Παραδόθηκε ο οδικός άξονας Λεύκτρο – Σπάρτη

ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ

ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2016 ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Λεύκτρο – Σπάρτη, το απόγευμα της Δευτέρας. Ένα σημαντικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, το οποίο εγκαινιάστηκε από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος κατά την διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε ότι «θα συνεχίσουμε και θα τα καταφέρουμε και στα υπόλοιπα έργα».

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο νέος οδικός άξονας είναι ο πρώτος που παραδίδεται σε κυκλοφορία με Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων.  Στην συνέχεια, η αντίπεριφερειάρχης Λακωνίας, Ντία Τζανετέα, δήλωσε ότι «με τον άξονα ο νομός βγαίνει από την απομόνωση και μπαίνει σε δρόμο ανάπτυξης». Οι οδηγοί δεν θα πληρώνουν διόδια στο νέο άξονα μέχρι την Κυριακή του Θωμά.

Αγώνα δρόμου πραγματοποιεί το υπουργείο υποδομών, για να παραδοθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2017 οι οδικοί άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης. Όπως τόνισε ο αρμόδιος υπουργός,  τμήματα των οδικών αξόνων, όπως ο κόμβος του Ρίου (Ολύμπια Οδός) και η διάβαση της Κλόκοβας (Ιονια Οδός) προγραμματίζεται να παραδοθούν μετά τον Μάρτιο του επόμενου έτους.

Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016 θα δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό έργο σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου της Μεγαλόπολης και μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας, μήκους 15 χιλιομέτρων. Τα ορόσημα των παραδόσεων,  που ανακοίνωσε ο υπουργός προβλέπουν μπαράζ παραδόσεων μέχρι και το 2017 ενώ παράλληλα, ολοκληρώνεται το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Πελοποννήσου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου ο Χρίστος Σπίρτζης «τόνισε ότι μετά από συστηματικές προσπάθειες και σκληρή διαπραγμάτευση του ΥΠΟΜΕΔΙ με τους παραχωρησιούχους, που έγινε το προηγούμενο διάστημα, έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων αυτοκινητοδρόμων που ήταν κολλημένα ή σε υπολειτουργία. Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα σε όλους τους οδικούς άξονες, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο του 2017».

Πως το Δημόσιο κέρδισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα του υπουργείου, είναι ο αυτοκινητόδρομος Μορέως και ο υπουργός Υποδομών τόνισε σχετικά το μεγάλο κέρδος για το δημόσιο από την αναθεωρημένη σύμβαση που προώθησε η κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα τόνισε, ότι «το ελληνικό δημόσιο κέρδισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, σε μια εποχή, που πρέπει να προστατεύεται μέχρι και το τελευταίο ευρώ του Έλληνα πολίτη».

Με τη συμφωνία αυτή το κράτος «κερδίζει άμεσα από τις αποζημιώσεις παραχωρησιούχου και κατασκευαστή 102.000.000 ευρώ», ενώ , «ο παραχωρησιούχος παραιτείται από αξιώσεις για την καταβολή αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο, οι οποίες απορρέουν από την αρχική Σύμβαση Παραχώρησης του 2008, σε ποσό που ανέρχεται σε 106.600.000 ευρώ».

Για τον  αυτοκινητόδρομο «Λεύκτρο – Σπάρτη» διασχίζει τους νομούς Αρκαδίας και Λακωνίας, είναι μήκους 47 χλμ με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα και σύγχρονες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας.

Επίσης, είναι το πρώτο έργο αυτοκινητοδρόμου, που παραδίδεται ταυτοχρόνως με Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων ολοκληρωμένους και σε πλήρη λειτουργία.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή