Ευκαιρία για «ξεπάγωμα» της αγοράς το εκπτωτικό 10ήμερο
Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε το 10ήμερο εκπτώσεων στην αγορά και παρά τις οικονομικές δυσκολίες, οι καταναλωτές επισκέφθηκαν την αγορά σε αναζήτηση μίας καλής προσφοράς. Οι εμπορικές επιχειρήσεις περιμένουν μέσα στις επόμενες ημέρες, να τονώσουν τον τζίρο τους, μετά από ένα οικονομικά «παγωμένο» 2015.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή την έναρξη της μικρής σε διάρκεια εκπτωτικής περιόδου, τόνισε πως υπάρχουν ευκαιρίες, καθώς τα εμπορεύματα που θα διαθέσουν οι επιχειρήσεις με έκπτωση θα αφορούν το σύνολο των εμπορευμάτων τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος θα αποτελεί νέες παραλαβές της σεζόν και όχι μόνο στοκ, κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο το καταναλωτικό ενδιαφέρον. Όπως δήλωσε, «Οι προσδοκίες μας φέτος είναι να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και τα αποτελέσματα του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματα μας. Οι εξελίξεις συντηρούν την ισχνή οικονομική δραστηριότητα, ενώ οι “πολλά υποσχόμενες” ενδιάμεσες εκπτώσεις, δεν κατάφεραν μέχρι σήμερα να τονώσουν τον τζίρο των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων. Ας ελπίσουμε ότι το φετινό εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ο καταναλωτής που θα βρεθεί αντιμέτωπος με δελεαστικές διπλές τιμές, θα τις εκμεταλλευτεί στο μέτρο του δυνατού, για να κάνει “έξυπνες” χειμερινές αγορές».
Παράλληλα με τις εκπτώσεις και προσφορές η ΕΣΕΕ, θα πραγματοποιήσει και την περιοδική έρευνα της για το λιανεμπόριο και θα διερευνήσει με συγκριτικά στοιχεία τη φετινή και τη περυσινή κίνηση στη διάρκεια του δεκαημέρου 1 με 10 Νοεμβρίου.
Η αγορά χρειάζεται κάθε ευκαιρία επανεκκίνησης
Φέτος πολύ περισσότερο από πέρσι, η αγορά χρειάζεται να εκμεταλλευτεί την εκπτωτική περίοδο, αφού μετά από τις μεγάλες οικονομικές εξελίξεις του έτους με μεγαλύτερο χτύπημα την επιβολή των τραπεζικών περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (Capital Controls), ο ετήσιος τζίρος βρίσκεται πολύ χαμηλά. Αν και πέρσι το ανάλογο δεκαήμερο, τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, δείχνουν ότι ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα.
Μόνο το 40% των επιχειρήσεων είδε τις πωλήσεις τη συγκεκριμένη περσινή περίοδο να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2013 και το 37% σε χαμηλότερα.
Σε όλη την χώρα, οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου πέρυσι, άγγιξαν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος και συγκεκριμένα το 28%.
Αν και το εκπτωτικό δεκαήμερο του 2014, δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο, στο διάστημα της φθινοπωρινής σεζόν, για το 43% των επιχειρήσεων, ένας στους τέσσερις εμπόρους δήλωσε ότι τελικά μειώθηκε ο συνολικός τζίρος, ενώ ένας στους τρεις είπε ότι έχει θετικό αντίκτυπο.