Οι πέντε πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για οδήγηση το 2025
Η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στις πέντε πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για οδήγηση το 2025, σύμφωνα με τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών, καταγράφοντας 64 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η έκθεση αυτή προκαλεί ανησυχία για την οδική ασφάλεια στη χώρα και θέτει επιτακτικά το ζήτημα της αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Σερβία, με 78 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία με 77 και 74 θανάτους, αντίστοιχα, ενώ την πεντάδα συμπληρώνουν η Ελλάδα και η Κροατία με 64 και 62 θανάτους αντίστοιχα. Η κατάσταση παρουσιάζεται ιδιαίτερα ζοφερή στις χώρες αυτές, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στον τομέα της οδικής ασφάλειας.
Αντίθετα, η Νορβηγία καταγράφει τις καλύτερες επιδόσεις, όντας η ασφαλέστερη χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη, με μόλις 16 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Άλλες ασφαλείς χώρες περιλαμβάνουν τη Σουηδία με 20 θανάτους και τη Μάλτα με 21. Οι σκανδιναβικές χώρες ξεχωρίζουν ως πρότυπα οδικής ασφάλειας, γεγονός που αποδίδεται σε αυστηρούς κανονισμούς και υψηλή συνειδητοποίηση των οδηγών.
Η μελέτη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών υπογραμμίζει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης συνεχίζουν να εμφανίζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας από τροχαία. Στην Ελλάδα, η κατάσταση επιδεινώνεται εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, η οποία σύμφωνα με πρόσθετη έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών, υπολογίζεται ότι συνέβαλε στο 18% των θανατηφόρων τροχαίων.
Σημειώνεται ότι αυστηρότερη επιβολή των ορίων ταχύτητας μπορεί να μειώσει σημαντικά τα ατυχήματα. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως η αύξηση της ταχύτητας κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%. Αυτά τα δεδομένα τονίζουν την ανάγκη για άμεση δράση και αποτελεσματική εφαρμογή μέτρων οδικής ασφάλειας, προκειμένου να προστατευθούν οι ζωές των πολιτών και να βελτιωθεί η γενικότερη οδική ασφάλεια στην Ελλάδα.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης