ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ «ΛΥΣΕΙΣ» ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΡΕΙΣΜΑ
Το kontranews καθημερινά θα δημοσιεύει τις προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι απαντήσεις των Μαθηματικών από το φροντιστήριο Έρεισμα:




Οι απαντήσεις στα θέματα της Ιστρίας από το φροντιστήριο Έρεισμα:
ΟΜΑΔΑ Α
ΘΕΜΑ Α
Α1 α) Νεοτουρκικό Κίνημα σελ 67 σχολικού βιβλίου
“το Νεοτουρκικό Κίνηματου 1908…..της χώρας”
β) Βαλκανικό σύμφωνο σελ 107 σχολικού βιβλίου
“Η Ελλάδα συνυπέγραψε……καθεστώτος των Συνθηκών της Ειρήνης”
γ) ΕΟΚΑ σελίδα 163 σχολικού βιβλίου
“Την 1η Απριλίου …..ψευδώνυμο ¨Διγενής” ”
Α2 α)ΛΑΘΟΣ(σελ55)
β)ΛΑΘΟΣ (σελ61)
γ)ΣΩΣΤΟ (σελ120)
δ)ΛΑΘΟΣ (σελ 135)
ε)ΣΩΣΤΟ( σελ 137)
ΘΕΜΑ Β
Β1 Σελίδες 35-36 σχολικού βιβλίου “Η Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843…..από την πλειοψηφία του κοινοβουλίου”
Β2 Σελίδα 154 σχολικού βιβλίου ” (βέβαια) Στα τέλη της δεκαετίας του 1940…..ως πατέρες της Ευρώπης”
ΘΕΜΑ Γ
Γ1 α) σελίδες 41-42 σχολικού βιβλίου “Η βιομηχανική Επανάσταση στην Αγγλία ……εξασφάλισε η Εμπορική Επανάσταση” και ” Η Αγγλία διέθετε επιπλέον ……εξόρυξη του με τα μέσα της εποχής’
από το κείμενο Α της πηγής : α) βιομηχανία άνθρακα β) παραγωγή σιδήρου γ)σιδηρόδρομος
απλή αναφορά στη σελ 42 του σχολικού βιβλίου ” υπήρχε επίσης το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό”
Από το κείμενο Β της πηγής :
α) απότομη πτώση γεωργικού πληθυσμού και απότομη αύξηση του μη γεωργικού
β) ο αγροτικός πληθυσμός στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό , με τη μορφή μετανάστευσης ,ήταν οι πιο εμφανείς πηγές εργατικού δυναμικού ,τις οποίες συμπλήρωναν οι διάφοροι μικροπαραγωγοί και οι φτωχοί εργαζόμενοι.
γ)εργοστάσια
δ)αγγλικές κλωστουφαντουργίες
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Επειδή οι άντρες δεν ήθελαν να δουλέψουν στα εργοστάσια ,σε αυτά εργάζονταν παιδιά και γυναίκες γεγονός που οδήγησε σε υλική επιδείνωση της τάξης των βιομηχανικών εργατών.
ΘΕΜΑ Δ
Δ1 α)
α) Σελίδες 80-81 από το σχολικό βιβλίο. «Οι συνέπειες του πολέμου … παρέμβαση τωνστρατιωτικών στην πολιτική».
από το κείμενο Α της πηγής:
ακρωτηριασμένοι, κουλοί, μονόφθαλμοι, δώστε μας μια θέση στην κοινωνία και μάθετε ότι αυτή τη θέση ξέρουμε πως να την κερδίσουμε.
Δηλώνεται έντονα η αγανάκτηση των θυμάτων – τραυματιών – αναπήρων του Α ́ Παγκοσμίου πολέμου για την κοινωνική περιθωριοποίησή τους.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ
οι Ηνωμένες Πολιτείες μπορούν να θεωρούνται οι μόνοι πραγματικοί νικητές του πολέμου …
Άμεσο αποτέλεσμα του Α ́ Παγκοσμίου πολέμου η οικονομική παρακμή Γαλλίας – Αγγλίας, ενώ οι ουσιαστικοί νικητές του Α ́ Παγκοσμίου πολέμου αναδεικνύονται οι Η.Π.Α. που όχι μόνο δεν υπέστησαν εδαφικές απώλειες αλλά έγιναν οι δανειστές των πρώην εμπόλεμων – κατεστραμμένων ευρωπαϊκών χωρών. Περαιτέρω, στον ΠΙΝΑΚΑ καταγράφονται οι ανθρώπινες απώλειες και ενισχύεται η θέση πως η Ευρώπη πλήρωσε και σ’ αυτό τον τομέα το βαρύτερο αντίτιμο.
β) Σελίδα 81 από το σχολικό βιβλίο. «Ο πόλεμος οδήγησε … ίδρυση εθνικής εστίας των Εβραίων».
Στο μήνυμα του προέδρου W. Wilson προς το Κονγκρέσο των ΗΠΑ (Ιανουάριος 1918) απαριθμούνται τα «14 σημεία» με κορυφαία εξ’ αυτών:
από το κείμενο Γ της πηγής:
δικαίωμα των λαών στην αυτοδιάθεση, εγκατάλειψη της μυστικής διπλωματίας, την ελευθερία των θαλασσών αφοπλισμό, «αμοιβαίες εγγυήσεις πολιτικής ανεξαρτησίας και εδαφικής ακεραιότητας» στοπλαίσιο μιας «Κοινωνίας των Εθνών».
Στόχος της παρέμβασής του ήταν να καταδειχθεί πως ο μεταπολεμικός κόσμος θα είχε βελτιωμένη λειτουργία, βασιζόμενος σε αρχές κοινά αποδεκτές και παράλληλα επεδίωκε να κατευνάσει την ανησυχία των ηττημένων χωρών.
Επιμέλεια: Φιλόγος Ιωάννα Κατσιακίδου