Σοβαρά προβλήματα στη σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού μεταξύ ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) και Οινόης αναδεικνύει ο ΟΣΕ, που καταγράφει ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό θραύσεων σιδηροτροχιών και γεωμετρικά σφάλματα στην καμπυλότητα της γραμμής. Οι διαπιστώσεις προέκυψαν μετά από αυτοψίες ειδικών του οργανισμού, υπογραμμίζοντας την παλαιότητα της υποδομής, η οποία παραμένει χωρίς ουσιαστική αναβάθμιση για περισσότερα από 65 χρόνια.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ethnos.gr, το τμήμα αυτό, μέρος του κύριου άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εξυπηρετεί καθημερινά επιβατικές και εμπορικές αμαξοστοιχίες, ωστόσο οι συνεχείς βλάβες οδηγούν σε καθυστερήσεις και περιορισμένη χωρητικότητα. Οι σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι η κατάσταση απαιτεί όχι απλή συντήρηση αλλά ουσιαστική αντικατάσταση βασικών στοιχείων της γραμμής.
Ο ΟΣΕ έχει εντάξει την αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF 2021-2027), όμως ο σχετικός διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί. Εξαιτίας των επαναλαμβανόμενων θραύσεων τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2025, ο οργανισμός αναγκάζεται να προχωρήσει σε δύο επείγουσες εργασίες «μπαλώματος» προϋπολογισμού σχεδόν 10 εκατομμυρίων ευρώ, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης εννέα μηνών.
Οι διορθωτικές παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αποξήλωση παλαιών σιδηροτροχιών και την τοποθέτηση νέων επί μεταλλικών στρωτήρων στα κρίσιμα σημεία των καμπυλών, ενώ ταυτόχρονα η Hellenic Train αποδίδει το χθεσινό χάος στα δρομολόγια του Προαστιακού σε τεχνικό πρόβλημα στις αλλαγές γραμμής στον ΣΚΑ. Καθυστέρησαν έτσι δρομολόγια έως και 87 λεπτά, ενώ δύο δρομολόγια καταργήθηκαν.
Το μεγάλο έργο αναβάθμισης του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη προϋπολογισμού 240,7 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτούμενο από CEF 2021-2027 και το ΠΔΕ, περιλαμβάνει την αναβάθμιση της διπλής γραμμής, νέες στάσεις και αναβάθμιση των σταθμών Οινόης και Αλιάρτου, αλλά η ολοκλήρωσή του προβλέπεται για το 2028. Μέχρι σήμερα έχουν προετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης και βρίσκονται σε έγκριση, ενώ εκκρεμεί η κήρυξη απαλλοτριώσεων.
Η κατάσταση στον άξονα ΣΚΑ – Οινόη αναδεικνύει την ανάγκη άμεσων επεμβάσεων για την ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία του Προαστιακού, μέχρι να υλοποιηθεί η πλήρης αναβάθμιση της γραμμής.
ΠΗΓΗ .alfavita