Γιατί το Survivor τρελαίνει τα μηχανάκια της AGB; – Περίπου 2 εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούν

Περίπου 2 εκατομμύρια είναι οι τηλεθεατές που παρακολουθούν από λίγο έως πολύ το Survivor. Το παιχνίδι στον εξωτικό Άγιο Δομίνικο που προβάλλεται τέσσερις φορές την εβδομάδα έχει πάρει τις διαστάσεις επιδημίας.

«Διάσημοι» και «Μαχητές» έγιναν σημείο αναφοράς στις παρέες, στα καφέ και στα καφενεία, στα κομμωτήρια.

Γιατί το Survivor τρελαίνει τα μηχανάκια της AGB; - Περίπου 1,9 εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούν

Την περασμένη Κυριακή, σχεδόν 1,9 εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολούθησαν έστω για λίγα λεπτά, ενώ η τηλεθέαση άγγιξε σχεδόν το 60% (58,2%) στο νεανικό κοινό. Ο μέσος όρος τηλεθέασης στους νέους ήταν 48,3%, ενώ στο σύνολο έφτασε το 38,3%. Κι αυτά δεν είναι τα υψηλότερα νούμερα. Την Τετάρτη 1η Μαρτίου η τηλεθέαση συνολικά κινήθηκε στο 39,2%, με ποσοστό 56,1% στο νεανικό κοινό, ηλικίας 15 έως 44 ετών. Όσο για τους τηλεθεατές, μοιράζονται σχεδόν ανάμεσα στα δύο φύλα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το παρακολούθησαν 75,1% νέα κορίτσια από 15 ως 24 χρόνων και 71,7% άνδρες από 25 ως 34 ετών… Παρόμοια ήταν τα ποσοστά και τις αμέσως προηγούμενες ημέρες.

Γιατί σαρώνει το Survivor; Ποιοι είναι οι λόγοι που καθηλώνει το κοινό με τόσο φανατισμό; Κατ’ αρχάς, είναι το ίδιο το τηλεοπτικό τοπίο, που αποδεικνύεται διψασμένο να βρει το φετινό του πρόγραμμα. Να βρει το παιχνίδι του. Αναζητά το καινούργιο και μαζί την πρόκληση. Μέσα σε μια τηλεόραση που βρίθει επαναλήψεων, με τις νέες ελληνικές παραγωγές να έχουν μειωθεί δραματικά, ο τηλεθεατής ψάχνεται.

Το Survivor ήρθε την κατάλληλη στιγμή: Σε έναν εξωτικό τόπο, νέοι άνθρωποι, καλογυμνασμένοι, κάτω από τον ήλιο, δίπλα στη θάλασσα, παρέχουν ίντριγκα, πρόκληση, ανταγωνισμό, αγωνία, κουτσομπολιό. Ο ένας πεινάει, ο άλλος λιποθυμά, ο τρίτος τσακώνεται, ο τέταρτος βρίζει, ο πέμπτος θέλει να φύγει… Από κοντά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ανακυκλώνουν κάθε περιστατικό, κάθε είδηση, κάθε λεπτομέρεια για τους «Μαχητές» και τους «Διάσημους».

Γιατί το Survivor τρελαίνει τα μηχανάκια της AGB; - Περίπου 1,9 εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούν

Παλαιότερα, την αντίστοιχη ένταση προσπάθησε να προκαλέσει η κόντρα Ελλάδας – Τουρκίας. Τώρα, οι άσημοι «Μαχητές» επιδιώκουν να γίνουν κι εκείνοι διάσημοι μέσα από τις δοκιμασίες στο νησί. Όσο για τους «Διάσημους», δεν είναι παρά μια ομάδα ανθρώπων που προσπαθούν να συντηρήσουν όση επωνυμία έχουν ήδη κερδίσει και αγωνιούν μην τη χάσουν. «Είναι μια ταξική διαφοροποίηση», επισημαίνει ο Θάνος Ασκητής, νευρολόγος-ψυχίατρος, που εξειδικεύεται στην ανθρώπινη σεξουαλική συμπεριφορά. «Ο μαχητής είναι ο επιθετικός, αλλά πάνω από αυτόν υπάρχει ο διάσημος».

Γιατί το Survivor τρελαίνει τα μηχανάκια της AGB; - Περίπου 1,9 εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούν

Στο Survivor, το σώμα πρωταγωνιστεί: το καλογυμνασμένο σώμα, το αψεγάδιαστο, το μαυρισμένο κάτω από τον ήλιο. Εμμέσως είναι μια επιβράβευση κάθε νέου ή λιγότερο νέου, άνδρα ή γυναίκας, που περνάει ώρες ατέλειωτες στα γυμναστήρια. Το σώμα δεν είναι αυτό που καλλιεργεί μια αίσθηση ή ψευδαίσθηση νεότητας; Και παράλληλα έναν υφέρποντα σεξουαλισμό.

«Οι εικόνες που βλέπουμε έχουν μια ναρκισιστική προβολή. Οι παίκτες βρίσκονται μπροστά σε μια πρόκληση -και οι τηλεθεατές στη δική τους. Η ίδια η συμπεριφορά του θεάματος επικεντρώνεται στα σώματα, στις εικόνες, στον τρόπο που ντύνονται. Ο τηλεθεατής περιμένει: Η σύγκρουση προμηνύει ένταση και η ένταση, σεξ. Γι’ αυτό και είναι λογικό», συνεχίζει ο Θάνος Ασκητής, «να προκαλεί το ενδιαφέρον των εφήβων. Στην ηλικία τους η φαντασίωση είναι εκρηκτική. Ταυτίζονται λοιπόν με τους νέους, φανατίζονται και όλο αυτό ανακυκλώνεται».

Με όρους ψυχολογίας, το σκηνικό παραπέμπει στη δημιουργία ηρωικής συνθήκης, μιας συνθήκης που οδηγεί στην υπέρβαση. Ο καθένας μας ονειρεύεται να γίνει ήρωας και πρότυπο. Και μέσα από δυσκολίες που ενίοτε φαντάζουν υπέρτατες, ο τηλεθεατής οδηγείται στην ταύτιση. Όσο πιο δύσκολα, τόσο πιο ηρωικά φαντάζουν όλα.

Γιατί το Survivor τρελαίνει τα μηχανάκια της AGB; - Περίπου 1,9 εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούν

Ο δεκάλογος της επιτυχίας

– Διεξάγεται σε συνθήκες αληθινής ζωής και σε εξωτικό περιβάλλον 

– Παρέχει αντιπαράθεση και «υποκινούμενες» κόντρες

– Παίζει με την ψυχολογία και την αγωνία, την πείνα και τη δίψα

– Αφήνει μετέωρο στην ατμόσφαιρα έναν σεξουαλισμό

– Προβάλλει ωραία, καλογυμνασμένα, μαυρισμένα σώματα

– Έχει τον Σπαλιάρα μαζί με τη φήμη του

– Διαθέτει celebrities, όπως τη Σόφη Πασχάλη, τον Γιώργο Χρανιώτη, τη Λάουρα Νάργες, την κόρη ενός ηθοποιού…

– Διαθέτει μαχητές, όπως έναν πρώην μισθοφόρο, αλλά και δίδυμες

– Προσφέρει κουτσομπολιό, «καρφιά», «καβγάδες» ανάμεσα στις δύο ομάδες, αλλά και μέσα σε κάθε ομάδα

– Είναι μειωμένος ο τηλεοπτικός ανταγωνισμός

 

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή