«Βάση του 10» δια… πάσαν νόσον!

Γραφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Εδώ και δύο ημέρες, οι αναλύσεις και οι οιμωγές για το κύρος της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης περισσεύουν: από τότε που ανακοινώθηκαν οι βάσεις και τα στατιστικά στοιχεία αυτών, η συζήτηση για την επαναφορά της περίφημης «βάσης του 10» επανήλθε ορμητικά στην επικαιρότητα. Και αυτή τη φορά όχι μόνο από την ίδια την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αλλά και από αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ, που επιχειρούν να χρεώσουν στον ΣΥΡΙΖΑ την υποτιθέμενη πτώση του κύρους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα. 

Ενδεικτικά, προχθές, την επομένη της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, οι τίτλοι των φιλοκυβερνητικών εφημερίδων περιέγραφαν με μελανά χρώματα την κατάσταση στα Πανεπιστήμια: «Σε ΑΕΙ με λευκή κόλλα», ήταν ο κεντρικός τίτλος της «Καθημερινής». Για «Πανεπιστήμια κάτω από τη βάση» έκαναν λόγο στον κεντρικό τους τίτλο τα «Νέα», σημειώνοντας στον υπότιτλο: «25.000 φοιτητές σε 153 τμήματα εισάγονται με λιγότερα από 10.000 μόρια». Αιχμηρός ήταν ο «Φιλελεύθερος» που μιλούσε για τις «βάσεις της ντροπής» και έκανε λόγο για «συριζαϊκή αθλιότητα». Ο κεντρικός τίτλος της «Δημοκρατίας» ήταν «Διασυρμός της ανώτατης εκπαίδευσης» και η εφημερίδα ζητούσε, με τον υπέρτιτλο του κεντρικού της θέματος, «να επανέλθει άμεσα η βάση του «10» για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο».

Αντιστοίχως, την επαναφορά του «κόφτη» στους εισακτέους περιέγραψε, με αφορμή τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών, και η υπουργός Παιδείας. Και, μάλιστα, η Νίκη Κεραμέως περιέγραψε έναν διπλό «κόφτη», καθώς, όπως είπε, «θα θεσμοθετηθεί μιαελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και το κάθε Ίδρυμα θα έχει την δυνατότητα πάνω από αυτή την βάση να ορίσουν πάνω από αυτή τη βάση και να καθορίσουν τον αριθμό των εισακτέων».

Επαναφορά του «κόφτη», λοιπόν -λες και μιλάμε για ζαμπόν και όχι για «κουτσουρεμένα» όνειρα νέων ανθρώπων.

Επαναφορά του «κόφτη», λες και όλα τα άλλα είναι λυμένα στο Λύκειο και μας φταίει η βάση.

Επαναφορά του «κόφτη», για να αποκαλυφθεί για μία ακόμη φορά ότι ακόμη και σε τέτοια θέματα, που δεν έχουν να κάνουν με επιδόματα, πλεονάσματα και φόρους, οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες αποκαλύπτουν ιδεολογία και παράγουν πολιτική.

Οντως, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν άλλαξε άρδην το Λύκειο.

Οντως, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το Λύκειο δεν σταμάτησε να είναι ένας εξεταστικός προθάλαμος, ούτε οι γονείς απαλλάχτηκαν από τα φροντιστήρια και την λεγόμενη «παραπαιδεία».

Ωστόσο, όποιος αντιμετωπίζει τα στατιστικά των φετινών βάσεων και των Πανελλαδικών ξεκινώντας από την επαναφορά της «βάσης» του 10 και του «κόφτη», τότε ξεκινά από λαθεμένη βάση.

Θα περίμενε κανείς από την αρμόδια υπουργό να προβληματιστεί που το 1/3 των υποψηφίων δεν κατάφεραν να «πιάσουν» το «10» -και όχι να ξεκινά σκεπτόμενη πώς θα τους εξωπετάξει από τα Πανεπιστήμια.

Θα περίμενε κανείς ότι η πρώτη κίνηση θα ήταν να εγκαθιδρυθεί ένα νέο σύστημα, όπου επιτέλους θα αντιστοιχίζονται οι ικανότητες με τις επιθυμίες των εξεταζομένων.

Θα περίμενε κανείς να θέσει ως πρώτη προτεραιότητα το υπουργείο τον φιλόδοξο στόχο να πάψει το Λύκειο να αποτελεί μία βασανιστική τριετία, που όσες οικογένειες έχουν την δυνατότητα «ξεζουμίζονται» για να καταφέρουν τα παιδιά τους να βρουν μία θέση στον ακαδημαϊκό ήλιο.

Αυτή είναι η ρίζα του προβλήματος -η επαναφορά της «βάσης» του «10» μπορεί να περιμένει. Εκτός, βεβαίως, κι αν όσοι κόπτονται για τον «κόφτη» έχουν άλλες προτεραιότητες, όπως το πώς θα βρουν «πελάτες» τα ιδιωτικά κολέγια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που διακαώς θέλουν να φέρουν στην Ελλάδα.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή