Οι δανειστές επιμένουν στη φορολόγηση της ναυτιλίας
Στις αρχΕς του 2016 λήγει η προθεσμία που έχει η Ελλάδα στη διάθεσή της για να απαντήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου ποια πλοία έχει επιλέξει να φορολογηθούν με βάση το ισχύον πανευρωπαϊκό καθεστώς του φόρου χωρητικότητας, σύμφωνα με το πρακτορείο Dow Jones Newswires.
Οι κανόνες αυτοί που επιτρέπουν τη φορολόγηση με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων και όχι την κερδοφορία τους είναι γνωστοί πανευρωπαϊκά ως κατευθυντήριες γραμμές και στοχεύουν στην αποθάρρυνση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών από τη μεταφορά της έδρας τους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η Αθήνα πρέπει να απαντήσει εντός δυο μηνών για το πώς εφαρμόζει αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές και ειδικότερα εάν τις εφαρμόζει και σε άλλα πλοία όπως ρυμουλκά, αλιευτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Για αυτές τις κατηγορίες η Ε.Ε. αξιώνει εξαίρεσή τους από το φόρο χωρητικότητας και υπαγωγή στο κανονικό φορολογικό καθεστώς φορολόγησης επί των κερδών. Επιπλέον σημειώνει πως οι κατευθυντήριες γραμμές δεν πρέπει να εφαρμόζονται και σε άλλες ναυτιλιακού ενδιαφέροντος οντότητες όπως μεσιτικές ασφαλειών, ναυλομεσιτικές αλλά και όλων όσοι δεν ασκούν «γνήσια» ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Έτσι, η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της δύο μήνες για να ενημερώσει τις Βρυξέλλες εάν αποδέχεται τις προτεινόμενες αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους προτεινόμενους κανόνες έως την 1η Ιανουαρίου του 2019. Σε αντίθετη περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ξεκινήσει επίσημη έρευνα για ενδεχόμενες παράνομες επιδοτήσεις. Όπως επισημαίνει το Dow Jones Newswires, η προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ακολουθεί τις συνεχείς πιέσεις των πιστωτών προς την Αθήνα σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση του κλάδου της ναυτιλίας.
Οι δανειστές επιμένουν στη φορολόγηση της ναυτιλίας. Μήπως και σε αυτή την περίπτωση ξέρουν κάτι παραπάνω και πρέπει να τους ακούσουμε; Ας το σκεφτούν καλύτερα στην κυβέρνηση.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης