«Όχι» άλλους φόρους στην αγορά του αυτοκινήτου
Οι 7 προτάσεις του ΣΕΑΑ για την αγορά αυτοκινήτου
Δεν αντέχει άλλους φόρους η αγορά αυτοκινήτου, ξεκαθαρίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που σε συνέντευξη Τύπου, παρουσία του Προέδρου του Συνδέσμου Γιώργου Βασιλάκη, βάζοντας στην «καυτή» καρέκλα την αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων. «Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων», τονίζει ο σε ανακοίνωσή του προσθέτοντας ότι αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντικές αρνητικές συνέπειες για το Δημόσιο, με σημαντική μείωση των φορολογικών εσόδων, αλλά και την πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης μέσω της αύξησης στην εισαγωγή ξένων μεταχειρισμένων, απαξιώνεται η αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.
Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Όπως τονίστηκε, «από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς».
Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος:
α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα,
β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος),
γ) του περιβάλλοντος και
δ) των καταναλωτών.
Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.
Οι 8 Προτάσεις του ΣΕΑΑ για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου:
-
Η άμεση, δίχως νέα παράταση, εφαρμογή της προσαύξησης του Τέλους
Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
-
Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
-
Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
-
Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
-
Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
-
Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
-
Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.