Σε διαβούλευση στο τέλος αυτής της εβδομάδας, ενδεχομένως αύριο, Παρασκευή, θα τεθεί το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα που ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, όπως διευκρίνισε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Παρουσιάζοντας μια εικόνα των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, ο υπουργός είπε ότι με εξαίρεση το «Μορέα», στις υπόλοιπες τέσσερις παραχωρήσεις, οι εργασίες γίνονται κανονικά και τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν εξ αιτίας των capital controls, αναμένεται να ξεπεραστούν μετά τη συμφωνία, εντός του Σεπτεμβρίου.
Ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι όλοι οι παραχωρησιούχοι έχουν ζητήσει παράταση για τα έργα – κάτι που σημαίνει πως «η προηγούμενη αναθεώρηση είχε ψευδή χρονοδιαγράμματα, καθώς μετά από 9-10 χρόνια, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις».
«Μετά από 7, 8, 9 χρόνια, έχουμε δεσμεύσεις χώρων από την αρχαιολογία σε πολύ μεγάλα κομμάτια. Δεν έχουν μεταφερθεί ακόμη τα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, δεν έχουν γίνει αρκετές περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, δεν έχουν γίνει αρκετές απαλλοτριώσεις σε όλη την έκταση των έργων.
Όπως καταλαβαίνετε, έχουν ζητήσει οι παραχωρησιούχοι σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους χρονικές παρατάσεις. Αλλά από τη στιγμή που το ελληνικό Δημόσιο δεν είναι εντάξει στις δικές του υποχρεώσεις, με ποιο άλλοθι θα πεις ότι δεν θα εγκρίνεις παρατάσεις στα έργα;», ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για το αν θα υπάρχει συμφωνία και με τις άλλες κοινοπρακτικές εταιρείες στην τιμολόγηση των διοδίων ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «αυτό δεν είναι μόνο στο δικό μας χέρι».
Μέχρι στιγμής υπάρχουν ήδη δύο συμφωνίες με ισάριθμους παραχωρησιούχους.
«Εμείς διεκδικούμε οριζόντια μείωση των διοδίων, αυτό είναι το σημαντικό. Μέχρι να γίνει αυτό, συμφωνούμε με τους παραχωρησιούχους επιμέρους συμφωνίες, οι οποίες καταδεικνύουν και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι αυτά που προτείνουμε μπορούν να εφαρμοστούν για να έχουμε βιωσιμότητα στα έργα», πρόσθεσε ο αναπληρωτής υπουργός.