Οι παραχαράκτες της ΕΛΣΤΑΤ και του κουαρτέτου ΜΕΡΟΣ Β’

Με την σημερινή μας ανάλυση, θα αποκαλύψουμε την προκλητική παραχάραξη του “πρωτογενούς αποτελέσματος” της γενικής κυβέρνησης του 2015 από την πλευρά της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και του κουαρτέτου. Μια παραχάραξη με την οποία η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έστησε τρικούβερτο γλέντι. Μάλιστα, το μεσημέρι της 21ης Απριλίου 2016, όταν το μαγειρείο της ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε τα δημοσιονομικά στοιχεία, ο πρωθυπουργός της χώρας στον λογαριασμό του στο twitter έκανε την ακόλουθη ενθουσιώδη δήλωση: «Πετύχαμε πρωτογενές πλεόνασμα 0,7% έναντι του στόχου για έλλειμμα 0,25% διότι εργαστήκαμε με σχέδιο και επιμονή. Οι Κασσάνδρες διαψεύδονται». Επειδή και ο υποφαινόμενος προβαίνει σε χρησμούς (προγνώσεις) σαν την Κασσάνδρα και την Πυθία, θα ήθελε να διατυπώσει μια καλοπροαίρετη άποψη. Αλέξη παιδί μου, μην παρερμηνεύεις τα λόγια της Κασσάνδρας. Εσύ και ο Πάνος, όταν στο παρελθόν λέγατε ότι θα ξεσκίσετε τα μνημόνια και μονομερώς θα διαγράφατε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και οι ξένοι πιστωτές θα έχαναν τα κεφάλαιά τους, η Κασσάνδρα σας έλεγε ότι αερολογείτε και μην κοροϊδεύετε από το Κούγκι τους πολίτες. Ενθυμείστε ότι στις αρχές του 2013, η Κασσάνδρα έλεγε στους πολίτες, ότι, τα λογύδρια των σαμαροβενιζέλων περί success story και πρωτογενών  πλεονασμάτων στον κρατικό προϋπολογισμό ήταν μια καλοστημένη απάτη. Τελικά η πορεία των γεγονότων δικαίωσε τις προγνώσεις της Κασσάνδρας και εσύ Αλέξη με τον Πάνο εφαρμόζετε σήμερα σκληρότερες μνημονιακές πολιτικές από τους σαμαροβενιζέλους, τους οποίους την περίοδο 2010-2014 βρίζατε από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ας εξετάσουμε στη συνέχεια τη μέθοδο χάλκευσης των στοιχείων από την ΕΛΣΤΑΤ και το κουαρτέτο, με συνέπεια το πρωτογενές έλλειμμα των -6,06 να μετατρέπεται καταχρηστικά σε πρωτογενές πλεόνασμα +1,1 δις ευρώ (€). Το “πρωτογενές αποτέλεσμα” προκύπτει από την διαφορά μεταξύ κρατικών δαπανών και εσόδων, δοθέντος ότι στις δαπάνες δεν περιλαμβάνονται οι τόκοι και τα χρεολύσια για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους. Στην προκειμένη περίπτωση, αν οι δημόσιες  δαπάνες είναι μεγαλύτερες (μικρότερες) από τα έσοδα, τότε ο κρατικός προϋπολογισμός έχει πρωτογενές έλλειμμα (πλεόνασμα). Σύμφωνα με τους πίνακες 1 και 2 του δελτίου τύπου της ΕΛΣΤΑΤ (21.4.2016), το 2015 οι δαπάνες και τα έσοδα της γενικής κυβέρνησης ανήλθαν σε 90,72 και 84,66 δις €, με αποτέλεσμα η γενική κυβέρνηση να παρουσιάσει πρωτογενές έλλειμμα της τάξης των -6,06 δις € ή -3,44% του ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) της ελληνικής οικονομίας.

Στο σημείο αυτό, το ερώτημα που ανακύπτει είναι: Βάσει ποιας πραχτικής το πρωτογενές έλλειμμα των -6,06 δις μετατρέπεται σε πρωτογενές πλεόνασμα +1,1 δις ή 0,7% του ΑΕΠ; Την απάντηση μας την δίνει ο πίνακας 3 του δελτίου τύπου της ΕΛΣΤΑΤ, στον οποίο αναφέρεται ότι το 2015 ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με 7,16 δις €, για την χρηματοδότηση μέρους των δανειακών αναγκών των εγχώριων τραπεζών και βασικά των τεσσάρων μεγάλων συστημικών. Συνεπώς, αν από τις δαπάνες των 90,72 δις αφαιρεθούν τα 7,16 δις €, οι δαπάνες της γενικής κυβέρνησης πέφτουν στα 83,56 δις (90,72-7,16=83,56). Με βάση αυτή την αυθαίρετη μείωση των κρατικών δαπανών, το πρωτογενές έλλειμμα των -6,06 μετατρέπεται σε πρωτογενές πλεόνασμα +1,1 δις € ή +0,63% του ΑΕΠ. Η μείωση του δημοσίου χρέους της οποιασδήποτε χώρας του κόσμου, προαπαιτεί την ύπαρξη διατηρήσιμων πρωτογενών πλεονασμάτων, που εκτός από τους τόκους να επαρκούν και για την χρηματοδότηση μέρους των χρεολυσίων. Και με την βασική προϋπόθεση στο σκέλος των δαπανών να συμπεριλαμβάνονται όλες οι κρατικές δαπάνες.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, μετά το 1985 και ιδίως μετά το 1995, όλες οι κυβερνήσεις υποεκτιμούν συνειδητά το επίπεδο των δημοσίων δαπανών, υιοθετώντας την γνωστή αλχημεία να χρηματοδοτούν μέρος των δαπανών με πιστωτικά έσοδα (κρατικός δανεισμός), δανεισμός όμως που δεν εμφανίζεται στο επίσημο δημόσιο χρέος της χώρας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, οι δαπάνες που καλύπτονται με πιστωτικά έσοδα συμβάλλουν στην πλασματική υποεκτίμηση των ελλειμμάτων του κρατικού προϋπολογισμού, με επακόλουθο το μέγεθος του χρέους της κεντρικής κυβέρνησης να εμφανίζεται εικονικά κατά αρκετά δις € χαμηλότερο. Αυτές τις λογιστικές ατιμίες, ο υποφαινόμενος τις έχει καταγγείλει σε επανειλημμένες αναλύσεις του μετά το 1985, καταδεικνύοντας ότι την περίοδο 1980-2015 σχεδόν καμία χρονιά ο Προϋπολογισμός του ελληνικού κράτους δεν παρουσίασε έστω και μια δραχμή πρωτογενές πλεόνασμα. Τρανταχτή απόδειξη αποτελεί η στατιστική παρατήρηση, ότι, την περίοδο 1980-2015 οι δαπάνες χρεολυσίων μεσομακροπρόθεσμου δανεισμού ανήλθαν τουλάχιστον σε 600 δις € ,και παρ’ όλα αυτά, το χρέος της κεντρικής κυβέρνησης από 8 εκτοξεύτηκε σε 322,3 δις €.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή