Το τρένο «σφυρίζει» ξανά μετά από 8 χρόνια στη γραμμή Κιάτο – Αίγιο

Του Θανάση Κύργια

Οι κάτοικοι της Βόρειας Πελοποννήσου από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο θα ακούσουν το τρένο να «σφυρίζει» για πρώτη φορά έπειτα από 8 χρόνια.    

Το δοκιμαστικό δρομολόγιο μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Κιάτου και Αιγίου με ενδιάμεσες στάσεις τους σταθμούς Ξυλοκάστρου και Ακράτας, θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη (17/4), στις 11:30 παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών Θάνου Βούρδα και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε.

Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάσθηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος – Κιάτο, που βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Το νέο έργο περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις  σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.

Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).

Σημειολογικά, το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα είναι το πρώτο, μετά από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τραίνων στο εν λόγω τμήμα και σίγουρα με τη δρομολόγηση τραίνων στο εγγύς μέλλον, θα συμβάλει στην βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της Βόρειας Πελοποννήσου.

Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει την νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων.

Έτσι, θα υλοποιηθεί η σταδιακή αντικατάσταση της παλαιάς μονής γραμμής μετρικού εύρους και χαμηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών με νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή κανονικού εύρους  με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών καθώς και σύστημα ραδιοκάλυψης (GSM-R).

Με την ολοκλήρωση της γραμμής θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες άνεσης και ασφάλειας κυκλοφορίας.

Συνοπτικά, όσον αφορά τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, μήκους 72 χλμ:

Έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής (σήραγγες, γέφυρες, χωματουργικές εργασίες) και έχουν κατασκευαστεί οι σταθμοί και στάσεις του τμήματος. Ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εργολαβίας, προϋπολογισμού 227 εκατ. €, η κατασκευή επιδομής της γραμμής. Οι εργασίες υποδομής – επιδομής ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο 2019, και είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα αυτό.

Ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των πρώτων δοκιμαστικών δρομολογίων, η πλήρης παράδοση του τμήματος προς εμπορική λειτουργία προβλέπεται να γίνει τέλη Αυγούστου καθώς οι πλυμμήρες του περασμένου Νοεμβρίου κατέστρεψαν το σύστημα σηματοδότησης και έτσι πρέπει να εγκατασταθεί εκ νέου. 

Το έργο, προϋπολογισμού 68 εκατ. €, βρίσκεται στην τελική φάση δημοπράτησης. Εκτιμάται ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο θα υπογραφεί  εντός του Ιουνίου 2019. Η συμβατική διάρκεια κατασκευής ορίζεται σε 30 μήνες.

Τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα των Γ’, Δ’ και Ε’ Προγραμματικών Περιόδων (Ταμείο Συνοχής 2000-2006, Ε.Π.Ε.Π. 2007-2013 και  Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020).

Το δοκιμαστικό δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Δέδε, των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ Κορινθίας, Μαρίας Θελερίτη και Γιώργου Ψυχογιού.

Το παρών έδωσαν και οι διοικήσεις της σιδηροδρομικής οικογένειας: Ο πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Γιώργος Κακουλάκης και κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Διονέλης, η Πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΕΣΣΤΥ κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος.

΄'λ'λ

 

'΄

 

ΣΠΙΡΤΖΗΣ

γβφβφ

νηγξξ

ηξγξ

ηγξγ

''ιξκξ

κλξλκξλ

΄λ'λ'λ

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή