Νέος κύκλος έντασης στη Μέση Ανατολή: Αμερικανικά πλήγματα στο Ιράν και αντίποινα της Τεχεράνης με πυραύλους και drones σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πραγματοποίησαν επιθέσεις εναντίον ιρανικών στρατιωτικών υποδομών στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ τα ξημερώματα της Κυριακής, πλήττοντας εγκαταστάσεις που, σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, σχετίζονται με επιχειρησιακές δυνατότητες της Τεχεράνης.

Στο στόχαστρο βρέθηκαν συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αντιαεροπορικής άμυνας, καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών και ναρκών.

Σύμφωνα με την αμερικανική Κεντρική Διοίκηση (CENTCOM), οι επιχειρήσεις αποτελούν απάντηση στη συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα κατά της εμπορικής ναυτιλίας και εντάσσονται στο πλαίσιο προστασίας της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.

Αντίποινα της Τεχεράνης με πυραύλους και drones

Λίγη ώρα μετά τα αμερικανικά πλήγματα, οι αρχές στο Μπαχρέιν και στο Κουβέιτ ενεργοποίησαν συναγερμό, καθώς καταγράφηκε επίθεση με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη που αποδίδεται στο Ιράν.

Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν (IRGC) ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις, σε αντίποινα για τις νέες επιθέσεις των ΗΠΑ σε ιρανικούς στόχους.

Στην ανακοίνωση των Φρουρών της Επανάσατσης αναφέρεται ότι «η παραβίαση της κατάπαυσης του πυρός αντίκειται στην παράγραφο 1 του Μνημονίου Συναντίληψης του Ισλαμαμπάντ και θα οδηγήσει στην πλήρη διακοπή όλων των διπλωματικών διαδικασιών», προειδοποιούν οι Φρουροί της Επανάστασης στην ανακοίνωσή τους σύμφωνα με το Press TV.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή