Τι είναι το τέλος Δακτυλίου: Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον χιλιάδες οδηγοί

Τέλος δακτυλίου που θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους, σχεδιάζει σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο η άμεση επιβολή του τέλους θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Σύμφωνα με το Enikonomia, το κόστος του θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ. Η διαδικασία εφαρμογής του «είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη.

Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το «ειδικό σήμα» που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος.

Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.

Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο.

Σύμφωνα μεπληροφορίες στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των “μονών – ζυγών” ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2. Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλος δακτυλίου.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή