Τι συμβαίνει τελικά με τον ΕΦΚΑ;

ΕΦΚΑ: Μία οφειλόμενη απάντηση από υπεύθυνους σε καλοπροαίρετους

Τι συμβαίνει τελικά με τον ΕΦΚΑ; Ισχύουν οι καταγγελίες για ελλείψεις, σοβαρές και επικίνδυνες δυσλειτουργίες ή παραλείψεις στη λειτουργία του μητρώου; Η Διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, τις τελευταίες ημέρες, απαντά τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα “απάνθισμα” τεχνικού – ψηφιακού χαρακτήρα λεπτολογιών, που από το ίδιο το περιεχόμενό τους, φαίνεται να στοχεύουν στη δημιουργία κλίματος και εντυπώσεων οργανωτικού χάους και δυσλειτουργικής ανικανότητας μαζί και διοικητικής και πολιτικής ανευθυνότητας της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας του ΕΦΚΑ».

Όπως αναφέρει η Διοίκηση του Ταμείου, έλαβε σήμερα μία ανακοίνωση από την Πανελλήνια  Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και την  Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής  και  παρέλαβε  μαζί  και  εξώδικη δήλωση για τη γνωστοποίηση Πανελλαδικής στάσης εργασίας για την Πέμπτη 2 Μαΐου από τα ίδια συνδικαλιστικά όργανα.

Η διοίκηση, παραθέτει στοιχεία, για το τι συμβαίνει με την ενοποίηση των Ταμείων και αναφέρει ότι αν για όλα αυτά, υπάρχει «στους αρμόδιους συνδικαλιστές είτε ελλιπής ενημέρωση είτε λαθεμένη πληροφόρηση μπορεί να γίνει κατανοητό και η Διοίκηση του ΕΦΚΑ σεβόμενη τη συνδικαλιστική δράση και τους φορείς της, δε θα παραλείψει να τους ενημερώσει και όχι μόνο σήμερα».

Από την άλλη πλευρά, αν όμως υπάρχει σε όλα αυτά «είτε εσκεμμένη διαστρέβλωση είτε μεθοδευμένη παραπληροφόρηση και καταστροφολογική διάθεση, τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ δεν θα τη βρουν διατεθειμένη να τα ανεχτεί, δεν θα τη βρουν ετοιμόφοβη να τα διαπραγματευτεί, ούτε  σε υποχώρηση και σε πανικό να τα υποστεί».  

«Ανάμεσα στα πολλά και διάφορα που «ιστορούνται» στο κείμενο της ανακοίνωσης και για τα οποία θα υπάρξει άμεσα συνολική απάντηση, ξεχωρίζει μια ολοσέλιδη καταγραφή  σοβαρών δήθεν και επικίνδυνων δυσλειτουργιών και παραλείψεων στη λειτουργία του μητρώου του ΕΦΚΑ». Όπως τονίζεται από τον Φορέα, όλα αυτά τα δημοσιεύματα και οι καταγγελίες,  δημιουργούν την εντύπωση ότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος απώλειας ή και αλλοίωσης των ασφαλιστικών δεδομένων για τους ασφαλισμένους κατά τη  μεταφορά και ενοποίηση των μητρώων.

Από τον ΕΦΚΑ, τονίζεται ότι στα 30 περίπου εκατομμυρίων  εγγραφών, που επέβαλε η ενοποίηση των μητρώων των ενταχθέντων φορέων, είναι τόσο ψηφιακά όσο και λογικά αναμενόμενο αλλά και αποδεκτό να υπάρχει ένα πλήθος διπλοεγγραφών, συνωνυμιών, διπλών και τριπλών ΑΜΑ και ΑΜΚΑ, λατινικών ή άλλων στοιχείων απογραφής κ.α.

Επίσης, αναφέρεται ότι «γνωρίζουν ότι για όλα αυτά έχουν ήδη δρομολογηθεί οι διαδικασίες άμεσης διευκρίνισης  και αποκατάστασης από την ΗΔΙΚΑ και την Intrasoft».

Όσοι αναφέρουν όλα αυτά, προχωρούν στην εκτίμηση και «αξιολόγηση» ότι όλες αυτές οι κατ’ αυτούς επικίνδυνες επικαλύψεις, παραλήψεις ή συγχύσεις δημιουργούν άμεσο πρόβλημα στις παροχές (συντάξεις θανάτου, κληρονομικά δικαιώματα, έξοδα κηδείας) και στην υποβολή των ΑΠΔ.

Από τη διοίκηση του Υπέρ- Ταμείου, τονίζεται ότι «δυστυχώς κι εδώ γνωρίζουν ή τουλάχιστον ήταν εύκολα δυνατό να πληροφορηθούν ότι από 16/01/2017 και μετά, για  την υποβολή  των ΑΠΔ υπάρχει σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή, ενώ για τις παροχές,  οι όποιες τυχόν ασάφειες ή συγχύσεις,  αντιμετωπίζονται κατά άμεση προτεραιότητα».   Οι αιτιάσεις που προβάλλονται, «επεκτείνουν την παραπληροφόρηση και επικαλούνται δήθεν επικίνδυνη καθυστέρηση για την παροχή ασφαλιστικής ικανότητας, τη στιγμή που αυτή έχει ήδη ως διαδικασία δρομολογηθεί και ως ουσία παρέχεται ήδη ψηφιακά.», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Διοίκηση του ΕΦΚΑ.  

Επίσης, επισημαίνεται ότι τέτοια δημοσιεύματα, «μεγαλοποιούν και ανάγουν σε σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας έναν άγνωστο αριθμό υπηρεσιακών σημειωμάτων που αποστέλλονται στην κεντρική διοίκηση από διευθύνσεις, τμήματα και υποκαταστήματα, παρ’ ότι μπορούσαν να γνωρίζουν και με την ιδιότητά τους ως υπεύθυνων συνδικαλιστών ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ από τους δύο πρώτους μήνες της λειτουργίας του,  συγκεντρώνουν στοιχεία παρατηρήσεις και προτάσεις για την ομαδοποίηση, την κατάταξη και την εφαρμογή κοινών κανόνων για την άμεση αντιμετώπιση κάθε είδους και μορφής προβλημάτων, που αφορούν στην οργανωτική και λειτουργική ετοιμότητα των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ».

Τέλος, αναφέρεται ότι αν και προηγήθηκε εκπαίδευση υπαλλήλων στην υπηρεσία του μητρώου, έλειψαν κατά τη διάρκειά της και για την εμπέδωση των όσων διδάχτηκαν το δήθεν απαραίτητο υλικό σε έντυπη ηλεκτρονική μορφή για τον αποτελεσματικό χειρισμό των λειτουργικών εφαρμογών / επιλογών του ΟΠΣ.

Από το Υπέρ-Ταμείο, αναφέρεται ότι θα ήταν «περιττό, αλλά και ανάξιο λόγου να υπενθυμίσει κανείς σε έμπειρους υπαλλήλους και ικανούς συνδικαλιστές ότι η εξοικείωση με τον  χειρισμό των πληροφοριακών συστημάτων δεν απαιτεί παρά ελάχιστων ημερών χρήση και εξάσκηση, κάτι το οποίο έχει ήδη γίνει για το σύνολο των υπαλλήλων των αρμοδίων τμημάτων».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή