Τσίπρας: Είτε κάποιοι το θέλουν, είτε όχι είμαστε κοντά στο κλείσιμο της αξιολόγησης (Εικόνες)

«Παραδίδεται ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει»

Είτε κάποιοι το θέλουν είτε όχι το κλείσιμο της αξιολόγησης είναι πάρα πολύ κοντά, τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.

Όπως είπε, εχουμε διανύσει έναν πολύ δύσκολο δρόμο, είμαστε στα τελευταία μέτρα αυτής της ανηφόρας και δεν θα κάνουμε πίσω στα τελευταία μέτρα. «Είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τους κόπους του λαού, να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει παιχνίδια σε βάρος της οικονομίας» σημείωσε.

Πρόσθεσε πως «το κλείσιμο της δύσκολης αυτής συγκυρίας θα σηματοδοτηθεί και από το επικείμενο κλείσιμο της αξιολόγησης», σημειώνοντας πως «τα παιχνίδια των καθυστερήσεων τελειώνουν και μέσα στον Απρίλιο τελειώνουν και οι ατέρμονες συζητησεις για τα αναγκαία μέτρα για το χρέος», διαμηνύοντας πως «κανείς δεν θα μας εμποδίσει να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση».

1

Κατά την έναρξη της ομιλίας του σημείωσε πως το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύγχρονο δρόμο.

Όπως είπε, πρόκειται για ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει, συντομεύει κατά 20 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνει τον οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

1111111

Πρόσθεσε ότι παρακάμπεται ίσως το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης μεταξύ των δύο πόλεων, το περάσμα των Τεμπών.

Γενικότερα, ανέφερε ότι βαίνουμε στην ολοκληρωση ολων των οδικών αξόνων, που δημιουργούν μια εικόνα πολύ πιο σύγχρονη για τη χώρα.

Ο κ. Τσίπρας έστρεψε τα πυρά του στην προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας πως με ευθύνη της είχαν βαλτώσει τα έργα των αυτοκινητοδρόμων.

«Τον Γενάρη του 2015 δεν παραλάβαμε μονάχα άδεια ταμεία, κληρονομήσαμε και μια απειλή, την απειλή της ολοκληρωτικής τελμάτωσης των μεγάλων έργων που είχαν βαλτώσει πάνω από 3 χρόνια πριν», τόνισε.

Είπε ακόμη ότι υπήρχε η απειλή η χώρα να αναγκαστεί να επιστρέψει τις χρηματοδοτήσεις στην ΕΕ και να πληρώσει δυσβάσταχτα ποσά και αποζημιώσεις σε κατασκευαστές και παραχωρησιούχους, αν τα έργα δεν τελείωναν μέχρι την άνοιξη του 2007.

Όπως ανέφερε, το συνολικό ποσό που θα έφευγε σε αυτήν την περίπτωση από τα δημόσια ταμεία θα ήταν 8,5 δισ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για να ξεκινήσουν τα έργα ήταν 1,25 δισ.

«Κάτω από μια διαπραγμάτευση που κράτησε πολύ χρόνο και με την απειλή της οικονομικής ασφυξίας καταφέραμε να φτάσουμε σε συμφωνία που μείωσε τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις. Καταφέραμε να βρούμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης, ώστε να ξαναξεκινήσουν τα έργα», συνέχισε.

Κατά τον Πρωθυπουργό, δεν υπήρχε ούτε καλύτερη τεχνική κατάρτιση, ούτε η κυβέρνηση είχε μεταφυσικές δυνάμεις που πέτυχε αυτό το κατόρθωμα.

«Είχαμε», πρόσθεσε, «την πολιτική βούληση να διαπραγματευτούμε σκληρά με παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και ξένες τράπεζες […] Να βάλουμε το μαχαίρι στον λαιμό και στην άλλη πλευρά».

Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι «η τελική επιλογή των κατασκευαστών ήταν η ορθότερη δυνατή και για το δημόσιο και για τον λαό»

«Φτάσαμε σε λύση συμβιβασμού κατά 765 εκατ. ευρώ λιγότερα για το ελληνικό δημόσιο και με τη δυνατότητα οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες να ολοκληρώσουν τα έργα», συμπλήρωσε. 

11111111`

 

111111111111111

Σπίρτζης: Κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα μεγάλα έργα

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την τελετή παράδοσης της σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), δήλωσε ότι, τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα».

Επίσης, ανέφερε ότι «κανείς δεν πίστευε πως θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό διάστημα εμπλοκές, κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα». Σημείωσε δε ότι το αποτέλεσμα είναι συλλογική κυβερνητική δουλειά.

Στην τελετή δίνουν το παρών ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου.

 

1

 

Κρέτσου: Γρηγορότερο και πιο ασφαλές πλέον το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε. Κορίνα Κρέτσου, κατά την τελετή παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2, έκανε λόγο για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.

Σημείωσε ότι το ταξίδι ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα πλέον γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές και πως οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά και με την Ευρώπη.

Δήλωσε περήφανη ως Επίτροπος και σημείωσε ότι επισκέφθηκε πολλά έργα από αυτή τη θέση της και πως είναι σημαντικό να επιδεικνύουμε αλληλεγγύη. Τόνισε ότι πρέπει να επιδεικνύεται αλληλεγγύη και σε οικονομικούς όρους. Η συνοχή, είπε, είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους ως Ευρωπαίους.

41

1

 

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή