεία και η επιβράβευση μετατρέπεται σε λοταρία
Tην έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να ξεκινήσει η κατάργηση της αριστείας από τα δημοτικά σχολεία.Τα κόμματα της αντιπολίτευσης με δηλώσεις τους καταδικάζουν έντονα το γεγονός τονίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό καταργείται η αριστεία ενώ ο κ. Κωνσταντόπουλος, υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σημειώνει ότι με το Προεδρικό Διάταγμα αυτό πλέον η αριστεία και η επιβράβευση, μετατρέπεται σε μια διαδικασία λοταρίας.
Ποτάμι: Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστέλλει τη σημαία της αριστείας
Τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους Υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς, είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτή τη ρήση του κ. Μπαλτά. Έτσι και ο κ. Γαβρόγλου, ενώ στη Βουλή υπήρχε η συζήτηση για την τριτοβάθμια Παιδεία, έφερε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) με το οποίο ορίζει πλέον την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών μέσω κλήρωσης.Τα παραπάνω αναφέρει το Ποτάμι σε ανακοίνωσή του, σχολιάζοντας το ΠΔ.
Το κόμμα κλιμακώνει την επίθεσή του στην κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι «καθημερινά με λόγια και με έργα αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας». «Με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, κάτι τόσο τιμητικό, όπως το να είσαι η/ο σημαιοφόρος του σχολείου σου, μετατρέπεται σε μια διαδικαστική υποσημείωση. Έτσι, για ακόμη μία φορά, όπως και με τον τρόπο εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία, “μαθαίνει” στα παιδιά μας ότι για να ξεχωρίσεις δεν χρειάζεται προσπάθεια αλλά “τύχη”».Το Ποτάμι κάνει λόγο για τεράστιες ευθύνες του Υπουργού Παιδείας, τον οποίο καλεί να αποσύρει το διάταγμα. «Εκτός βέβαια και αν σκέφτονται ήδη σε επόμενη έκδοση ΠΔ, να ορίσουν οι μαθητές να ψηφίζουν για τον σημαιοφόρο και τους παραστάτες…» καταλήγει.
ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Με 149 ψήφους, από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ, εγκρίθηκε επί της αρχής του από την Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Κατά τη διάρκεια της ονομαστικής ψηφοφορίας που διεξήχθη με αίτημα της ΝΔ, επί της αρχής- επί πέντε άρθρων και επί της τροπολογίας του υπουργείου Δικαιοσύνης- ο βουλευτής των ΑΝΕΛ και αντιπρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Καμμένος, καταψήφισε το άρθρο 3 για το ακαδημαϊκό άσυλο. Το άρθρο, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι «επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ επιτρέπεται αυτεπαγγέλτως σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά ζωής και ύστερα από απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση». Η ΝΔ και το Ποτάμι καταψήφισαν όλα τα άρθρα, ενώ η Δημοκρατική Συμπαράταξη είπε «όχι» σε όλα τα άρθρα, πλην του 34 που αφορά στην επιλογή, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών, το οποίο και υπερψήφισε. Το ΚΚΕ ψήφισε «όχι» επί της αρχής, «παρών» στο άρθρο 3 για το ακαδημαϊκό άσυλο και «όχι» στα υπόλοιπα, τα οποία τέθηκαν σε ονομαστική ψηφοφορία.
Η Χρυσή Αυγή ψήφισε «όχι» επί της αρχής και «παρών» στα άρθρα 15 για την ανάδειξη πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων και στο 34. «Παρών» σε όλα τα άρθρα είπε η Ένωση Κεντρώων.
Το τελικό αποτέλεσμα της ονομαστικής ψηφοφορίας ήταν:
• Επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με 149 θετικές ψήφους έναντι 104 «κατά» και 5 «παρών».
• Το άρθρο 3 (ακαδημαϊκές ελευθερίες-επαναφορά ασύλου) με 148 «ναι» έναντι 98 «κατά» και 12 «παρών» ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία.
• Το άρθρο 15 (ανάδειξη πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων) ψηφίσθηκε με 148 «ναι» έναντι 89 «κατά» και 20 «παρών».
• Το άρθρο 32 (διαδικασία ίδρυσης ΠΜΣ) ψηφίσθηκε με 149 θετικές ψήφους έναντι 104 «κατά» και 5 «παρών».
• Το άρθρο 34 (επιλογή φοιτητών σε ΠΜΣ) ψηφίσθηκε με 163 «ναι» έναντι 74 «κατά» και 21 «παρών».
• Το άρθρο 36 (διδασκόντων σε ΠΜΣ) ψηφίσθηκε με 149 θετικές ψήφους, έναντι 104 «κατά» και 5 «παρών».
Επίσης, η τροπολογία του υπουργείο Δικαιοσύνης με αριθμό 1177/ειδικό 119 σχετικά με την «τροποποίηση-συμπλήρωση διατάξεων του Κώδικα Συμβολαιογράφων (ν. 2830/2000) και επανακαθορισμός του νομοθετικού πλαισίου των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων» ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία με 149 θετικές ψήφους, έναντι 104 αρνητικές και 5 «παρών».Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν και τα υπόλοιπα άρθρα, όπως, επίσης, κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε επί του συνόλου το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Ο Καμμένος εξηγεί γιατί ψήφισε «όχι»
Στο μεταξύ, μιλώντας στον Real MF ο κ. Καμμένος εξήγησε γιατί καταψήφισε το συγκεκριμένο άρθρο, τονίζοντας μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η θέση μου παραμένει σταθερή σε σχέση με αυτό. Δεν πήγα ξαφνικά σήμερα στη Βουλή και ψήφισα ‘όχι’ σε αυτό. Ψήφισα όχι, γιατί έχω κάνει πολλές επερωτήσεις σε σχέση με τους μπαχαλάκηδες, σε σχέση με όλο αυτό που συμβαίνει ή συνέβαινε χωρίς να μου έχει απαντήσει ποτέ ο κ. Τόσκας». Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ πρόσθεσε: «Έμεινα σταθερός στη θέση μου και την άποψη μου. Δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός για να ψηφίζω οτιδήποτε μου φέρνουν, αναλόγως την κομματική γραμμή. Ψήφισα αυτό που πίστευα και βάσει των επερωτήσεων που έχω καταθέσει στο ελληνικό κοινοβούλιο».
Σχετικά Άρθρα
27/07/2025 - 12:10
Δείτε επίσης