Στο ελληνικό Δημόσιο περνά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Στο Δημόσιο περνάει και η περιουσία του ΟΑΣΘ, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του Οργανισμού για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο, όπως προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης αντίστοιχα).
Ο πρώτος φορέας θα είναι στην ουσία εποπτικός για τον συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, ενώ ο ΑΣΙΘ θα είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία ενώ αργότερα θα είναι και για το μετρό.
Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης θα διασφαλιστούν και θα μεταφερθούν στους νέους φορείς, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών ο οποίος δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει τον δημόσιο χαρακτήρα που θα αποκτήσει πλέον ο ΟΑΣΘ, αφού «θα αποιδιωτικοποιηθεί από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο 60 χρόνων», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.