Μεγάλες εξελίξεις φέρνει το 2018, στις ιδιωτικοποιήσεις και σύμφωνα με το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan –ADR) του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένονται σημαντικά επόμενα βήματα, ειδικά στα λιμάνια, τα αεροδρόμια και όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, που περιλαμβάνονται στο μνημόνιο. Αναλυτικά:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Μακροχρόνια Παραχώρηση σε τρίτους του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων
Μέθοδος Αξιοποίησης
Μακροχρόνια (40+10 έτη) Παραχώρηση, 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια διανεμημένα σε 2 ομάδες των 7 αεροδρομίων η κάθε μια.
Σύμβουλοι
Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι: Citi Bank, EFG Eurobank
Νομικοί Σύμβουλοι Legal Advisors: Norton Rose, Δρακόπουλος & Βασαλάκης, YourLegalPartners
Τεχνικοί Σύμβουλοι: Δοξιάδης
Τρέχουσα Κατάσταση
14 Περιφερειακά Αεροδρόμια:
-
Κατακύρωση Διαγωνισμού το Δεκέμβριο 2014 στην κοινοπραξία των εταιριών Fraport – Slentel έναντι ποσού €1.2 δισ., πλέον 28.5% των Κ.Π.Φ.Τ.Α., πλέον ετήσιας αμοιβής παραχώρησης ποσού €23 εκατ.
-
Πρόσθετα σωρευτικά, δημοσιονομικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη της τάξης των €4.6 δισ.
-
Έγκριση Σύμβασης Παραχώρησης και Διαγωνιστικής Διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ιανουάριος 2015)
-
Υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης (Δεκέμβριος 2015) και κύρωση από τη Βουλή (Μάιος 2016)
-
Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης και Παράδοση χρήσης των Περιοχών Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων (11 Απριλίου 2017)
-
Σύσταση και συγκρότηση Επιτροπής Διασύνδεσης και ορισμός Εκπροσώπων Παραχωρητή, Δημοσίου και Παραχωρησιούχου κατά το άρθρο 7 των Συμβάσεων Παραχώρησης (Μάιος 2017)
-
Κύρωση των από 24/03/2017 Συμφωνητικών Τροποποιήσεων στο κυρίως σώμα των Συμβάσεων Παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων (Ιούνιος 2017)
-
Παρακολούθηση από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ της εφαρμογής & υλοποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης με τη συνδρομή των Νομικών και Τεχνικών Συμβούλων της Συναλλαγής.
Συγκρότηση και συνεδρίαση άτυπης ειδικής Ομάδας Εργασίας μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ, Παραχωρησιούχου, ΥΠΟΙΚ και ΥΠΑ για την τροποποίηση των Παραρτημάτων των Συμβάσεων Παραχώρησης
-Συγκρότηση άτυπης ειδικής Ομάδας Εργασίας μεταξύ της Επιτελικής Ομάδας της Πολεμικής Αεροπορίας, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, του Παραχωρησιούχου και του ΤΑΙΠΕΔ για θέματα που αφορούν σε τροποποιήσεις των Παραρτημάτων των Συμβάσεων Παραχώρησης και σε ζητήματα επιχειρησιακά στα αεροδρόμια κοινής χρήσης.
Επόμενα Βήματα για την παρακολούθηση της Παραχώρησης
Υπογραφή Συμφωνητικού Τροποποίησης σχετικών Παραρτημάτων των Συμβάσεων Παραχώρησης (ΤΑΙΠΕΔ/Παραχωρησιούχος/Ελληνικό Δημόσιο).
Μέθοδος Αξιοποίησης
Πώληση του 100% των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ, η οποία θα αποκτήσει (μετά τη διανομή) την κυριότητα επί του 30% του ακινήτου και θα έχει το δικαίωμα ανάπτυξης (δικαίωμα επιφανείας) και διαχείρισης του 100% του ακινήτου για 99 χρόνια
Σύμβουλοι
Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι:
Citi Bank, Τράπεζα Πειραιώς
Νομικοί Σύμβουλοι:
Watson, Farley Williams
Φορτσάκης, Διακόπουλος, Μυλογιάννης & Συνεταίροι, Παπαδημητρίου, Ασημακοπούλου, Φλώρου, Κανέλλιας και Συνεργάτες Δικηγορική Εταιρεία, Τζίνα Γιαννακούρου
Τεχνικοί Σύμβουλοι:
Δέκαθλον, Γραφείο Κίζη – Ανώνυμη Εταιρεία Αρχιτεκτονικής και Design
Τρέχουσα Κατάσταση
- Υπογραφή Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) και Τροποποιητικής Σύμβασης και κύρωση από την Βουλή των Ελλήνων
- Συνολικό Οικονομικό Αντάλλαγμα Συναλλαγής €915 εκατ.
- Υποβολή φακέλου Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) από την Ελληνικό ΑΕ στο Γραφείο Ελληνικού Ολοκλήρωση δημόσιας διαβούλευσης επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ΣΟΑ
- Δημοσίευση απόφασης της Τεχνικής Επιτροπής Εξέτασης Αντιρρήσεων Πειραιά της Δ/σης Δασών Πειραιά υπέρ των ενστάσεων που κατέθεσαν από κοινού ΤΑΙΠΕΔ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ κατά της πράξης δασικού χαρακτηρισμού ως δασικής έκτασης 37 στρεμμάτων
- Δημοσίευση της απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού α) επί της πρότασης του ΚΑΣ για κήρυξη ως αρχαιολογικών χώρων εκτάσεων εντός του ακινήτου, και β) επί της έγκρισης του ΣΟΑ & της ΣΜΠΕ
- Έχει υποβληθεί εισήγηση της ΔΙΠΑ επί του ΣΟΑ & της ΣΜΠΕ στο ΚΣΔΑΔΠ (ΥΠΕΝ)
Έχει δοθεί η γνώμη της Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του αρ. 2 παρ. 5 του ν. 4062/2012 (ΥΠΕΝ).
-
ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Πρώην Αεροδρόμιο Αθηνών, μια παραθαλάσσια ακίνητη περιουσία που ξεπερνά τα 6,000,000 τ.μ
Επόμενα Βήματα
- Γνωμοδότηση ΚΣΔΑΔΠ επί του σχεδίου ΠΔ του ΣΟΑ (Υπουργεία– /ΓΓ Δημ. Περιουσίας/Γρ. Ελληνικού)
- Υπογραφή και διαβίβαση από προτείνοντες υπουργούς του σχεδίου ΠΔ του ΣΟΑΣΟΑ στο ΣτΕ για επεξεργασία (Υπουργεία/Γρ. Ελληνικού/ΓΓΚ/ΣτΕ)
- Έγκριση σχεδίου ΠΔ του ΣΟΑ από το ΣτΕ (ΣτΕ)
- Αναμόρφωση νομοθετικού πλαισίου και διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο στο Ελληνικό (ΥΠΟΙΚ/ΕΕΕΠ/Βουλή)
- Έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) για τη χωροθέτηση και την πολεοδόμηση των περιοχών ανάπτυξης και πολεοδόμησης καθώς και για τη γενική διάταξη του Μητροπολιτικού Πάρκο (ΥΠΟΙΚ/ΥΠΕΝ/ΥΠΠΟΑ)
- Σύσταση Φορέα Διαχείρισης των Ελεύθερων και Δημόσιων Χώρων και Εγκαταστάσεων (Υπουργείο Εσωτερικών/Βουλή)
- Ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων από την έκταση (ΕΜΟΕ/Υπουργεία/Δημόσιοι Φορείς/ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.)
- Διανομή δικαιωμάτων κυριότητας μεταξύ ΕΔ και ΤΑΙΠΕΔ επί της έκτασης (ΥΠΟΙΚ/ΤΑΙΠΕΔ/Επενδυτής)
- Μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ/ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.)
- Οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής (ΤΑΙΠΕΔ)
-
ΑΦΑΝΤΟΥ Γκολφ και τουριστική ανάπτυξη σε δύο ιδιοκτησίες στην περιοχή Αφάντου, Ρόδου
Μέθοδος Αξιοποίησης
Πώληση του 100% των μετοχών 2 ή περισσοτέρων Εταιρειών Ειδικού Σκοπού, που έχουν συσταθεί από το ΤΑΙΠΕΔ για κάθε ακίνητο (Γκολφ Αφάντου και Νότια Αφάντου) πρόκειται να αποκτηθούν από την M.A. Angeliadis (Πλειοδότης για το Γκολφ Αφάντου) και την T.N. Aegean Sun Investment Limited (Πλειοδότης για τη Νότια Αφάντου)
Τρέχουσα Κατάσταση
-
Ο διαγωνισμός έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και το σχέδιο ανάπτυξης υπεγράφη από το Συμβούλιο της Επικρατείας (σχέδιο ΠΔ)
-
Το ΠΔ ΕΣΧΑΔΑ δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ για τα δύο ακίνητα (18 ΑΑΠ/14.09.2016)
-
Δημοσίευση της υπ’ αρ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΙΠΚΑ/ΤΠΚΑΧΜΑΕ/Φ57/68153/38450/3273/788 Απόφασης περί Έγκρισης αναοριοθέτησης κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου Ερημοκάστρου − Τραουνού − Αφάντου, Δήμου Ρόδου, Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ΦΕΚ 70/ΑΑΠ/2016) δια της οποίας το σύνολο του ακινήτου, καθώς και ευρύτερη έκταση 10.000 στρεμμάτων περίπου χαρακτηρίζεται ως αρχαιολογικός χώρος
Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας και Συναντίληψης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Υπουργείο Πολιτισμού, εκπροσωπούμενου από την τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου
Επόμενα Βήματα
-
Υλοποίηση Μνημονίου Συνεργασίας και Συναντίληψης.
-
Δημοσίευση διοικητικής πράξης παραχώρησης χρήσης αιγιαλού και παραλίας, κατόπιν οριστικοποίησης του σχετικού νομοθετικού πλαισίου
-
Υπογραφή των Συμβάσεων Αγοραπωλησίας μετοχών
-
Οικονομικό κλείσιμο συναλλαγής
-
ΔΕΣΦΑ
Ο ΔΕΣΦΑ είναι θυγατρική της ΔΕΠΑ σε ποσοστό 100% και έχει στην κυριότητά του, λειτουργεί, συντηρεί, διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και αναπτύσσει το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και τον τερματικό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), που βρίσκεται στη νήσο Ρεβυθούσα.
Τρέχουσα Κατάσταση
- Υπογραφή Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) και Τροποποιητικής Σύμβασης και κύρωση από την Βουλή των Ελλήνων
- Συνολικό Οικονομικό Αντάλλαγμα Συναλλαγής €915 εκατ.
- Υποβολή φακέλου Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) από την Ελληνικό ΑΕ στο Γραφείο Ελληνικού Ολοκλήρωση δημόσιας διαβούλευσης επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ΣΟΑ
- Δημοσίευση απόφασης της Τεχνικής Επιτροπής Εξέτασης Αντιρρήσεων Πειραιά της Δ/σης Δασών Πειραιά υπέρ των ενστάσεων που κατέθεσαν από κοινού ΤΑΙΠΕΔ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ κατά της πράξης δασικού χαρακτηρισμού ως δασικής έκτασης 37 στρεμμάτων
- Δημοσίευση της απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού α) επί της πρότασης του ΚΑΣ για κήρυξη ως αρχαιολογικών χώρων εκτάσεων εντός του ακινήτου, και β) επί της έγκρισης του ΣΟΑ & της ΣΜΠΕ
- Έχει υποβληθεί εισήγηση της ΔΙΠΑ επί του ΣΟΑ & της ΣΜΠΕ στο ΚΣΔΑΔΠ (ΥΠΕΝ)
Έχει δοθεί η γνώμη της Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του αρ. 2 παρ. 5 του ν. 4062/2012 (ΥΠΕΝ).
Επόμενα Βήματα
-
Υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 16 Φεβρουαρίου 2018
-
Έγκριση συναλλαγής από το Ελεγκτικό Συνέδριο
-
Υπογραφή Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών και Σύμβασης Μετόχων
-
Λήψη εγκρίσεων από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές
Μεταβίβαση μετοχών και οικονομικό κλείσιμο
-
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ο μεγαλύτερος Οργανισμός Λιμένος της Ελλάδας, η ΟΛΠ ΑΕ, έχει μια μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση του λιμένα έως το 2052 και είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Μέθοδος Αξιοποίησης
Πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ:
-
51% μεταβιβάσθηκε και εκκαθαρίστηκε στο Κλείσιμο της Συναλλαγής, τον Αύγουστο του 2016.
-
Επιπλέον 16% πρόκειται να μεταβιβαστεί σε τουλάχιστον 5 έτη από το Κλείσιμο της Συναλλαγής, υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων
Μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 16% το ΤΑΙΠΕΔ θα κατέχει 7% των μετοχών του ΟΛΠ
Τρέχουσα Κατάσταση
-
Η Cosco Group (Hong Kong) Limited ανακηρύχθηκε Προτιμώμενος Επενδυτής για την εξαγορά του 67% του μ.κ. του ΟΛΠ. Το τίμημα που προσφέρθηκε είναι 22 ευρώ ανά μετοχή δηλαδή €368.5 εκατ. συνολικά
-
Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας υπεγράφη στις 8/4/2016
-
Στις 10/8/2016 ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 51% έναντι €280,5 εκατ.
-
Η συνολική αξία της συμφωνίας εκτιμάται σε €1.5 δισ.
Επόμενα Βήματα
-
Το αντίτιμο των €88 εκατ. που αντιστοιχεί στο 16% των μετοχών έχει τοποθετηθεί σε δεσμευμένο μεσεγγυητικό λογαριασμό (escrow account)
Η ολοκλήρωση της μεταβίβασης θα πραγματοποιηθεί σε τουλάχιστον 5 έτη μετά την υλοποίηση του προγράμματος υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ.
-
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΟΛΘ)
Ο δεύτερος μεγαλύτερος οργανισμός λιμένος της Ελλάδας, η ΟΛΘ ΑΕ, έχει μια μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση του λιμανιού έως το 2051 και είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Μέθοδος Αξιοποίησης
Πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ
Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει σήμερα το 74% των μετοχών
Τρέχουσα Κατάσταση
- Επί του παρόντος στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού
- Στις 19/6/2017 το ΔΣ ανακήρυξε την ένωση των εταιριών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd και Terminal Link SAS (με την τεχνική υποστήριξη των τρίτων μερών Malta Freeport Terminal Limited, Terminal des Flandres SAS και Somaport S.A.) ως Προτιμώμενο Επενδυτή και την The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (με την τεχνική υποστήριξη του τρίτου μέρους DP World Limited) ως Επιλαχόντα Προτιμώμενο Επενδυτή
- Στις 10/7/2017 εξεδόθη η υπ αριθμ. 155/2017 πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία το Κλιμάκιο επιβεβαίωσε τη νομιμότητα της διαδικασίας έως την ανακήρυξη του Προτιμώμενου Επενδυτή και έθεσε όρο την υποβολή προς το Κλιμάκιο των στοιχείων σύστασης της υπο-σύσταση Εταιρίας Ειδικού Σκοπού (αγοράστρια) καθώς και των τελικών σχεδίων Σύμβασης Αγοράς Μετοχών και Συμφωνίας Μετόχων
- Στις 20/11/2017 εξεδόθη η υπ αριθμ. 313/2017 πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία το Κλιμάκιο επιβεβαίωσε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της Σύμβασης Αγοράς Μετοχών και Συμφωνίας Μετόχων.
Επόμενα Βήματα
- Υπογραφή Σύμβασης Αγοράς Μετοχών και Συμφωνίας Μετόχων
- Έγκριση συγκέντρωσης από την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού
- Υπογραφή Αναθεωρημένης Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Ελληνικού Δημοσίου
- Κύρωση από την Βουλή της Αναθεωρημένης Σύμβασης Παραχώρησης
- Ολοκλήρωση της συναλλαγής με την μεταβίβαση των μετοχών
- Ολοκλήρωση στελέχωσης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και του Γραφείου της Δημόσιας Αρχής Λιμένων στη Θεσσαλονίκη, ώστε να διασφαλιστεί η ορθή λειτουργία τους
-
10 ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΛΙΜΕΝΟΣ
Οι Οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου έχουν μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση των αντίστοιχων λιμανιών έως το 2042. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών.
Τρέχουσα Κατάσταση
Στις 15/11/2017 παραδόθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ η συμπληρωματική στρατηγική μελέτη του εξωτερικού συμβούλου που περιλαμβάνει την αξιολόγηση (α) των λιμένων που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνατότητες, και (β) των συγκεκριμένων τομέων δραστηριότητας στους προκριθέντες Οργανισμούς Λιμένος παρουσιάζουν ενδιαφέρον για ιδιώτες επενδυτές. Η μελέτη περιλαμβάνει και την πιθανή ιεράρχηση κατά σειρά προτεραιότητας των Οργανισμών Λιμένων με βάση το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Επόμενα Βήματα
-
Οι Οργανισμοί Λιμένος και οι συγκεκριμένες δραστηριότητες που παρουσιάζουν αναπτυξιακές δυνατότητες ιεραρχούνται από το ΤΑΙΠΕΔ κατά σειρά προτεραιότητας (4ο τρίμηνο 2017)
-
Έγκριση σταδιακής έναρξης διαγωνιστικών διαδικασιών από το ΤΑΙΠΕΔ των επιλεχθέντων προς αξιοποίηση λιμενικών δραστηριοτήτων / υπηρεσιών κάποιων εκ των 10 Οργανισμών Λιμένος
-
Πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλων
Μετά από απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ ότι έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των δυνητικών διαδικασιών αξιοποίησης των επιλεχθέντων λιμενικών δραστηριοτήτων / υπηρεσιών κάποιων εκ των Οργανισμών Λιμένος και οι 10 Οργανισμοί Λιμένος μεταβιβάζονται στην ΕΔΗΣ για συνολική διαχείριση.
-
ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO)
H ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι εταιρεία παροχής υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, την ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, εκτός πόλης και διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων καθώς και την παροχή υπηρεσιών εφοδιασμού πάσης φύσεως
Η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. είναι μια νεοσύστατη εταιρεία (2013). Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΕΣΣΤΥ. Η ΕΕΣΣΤΥ παρέχει υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού και υπηρεσίες διαθεσιμότητας τροχαίου υλικού σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής έλξης.
Μέθοδος Αξιοποίησης
Πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.
Τρέχουσα Κατάσταση
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
-
Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών υπεγράφη μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Ferrovie dello Stato Italiane στις 18/1/2017
-
Η μεταβίβαση του 100% του μ.κ. ολοκληρώθηκε την 14/9/2017
ΕΕΣΣΤΥ
-
Προκήρυξη νέου διαγωνισμού την 22/7/2016
-
Υποβολή μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος την 17/10/2016 από:
-
-
-
Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A.
-
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Επόμενα Βήματα
ΕΕΣΣΤΥ
Ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών: 14/02/2018
-
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ A. E. (ΔΑΑ)
Ο ΔΑΑ είναι το κύριο αεροδρόμιο της Ελλάδας, με έδρα την Αθήνα. Ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 ως σύμπραξη μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στη βάση μίας σύμβασης παραχώρησης διάρκειας 30 ετών (ΣΑΑ) που παρέχει στον ΔΑΑ το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το χώρο του αεροδρομίου για τους σκοπούς του σχεδιασμού, χρηματοδότησης, κατασκευής, ολοκλήρωσης, θέσης σε λειτουργία, συντήρησης, λειτουργίας, διαχείρισης και ανάπτυξης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών στα Σπάτα, έως το 2026. Η ΣΑΑ κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995.
Μέθοδος Αξιοποίησης
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει το 30% των μετοχών του ΔΑΑ και το δικαίωμα να παρατείνει τη διάρκεια της ΣΑΑ για άλλα 20 χρόνια, δηλαδή έως το 2046
Το Ελληνικό Δημόσιο (EΔ) έχει το 25% των μετοχών του ΔΑΑ
Ο σχεδιασμός της δομής της συναλλαγής και το χρονοδιάγραμμα της πώλησης από το ΤΑΙΠΕΔ του 30% των μετοχών του ΔΑΑ θα λάβουν χώρα αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας χρονικής επέκτασης της ΣΑΑ κατά 20 χρόνια.
Τρέχουσα Κατάσταση
-
Στις 30/9/2017 υπεγράφη η Σύμβαση Παράτασης της ΣΑΑ, μεταξύ του ΕΔ, του ΤΑΙΠΕΔ και του ΔΑΑ, σχετικά με τη χρονική επέκταση της ΣΑΑ κατά 20 χρόνια, έως το 2046.
-
Το ΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων για τη χρονική επέκταση της ΣΑΑ, από τις Ευρωπαϊκές Αρχές.
Επόμενα Βήματα
Λήψη Εγκρίσεων για Χρονική Επέκταση της ΣΑΑ
-
Λήψη εγκρίσεων για τη χρονική επέκταση της ΣΑΑ από τις Ευρωπαϊκές Αρχές
-
Έγκριση από Ευρωπαϊκές Αρχές και Οργανισμούς
-
Κύρωση της Σύμβασης Παράτασης της ΣΑΑ από το ελληνικό κοινοβούλιο
-
Οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής
Πώληση του 30% των μετοχών
-
ΜΑΡΙΝΕΣ
Στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταβιβαστεί το δικαίωμα Παραχώρησης Χρήσης και Εκμετάλλευσης 17 μαρίνων ανά την Χώρα με σκοπό την αξιοποίησή τους
Μέθοδος Αξιοποίησης Μαρινών (Τουριστικοί Λιμένες): Μακροχρόνια Παραχώρηση
Τρέχουσα Κατάσταση
- Ένας σημαντικός αριθμός τουριστικών λιμένων ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ
Επόμενα Βήματα
-
-
Μαρίνα Πύλου
Μαρίνα 129 θέσεων για σκάφη μέχρι και 30 μέτρα σε μήκος μπροστά στην πόλη της Πύλου. Χερσαία ζώνη έκτασης 32.475 τμ με δυνατότητα συνολικής δόμησης 6.495 τμ. χρήσεων Τουρισμού-Αναψυχής.
Μέθοδος Αξιοποίησης
Μακροχρόνια (40ετής) παραχώρηση δικ/τος εκμετάλλευσης και διαχείρισης της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης.
Τρέχουσα Κατάσταση
- Το τελικό σχέδιο προεδρικού διατάγματος (Π.Δ.) που αφορά στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο της Νέας Μαρίνας Πύλου (επαναχωροθέτηση) θα αναρτηθεί στην εικονική βάση δεδομένων προς γνώση των Προεπιλεγέντων Επενδυτών της 2ης φάσης του διαγωνισμού
Επόμενα Βήματα
- Υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 26/02/2018
10.2 Μαρίνα Αλίμου
Μαρίνα 1.246 θέσεων για σκάφη μέχρι και 45 μέτρα σε μήκος στο νότιο παράλιο μέτωπο των Αθηνών με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Χερσαία ζώνη έκτασης 210 στρ. με δυνατότητα συνολικής δόμησης 18.520 τμ. χρήσεων Τουρισμού-Αναψυχής.
Μέθοδος Αξιοποίησης: Μακροχρόνια Παραχώρηση
Τρέχουσα Κατάσταση: Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (EoI) προς τους ενδιαφερόμενους/υποψήφιους επενδυτές (1η φάση διαγωνισμού) Δημοσιεύτηκε στο TED στις 9/11/2017, και στις 17/11/2017 αναρτήθηκε στο site του ΤΑΙΠΕΔ.
10.3 Μαρίνα Χίου
Μαρίνα 180 θέσεων για σκάφη μέχρι και 25 μέτρα σε μήκος βόρια της πόλης της Χίου. Χερσαία ζώνη έκτασης 350στρ με δυνατότητα συνολικής δόμησης 6.900 τμ. χρήσεων Τουρισμού-Αναψυχής
Μέθοδος Αξιοποίησης: Μακροχρόνια Παραχώρηση
Τρέχουσα Κατάσταση: Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (EoI) προς τους ενδιαφερόμενους/υποψήφιους επενδυτές (1η φάση διαγωνισμού) Δημοσιεύτηκε στο TED στις 11/11/2017, και στις 17/11/2017 αναρτήθηκε στο site του ΤΑΙΠΕΔ.
10.4 Μαρίνα Θεσσαλονίκης (Αρετσού)
Μαρίνα με χερσαία ζώνη έκτασης 76 στρεμμάτων στην περιοχή της Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης. Για την αξιοποίηση της μαρίνας το ΤΑΙΠΕΔ θα εκπονήσει νέο σχέδιο χωροθέτησης
Επόμενα Βήματα: Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (EoI) προς τους ενδιαφερόμενους/ υποψήφιους επενδυτές (1η φάση διαγωνισμού) πρόκειται να δημοσιευτεί μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2018.
-
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Ένας πλήρως κατασκευασμένος και εν λειτουργία αυτοκινητόδρομος μήκους 648 χιλιομέτρων, με διόδια, στη Βόρεια Ελλάδα, που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τα Τουρκικά σύνορα και οι επί του αυτοκινητοδρόμου τρεις Κάθετοι Άξονες.
Μέθοδος Αξιοποίησης
Μακροχρόνια (35ετής) παραχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου Εγνατία Οδός και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών Κάθετων Αξόνων
Τρέχουσα Κατάσταση
-
Ολοκλήρωση της διαβούλευσης στις 20/12/2016
-
Αναμένεται η τεχνική, νομική και χρηματοοικονομική διεργασία για την προετοιμασία της Β’ Φάσης του διαγωνισμού (Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών)
-
Διεξαγωγή μελέτης τεχνικής κατάστασης οδοστρωμάτων του αυτοκινητοδρόμου από ANAS International SpA
-
Σύνταξη Φακέλου Τροποποίησης Αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ)
-
Παραδόθηκε (20/10/2017) στο Ελληνικό Δημόσιο η μελέτη με την προτεινόμενη τιμολογιακή πολιτική για τον Αυτοκινητόδρομο και τους 3 κάθετους άξονες
Επόμενα Βήματα:
ΤΑΙΠΕΔ
-
Προκήρυξη Πρόσκλησης υποβολής Ενδιαφέροντος 16/11/2017. Ημερομηνία Υποβολής Ενδιαφέροντος 26/1/2018
-
Έναρξη Β’ Φάσης Διαγωνισμού
-
Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
-
Τροποποίηση ενάριθμου χρηματοδότησης κατασκευής Σταθμών Διοδίων ΕΟΑΕ
-
Υποβολή στην ΕΕ γνωστοποίησης τιμολογιακής πολιτικής (έως Απρίλιο 2018)
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ
-
Διεξαγωγή 2 Διαγωνισμών για τη Συντήρηση και Λειτουργία του Αυτοκινητοδρόμου (Δυτικός κ Ανατολικός Άξονας) που θα περιλαμβάνουν:
-
στο κύριο αντικείμενο : κατασκευή και λειτουργία 2 νέων Μετωπικών ΣΔ (Καβάλας, Στρυμoνικού) που προβλέπονται στην αναθεωρημένη ΚΥΑ 6686/29.5.2017), όπως θα επιμεριστούν σε Ανατολικό και Δυτικό τμήμα.
-
στο προαιρετικό αντικείμενο κατασκευή και λειτουργία 2 μετωπικών ( Σιάτιστας και Αρδανίου) και 42 Πλευρικών Σταθμών Διοδίων που προβλέπονται και περιγράφονται στην αναθεωρημένη ΚΥΑ 6686/29.5.2017), όπως αυτοί θα επιμεριστούν σε Ανατολικό και Δυτικό τμήμα.
-
Υλοποίηση και κατακύρωση διαγωνισμού κατασκευής του Σταθμού Διοδίων Ασπροβάλτας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τους χρονικούς περιορισμούς που έχουν προταθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και κατασκευή του μετωπικού σταθμού διοδίων Ασπροβάλτας (εκκρεμεί)
-
Διαβίβαση και υποβολή από την Εγνατία Οδό ΑΕ προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΔΙΠΑ) φακέλων με πλήρεις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των αιτημάτων τροποποίησης ΑΕΠΟ για τις περιοχές κατασκευής των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων της αναθεωρημένης ΚΥΑ 6686/29.5.2017 (εντός 1 εβδομάδας από την παραλαβή των φακέλων μελετών από το ΤΑΙΠΕΔ).
-
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ (ΕΛΠΕ)
Η Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. είναι κορυφαία εταιρεία διύλισης και εμπορίας πετρελαίου στην Ελλάδα και ένας σημαντικός παίκτης στην αγορά ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λειτουργεί τρία διυλιστήρια, στη νότια και τη βόρεια Ελλάδα, που καλύπτουν περίπου τα 2/3 της δυναμικότητας διύλισης της χώρας.
Μέθοδος Αξιοποίησης:
Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35.5% των μετοχών των ΕΛΠΕ
Τρέχουσα κατάσταση:
-
Ο στρατηγικός και χρηματοοικονομικός σύμβουλος αξιολογεί τις εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές για την αξιοποίηση της συμμετοχής του ΤΑΙΠΕΔ και θα υποβάλλει επενδυτική εισήγηση στο ΤΑΙΠΕΔ ως προς την βέλτιστη μέθοδο αξιοποίησης (Φάση Ι)
-
Δημοσίευση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Νομικό σύμβουλο επί Ελληνικού Δικαίου και Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Νομικό Σύμβουλο επί Διεθνούς Δικαίου με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 15.01.2018.
Επόμενα Βήματα
-
Ο στρατηγικός και χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα ενεργήσει ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος για την υλοποίηση της προκρινόμενης μεθόδου αξιοποίησης (Φάση ΙΙ), εφόσον ολοκληρωθεί η Φάση Ι και εφόσον ληφθεί απόφαση από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ
-
ΟΤΕ
Η Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος Α.Ε., είναι ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην ελληνική αγορά και, μαζί με τις θυγατρικές του, αποτελεί έναν από τους κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ο ΟΤΕ είναι μια από τις τρείς μεγαλύτερες εταιρείες, σύμφωνα με την κεφαλαιοποίησή του, στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Ο ΟΤΕ είναι επίσης εισηγμένος και στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE).
Μέθοδος Αξιοποίησης
Το Ελληνικό Δημόσιο μεταβίβασε στο ΤΑΙΠΕΔ το 5% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ (18/11/2016, ΔΕΑΑ 260, ΦΕΚ Β’ 3723)
Το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί το 1% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ, ασκεί τα δικαιώματα ψήφου του 5% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ που μεταβίβασε στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και τα δικαιώματα ψήφου των μετοχών του ΙΚΑ που αντιπροσωπεύουν το 4% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ.
Τρέχουσα κατάσταση
-
Ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα αξιολογήσει τις εναλλακτικές επιλογές για την πώληση της συμμετοχής του ΤΑΙΠΕΔ και θα υποβάλει σχετική πρόταση προς το ΤΑΙΠΕΔ (Φάση Προετοιμασίας)
-
Δημοσίευση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Νομικό σύμβουλο επί Ελληνικού Δικαίου (με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 20.12.2017).
Επόμενα Βήματα
Μετά από απόφαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα εκτελέσει την Συναλλαγή (Φάση Εκτέλεσης).
14.ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ (ΔΕΗ)
Η ΔΕΗ Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρι