Ο Δήμος Αθηναίων, ο κακόγουστος στολισμός και το …κόστος για τους δημότες

Ένα ερώτημα που έχει τεθεί πολλές, και αφορά την αισθητική του δημοσίου χώρου αλλά και εκείνον που τη διαμορφώνει, έρχεται ξανά στο προσκήνιο, μετά τις έντονες αντιδράσεις για τον εορταστικό στολισμό της Αθήνα τα φετινά Χριστούγεννα.
Ποιος διαμορφώνει τελικά την αισθητική του δημόσιου χώρου και με ποιους όρους;
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν υπάρξει αντιδράσεις, μετά από εικαστικές παρεμβάσεις των δήμων, κυρίως σε ότι αφορά γλυπτά, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί μάλιστα ως κακόγουστα.
Ο δήμος Αθηναίων αποφάσισε να «μοιράσει» τους κεντρικούς δρόμους και τις πλατείες σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες, άρα όπως καταλαβαίνει κανείς, η αισθητική προσέγγιση αλλάζει σε κάθε μεγάλο δρόμο στην πρωτεύουσα της χώρας.
Έντονες αντιδράσεις υπήρξαν για τον στολισμό της Βασιλισσης Σοφίας από το Ίδρυμα Ωνάση για τον φωτισμό – μυγοσκοτώστρα όπως έγραψαν οι περισσότεροι, ειδικά όταν η διευθύντρια του ιδρύματος Αφροδίτη Παναγιωτάκου, είπε πως, την αισθητική αυτή επιβραβεύουν οι νεότεροι, αφήνοντας αιχμές πως αντιδρούν οι ηλικιωμένοι που δεν γνωρίζουν από πρωτοπορία, ενώ έκανε αναφορά στην «εθνική» μας φωτίστρια, χαρακτηρισμός που σχολιάστηκε επίσης αρνητικά ευρέως. Το αίσθημα που εισέπραξαν πολλοί, είναι η επίπληξη των «ειδικών» περί τέχνης και αισθητικής.
Φυσικά μετά την Βασ. Σοφίας ήρθε ο στολισμός της Πανεπιστήμιου που σκόρπισε άφθονο γέλιο στο διαδίκτυο με χαρακτηρισμούς όπως «ιπτάμενα χταπόδια», «παύλες στις τσούχτρες», «όποιος ρίξει τα πιο πολλά ούφο κερδίζει» κλπ.
Το θέμα της αισθητικής στον δημόσιο χώρο είναι ένα θέμα που πρέπει κάποια στιγμή να απασχολήσει ετσι ώστε ο δημόσιος χώρος να μην θεωρείται κάθε φορά τσιφλίκι του εκάστοτε δημάρχου ο οποίος δεν μπορεί να δημιουργήσει έστω μία πρόταση ώστε να θέσει κάποια όρια στους χορηγούς για να μην γίνει η Αθήνα τσίρκο.
Οι δημότες θα επιβαρυνθούν φέτος παρά τις ιδιωτικές εταιρίες;
Θα σκεφτεί κάνεις, ότι η … «επέλαση» των εταιριών στον δημόσιο χώρο αυτά τα Χριστούγεννα, θα σημαίνει λιγότερο κόστος για τους πολίτες του δήμου.
Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς θα κοστίσουν στους δημότες της Αθήνας 850.000 ευρώ, δηλαδή 200 χιλιάδες ευρώ περισσότερα από τις περσινές.
Γιατί συμβαίνει αυτό θα αναρωτηθεί κανείς, από τη στιγμή που στο περσινό κόστος συμπεριλαμβανόταν και το κόστος των φωτισμών που φέτος έχουν αναλάβει οι χορηγοί γεγονός που κάνει τη διαφορά ακόμα μεγαλύτερη;
Ενδεικτικά, μια προβολή (mapping) με χριστουγεννιάτικα μοτίβα που ετοιμάζεται για την πρόσοψη της Βουλής θα μας κοστίσει 100.000 ευρώ αν και όπως λένε πολλοί είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας γιατί απαιτεί πλήρη συσκότιση του κτιρίου ακόμα και διακοπή κυκλοφορίας στην Αμαλίας.
Για πυροτεχνήματα ο δήμος θα ξοδέψει 40.000 ευρώ ενώ μεγάλο είναι και το ποσό που θα διατεθεί για την trash διασκέδαση με τηλεοπτικούς ηθοποιούς, τραγουδιστές και μοντέλα.
Εν τω μεταξύ στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας αλλά και σε τουριστικούς δρόμους όπως η Αδριανού στην Πλάκα, δεν βρίσκουμε σκουπιδοτενεκέ για να πετάξουμε την χαρτοπετσέτα μας ακόμα…
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης