Στα ελαστικά αναζητούν απαντήσεις οι άνδρες της Τροχαίας

Ήταν μόνιμα τα χιονολάστιxα στην Porsche ή τα έβαλαν πριν το μοιραίο ταξίδι;

Στα ελαστικά που «φορούσε» η μοιραία Porsche αναζητούν απαντήσεις στα δεκάδες αναπάντητα ερωτήματα από το τροχαίο που συγκλόνισε το πανελλήνιο, οι άνδρες της Τροχαίας.

Τα ερωτήματα είναι πολλά. Ηταν φθαρμένα τα ελαστικά, υπήρξε αστοχία υλικού, ήταν μεγάλης ηλικίας, τα είχε μόνιμα το αυτοκίνητο ή τα άλλαξε ο οδηγός λίγο πριν το ταξίδι, καθώς θα πήγαινε στα χιόνια και ήθελε να έχει χιονολάστιχα, ήταν διαφορετικής χρονολογίας τα εμπρός από τα πίσω ελαστικά. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα στα οποία προσπαθούν τα στελέχη της Τροχαίας να δώσουν απάντηση.

Βρέθηκε και ελαστικό του 2007
Στο μικροσκόπιο των ειδικών έχει μπει ένα κατεστραμμένο ελαστικό που βρέθηκε στο σημείο του φονικού τροχαίου και στελέχη της Τροχαίας εκτιμούν ότι μπορεί να ήταν ένα από τέσσερα της Porsche.

Ενδεχομένως αναφέρουν να πρόκειται για ένα από τα πίσω λάστιχα. Μάλιστα οι ειδικοί αναζητούν το πίσω δεξιά ελαστικό, καθώς υπάρχουν ενδείξεις -από το βίντεο που κατέγραψε το τροχαίο- ότι από αστοχία υλικού αλλά και λόγω ηλικίας το ελαστικό κλάταρε.

Αναζητούν απαντήσεις και από το ελαστικό του 2006 
Στο μεταξύ οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν θα διαπιστώσουν –μεταξύ άλλων- αν το ελαστικό χιονιού του 2006, που βρέθηκε στο σημείο του δυστυχήματος, ανήκε στη μοιραία Porsche. Αξιωματικοί της Τροχαίας εκτιμούν ότι όντως ανήκει στο εν λόγω αυτοκίνητο και τονίζουν ότι παρά το ότι ήταν παλιό ήταν σε καλή κατάσταση. Αυτό ίσως να εξηγείται γιατί είτε τα έβαζαν στην Porsche σε περίπτωση κίνησης σε βροχερούς ή χιονισμένους δρόμους, είτε γιατί  χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μόνο για χειμερινές αποδράσεις. 
Πιθανολογείται ότι η ταχύτητα οδήγησε σε κλατάρισμα ή σε φωτιά του ελαστικού, κάτι το οποίο όμως δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί τουλάχιστον προς το παρόν.

Πολλώ δε μάλλον που δεν υπάρχει κάμερα ή αυτόπτης μάρτυρας τη στιγμή της απώλειας ελέγχου της Porsche.

Πάντως από την Τροχαία δεν γνωρίζουν ακόμα αν ήταν μόνιμα στην Porsche τα χειμερινά ελαστικά ή τα άλλαξαν πριν το ταξίδι, κάτι που είχε τη μοιραία συνέπεια, αφού με τέτοιου είδους ελαστικά είναι απαγορευτικό να αναπτύσσει ο οδηγός μεγάλη ταχύτητα.

Καθώς έχουν βρεθεί ελαστικά δύο διαφορετικών χρονολογιών οι ειδικοί αναφέρουν ότι ενδεχομένως η Porsche να φορούσε στους εμπρόσθιους τροχούς 2 ελαστικά του 2006 και στους πίσω ελαστικά του 2007 -υπενθυμίζεται που το συγκεκριμένο όχημα είναι πισωκίνητο και άρα οι πίσω τροχοί δέχονται μεγαλύτερη πίεση-.

Ήταν μόνιμα στην Porsche τα χειμερινά ελαστικά ή τα άλλαξαν πριν το ταξίδι;
Το μοιραίο αυτοκίνητο φέρεται ότι «φορούσε» χειμερινά ελαστικά, εργοστασιακά της  Porsche, δεκαετίας. Ανεξαρτήτως του χρόνου κατασκευής τους, τα εν λόγω ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ώστε να αποδίδουν και να αντέχουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ακόμη και κάτω -20 βαθμών, δεν κάνουν όμως για στεγνή άσφαλτο με ταχύτητα άνω των 120 χλμ/ώρα. Οπως λένε ειδικοί, η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το όχημα έπαιξε σημαντικό ίσως και καθοριστικό ρόλο στην απώλεια ελέγχου.

Συγκλονίζουν τα λόγια του τραγικού πατέρα

Ο τραγικός πατέρας, Yπάτιος Πατμάνογλου, ο οποίος έχασε τη γυναίκα και το 3χρονο παιδί του στο δυστύχημα που σημειώθηκε στο 83ο χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας περιέγραψε στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 τις δραματικές στιγμές που έζησε.

«Πάγωσα. Ήθελα να τους βγάλω, ήξερα ότι είναι νεκροί… Τους έδωσα το τελευταίο φιλί στο μέτωπο, τους αποχαιρέτησα… Ήθελε να τους πάρει η Παναγία φαίνεται, τι να πω…».

«Πιάνει φωτιά η τουαλέτα και σβήνουν όλα τα φώτα. Πέφτω κάτω και προσπαθώ να βγω γρήγορα έξω γιατί νόμιζα ότι έγινε έκρηξη μέσα στην τουαλέτα. Βγαίνοντας έξω, πήγα να πω στη γυναίκα μου, ‘Τι πήγα να πάθω ρε κορίτσι μου;’, και βλέπω το αυτοκίνητό μου κομμένο στα δύο. Δεν βλέπω το άλλο αυτοκίνητο. Δεν μπορούσα να καταλάβω τι έγινε. Πηγαίνοντας προς τα κάτω είδα μια ζάντα από μία Porsche κι ένα νεκρό παιδί δίπλα».

Μέσα στο πένθος του βρίσκει το κουράγιο να συλλυπηθεί τους γονείς του νεαρού που οδηγούσε την Porsche και απαντά με μεγαλείο ψυχής σε όσους έστησαν λαϊκό δικαστήριο για τον οδηγό του αυτοκινήτου.

«Βλέποντας συνέχεια το βίντεο από το δυστύχημα, έλεγα γιατί δεν με πήρε κι εμένα, γιατί σώθηκα… Έβριζα τον εαυτό μου. Είναι δυνατόν να σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα κι εγώ να ζω ακόμη;»

Νωρίτερα ο πατέρας είχε αποχαιρετήσει τη γυναίκα του με ένα μήνυμα στον λογαριασμό της στο Facebook, γράφοντάς της:

«Αγάπη μου γλυκιά, καλό παράδεισο. Να έχεις αγκαλιά τον Παυλάκη μας. Κάποτε θα έρθω να σας βρω. Σας λατρεύω».

“Η Πόρσε μπήκε στο πάρκινγκ με περισσότερα από 250 χιλιόμετρα”

«Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς η ταχύτητα της Πόρσε στην είσοδο του πάρκινγκ είναι λίγο πάνω από 250 χιλιόμετρα», δήλωσε στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 ο Γιώργος Καραμέρης, μηχανολόγος, μηχανικός και εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης, ο οποίος έκανε αυτοψία στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.

«Είναι μια ταχύτητα στην οποία κανένας οδηγός δεν μπορεί να κουμαντάρει το αυτοκίνητο», πρόσθεσε.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή