Της Ελένης Τσερεζόλε
Παραδοχή-ομολογία λάθους δια της πλαγίας. Η κυβέρνηση, στη συζήτηση στη Βουλή στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, παραδέχθηκε –επιτέλους!- ότι ο ιός μεταδίδεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Επί σχεδόν ένα χρόνο η κυβέρνηση Μητσοτάκη αρνούνταν αυτό που υποδείκνυαν όλοι σχεδόν οι επιστήμονες: τη σχέση του συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με την διάδοση του ιού. Μάλιστα τον Νοέμβριο ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης στη Βουλή ισχυριζόταν ότι ο ιός δεν κολλάει στα λεωφορεία και το μετρό, επιρρίπτοντας, όπως πάντα, τις ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ (και) για τα ΜΜΜ.
Φευ, για τον Πρωθυπουργό, ήλθε μια τροπολογία του κ. Καραμανλή στο νομοσχέδιό του να σαρώσει αυτή την πάγια θέση της κυβέρνησης, που, ας μην ξεχνάμε, είχε και τη στήριξη του… «εθνικού» λοιμωξιολόγου: «Είναι αδύνατον αυτή τη στιγμή να επενδύσουμε σε περισσότερη και μεγαλύτερη άνεση στα Μέσα Μεταφοράς» (Σωτήρης Τσιόδρας, 27 Οκτωβρίου 2020). Μια θέση που έχει καταδικάσει χιλιάδες πολίτες σε κίνδυνο ζωής, από τη μετάδοση του ιού, μέσα στα γεμάτα λεωφορεία και τους συρμούς του Μετρό, που χρησιμοποιούν καθημερινά για να πηγαίνουν στις δουλειές τους. Στην τροπολογία του Υπουργείου Μεταφορών, παρατίθεται η δικαιολόγηση της ανάγκης παροχής συσκευών συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα ΜΜΜ για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορωνοϊού Covid-19. «Η χρήση των ΜΜΜ εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους διάδοσης της κορωνοϊού Covid-19»!
Τώρα βέβαια, μετά από την ομολογία αυτή, η κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβει επιτέλους την πρωτοβουλία για δραστική βελτίωση, έστω και τώρα, της κατάστασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αποτελεσματικό τρόπο. Γιατί ήδη έχει εισπράξει το «κόκκινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για 300 λεωφορεία χωρίς παράθυρα. Εδώ και τώρα ας προσπαθήσει η νεοδεξιά κυβέρνηση να επιδείξει στοιχειώδη έστω ικανότητα άσκησης διοίκησης προς όφελος των πολιτών!