ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΕΚΑΝΕ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Άνοιξε ο φάκελος της μοναδικής δεσμευτικής προσφοράς που κατατέθηκε για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλα δείχνουν πως τα τρένα θα περάσουν στα χέρια των Ιταλών της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A, για 45 εκατ. ευρώ.
Από το ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν θετικό στοιχείο, πως από την μία με την προσφορά αυτή, επιτυγχάνει να ολοκληρώσει μία διαδικασία, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και από την άλλη, διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Όπως τονίζει το Ταμείο, είναι μία εξέλιξη με την οποία, «ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ».
Με τον ανεπίσημο στόχο εσόδων από την πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ), να είχε τεθεί κοντά στα 50 εκατ. ευρώ, τα 45 μόνο για την επιχείρηση των σιδηροδρόμων, φαίνεται πως είναι αρκετά για το ΤΑΙΠΕΔ, που κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, αφού αποσφραγίσθηκε η προσφορά των Ιταλών, την έκανε αποδεκτή.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του Ταμείου, το Δ.Σ., «αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Στο οικονομικό κομμάτι της ιδιωτικοποίησης, βοήθησαν ως σύμβουλοι, η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor, ενώ νομικοί σύμβουλοι ήταν οι Μ&Π Μπερνίτσα και Hogan Lovells. Τέλος, στο τεχνικό κομμάτι για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, τεχνικός σύμβουλος είναι η Louis Berger.
Ποιοι είναι οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι
Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Με κεντρικά γραφεία στη Ρώμη, η εταιρία έχει μεγάλη ιστορία, ξεκινώντας την διαδρομή της από τις 21 Απριλίου του 1905. Με τζίρο πάνω από 8,5 δις ευρώ και 69.000 εργαζόμενους, εξυπηρετεί ένα μεγάλο δίκτυο σε Ιταλία και κεντρική Ευρώπη.
Μετά την ιδιωτικοποίησή της, το 1992 με τη δημιουργία του νέου Ferrovie dello Stato SpA, μετά από την σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, δεν άλλαξαν πολλά για τους ιταλικούς σιδηροδρόμους. Την 1η Ιουνίου 2000, τα δύο κύρια τμήματα της εταιρείας, των υπηρεσιών και των υποδομών, διαχωρίστηκαν και δύο διαφορετικές ανεξάρτητες εταιρείες και δημιουργήθηκαν η «Trenitalia», υπεύθυνη για την υπηρεσία μεταφοράς, και η «Rete Ferroviaria Italiana», υπεύθυνη για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στα σχέδια της εταιρίας, είναι η σύνδεση του ελληνικού δικτύου με το δικό της στην νότια Ευρώπη.
Τα επόμενα βήματα
Μετά την αποδοχή της προσφοράς από το ΤΑΙΠΕΔ, ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί, αμέσως μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.