Φάκελος ιδιωτικοποιήσεις
Χρονιά ιδιωτικοποιήσεων αναμένεται να είναι το 2016, με το Ταμείο Αποκρατικοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου να έχει στόχο την ολοκλήρωση συνολικά επτά συμφωνιών πριν κλείσει η χρονιά και να βάλει στα δημόσια ταμεία πάνω από 2,5 δισ. ευρώ.
Χρήματα που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν για την μείωση του ελληνικού χρέους προς τους δανειστές. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας για τα 14 αεροδρόμια που πήγαν στη γερμανική Fraport και την συμφωνία για την σταδιακή πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) στην κινεζική COSCO, η προσπάθειες του Ταμείου εντείνονται στο «μενού» βρίσκεται η αξιοποίηση του Ελληνικού.
Παράλληλα, όλο και ανεβαίνει το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από διεθνείς ομίλους (με την COSCO να έχει τα δικά της μεγάλα σχέδια για τα ελληνικά τρένα), η συμφωνία του Αστέρα Βουλιαγμένη, το «ΟΚ» της Ευρώπης για να προχωρήσει η πώληση του ΔΕΣΦΑ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), το αεροδρόμιο και εκμετάλλευση της περιοχής της Αφάντου στη Ρόδο.
Αισιόδοξος για το 2016, φαίνεται ο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, που σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη «Αυγή» επισημαίνει τα θετικά της μεγάλη συμφωνίας με τον κινέζικο «γίγαντα» των θαλασσών.
«Πέρα από τα οικονομικά στοιχεία, θα ήθελα να σταθώ και στην στρατηγική και γεωπολιτική διάσταση του θέματος. Η συμφωνία με την COSCO για το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί την αφετηρία για μία στρατηγική συνεργασία της Ελλάδος με την Κίνα. Η συνεργασία αυτή θα μετατρέψει την Ελλάδα σε πύλη της Ασίας προς την Ευρώπη και θα φέρει μεγάλες επενδύσεις στην χώρα. Αυτή η προοπτική αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση της χώρας μας και αυξάνει το ειδικό της βάρος στα πλαίσια της Ε.Ε.».
Όμως οι Κινέζοι δεν σκοπεύουν να σταματήσουν εκεί, αφού ήδη έχουν καταστρώσει μεγάλα σχέδια για επενδύσεις στην ελληνική επικράτεια. Σύμφωνα με το 5ετές επιχειρησιακό πλάνο του κινεζικού ομίλου, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, η συνέχεια έχει να κάνει με την κρουαζιέρα και τη ναυπηγοεπισκευαστική.
Οι επενδυτές φαίνονται πεπεισμένοι για τα μεγάλα περιθώρια κέρδους και προτεραιότητα τους είναι η περαιτέρω ενίσχυση της κρουαζιέρας, ώστε ο Πειραιάς να καταστεί ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια αφετηρίας της Μεσογείου για την παγκόσμια κρουαζιέρα.
Παράλληλα στα πλάνα τους είναι και η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής, με σκοπό την επιστροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στην Ελλάδα για την επισκευή των πλοίων τους αντί για τις αγορές της Ασίας.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, ήρθε και η είδηση από το Λονδίνο, ότι η COSCO ετοιμάζεται να καταθέσει πρόταση και για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μία πολύ μελετημένη και συνεπείς κίνηση από την κινεζική εταιρία, αφού καθώς φτιάχνει την Πύλη εισόδου των Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, θέλει να ελέγχει και να κερδίσει και από την μεταφορά τους.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του πρακτορείου Reuters, οι Κινέζοι θέλουν με την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να καταστήσουν την Ελλάδα σημαίνον διαμετακομιστικό κόμβο, καθώς τα ασιατικά προϊόντα μέσω της διώρυγας του Σουέζ θα φτάνουν στον Πειραιά και από εκεί, θα φεύγουν με τα ελληνικά τρένα για τα Βαλκάνια και Ευρώπη.
Το ενδιαφέρον στα «τρένα» έχει ανάψει για τα καλά, με καλά ενημερωμένες πηγές να τονίζουν ότι στο «κόλπο» θέλουν να μπουν η αμερικανική Watco, ένας ελληνικός επενδυτικός όμιλος και ακόμα και το ρωσικό ενδιαφέρον παραμένει «ζεστό».
Όλα θα ξεκαθαρίσουν από την 1η Φεβρουαρίου που είναι και η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό.