Της Ελένης Σπανοπούλου
Όταν ο ηθοποιός Ρήγας Αξελός της «Ανοιχτής Πόλης» στο Δήμο Αθηναίων αποκάλυπτε ότι ξενοδοχείο στου Μακρυγιάννη, με θέα φάτσα κάρτα τον Παρθενώνα είχε ύψος 36,5μ κι όχι 33μ,όπως ορίζει ο νόμος, έπεσαν οι Καμινικοί να τον φάνε! Και κατάπιαμε αμάσητη την πολεοδομική παράβαση!
Τώρα που αποκαλύπτεται ότι ο κ. Καμίνης, λίγο πριν φύγει από τον δημαρχιακό θώκο, με ισχνότατη πλειοψηφία (14 επί 16 παρόντων από τα 49 μέλη του Συμβουλίου) έβαλε την υπογραφή του για το θάνατο ενός ιστορικού θερινού θεάτρου της πόλης, πάλι υπέρ των ξενοδόχων της ανάπτυξης και της απληστίας, είναι ημέρα Σάββατο… Το «Αθήναιον», Πατησίων και Μάρνη, που κτίστηκε το 1895 και έκλεισε το 2011 με την επιθεώρηση «Πού πας ρε Γιωργάκη με τέτοιο καιρό;» παραδίνεται βορά στις μπουλντόζες των Άριστων της Ανάπτυξης για να γίνει 700 δωμάτια με θέα στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου ενέκρινε τον Οκτώβριο την άδεια για την κατεδάφιση με τον Κώστα Μπακογιάννη να σφυρίζει αδιάφορα! Το εγκαταλελειμμένο από χρόνια ιστορικό «Αθήναιον» δεν είναι διατηρητέο.
Προστατεύεται, όμως, με τον 3028/2002 ως «στοιχείο της ιστορίας και του πολιτισμού, μιας οικιστικής ενότητας» (άρθρο 6). Και δεν ρωτάμε «Πού πας ρε… Κωστάκη με τέτοιο καιρό;» αφού … Ιερά Μητρόπολη αποφασίζει για το οικόπεδο, τεράστια γαλλικά οικονομικά συμφέροντα βρίσκονται πίσω από το ξενοδοχείο, ο Προστασίας του πολίτη δέρνει πολίτες για να καθαρίσει την περιοχή, το Πολιτισμού κλείνει το μάτι σε ανέφικτα σχέδια για υπόγειες σήραγγες, ο Άδωνις κάτι παθαίνει με τις …μπουλντόζες!
Στον πανικό του «Ανάπτυξη να ’ναι κι ότι να ’ναι», με τις κατεδαφίσεις το ‘χουμε… Ένα Μεγάλο μας Τσίρκο είμαστε και δεν υπάρχει και η Τζενη Καρέζη να τραγουδήσει «Λαέ μη σκύβεις άλλο το κεφάλι…». Σάμπως είμαστε εμείς εκεί για να χειροκροτήσουμε; Χαθήκαμε, όπως χάνεται το «Αθήναιον» και η ιστορική μας μνήμη. Να θυμάμαι ξέχασα… ανάθεμα!
Ερώτηση: Τα Χριστούγεννα των drones;
Και τώρα που μας… αλλάξατε τα φώτα ρωτάμε: Είπε άραγε κανείς στο Ίδρυμα Ωνάση ότι μπορεί να έχει και να προωθεί τις εξαιρετικές μεταμοντέρνες απόψεις του για την σύγχρονη αισθητική, στους χώρους του, στη ΣΤΕΓΗ, αλλά όχι να τις επιβάλει στην Πόλη; Ξέρουν, ότι ακόμη και στη Μητρόπολη του Μεταμοντέρνου και της Τεχνολογίας, την Αμερική τις μέρες των Χριστουγέννων, σέβονται τον ανθρώπινο ιστό της κοινωνίας; Είμαστε με την εξέλιξη και το φως του Νέον για το μέλλον μας, αλλά με το Φως των Χριστουγέννων για ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΟΧΙ ΤΩΝ DRONES κ. Δήμαρχε των Αθηνών!
KONTRA Πρόταση
Χειροκροτείστε την! Άργησε λίγο, αλλά τελικά αποδεικνύει πόσο μεγάλη και πολύτιμη για το θέατρό μας είναι μια πρωταγωνίστρια σαν τη Μιμή Ντενίση, που ξέρει να αναπλάθει θεατρικά την Ιστορία, να σκηνοθετεί και να ερμηνεύει με μεγαλείο ελληνικής ψυχής και φρόνηση ανθρώπου Δίκαιου απέναντι στις πιο τραυματικές στιγμές της σύγχρονης Ελλάδας, σε μια μεγάλη παράσταση! «Κι από Σμύρνη, Σαλονίκη», φροντίστε να μη το χάσετε! Στο θέατρο του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. Εδώ, που η οικογένεια Λάζαρου Εφραίμογλου κατάφερε να σώζει τις μνήμες του ελληνισμού και των προσφύγων με σεβασμό κι αγάπη για την Πατρίδα και τον Άνθρωπο.
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ… ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΚΟΓΚΟΛ!
ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, πολύ πρόσφατα αποφασίσατε να δηλώσετε θέατρο… γνώστης, ενώ είναι γνωστό ότι ούτε καν θεατρόφιλος είστε!Ας μιλήσουμε, λοιπόν για Θέατρο, μήπως και καταλάβετε ότι πρόκειται για μια Τέχνη που πάντα εκδικείται και τους κάλπικους υπηρέτες της και τους κάλπικους θεατές τη! Είναι τόσο διάφανες οι προθέσεις και τόσο έντονα τα συμπτώματα με την υλοποίηση του Προγράμματος της ΝΔ στη διακυβέρνηση της χώρας, που ανατριχιάζει κανείς όταν σας ακούει να επικαλείστε δημόσια τον Νικολάι Γκόγκολ και το έργο του «Ο Επιθεωρητής», μια καυστική κοινωνικοπολιτική κωμωδία, για το δαιδαλώδες διεφθαρμένο κράτος και τη γραφειοκρατία της τσαρικής τυραννίας στην Ρωσία του 19ου αιώνα. Ξενίζει η άτοπη αναφορά σας στο έργο και στην ημερίδα για την «Τεχνολογία και τη Διαφάνεια». Μα καλά, δεν σας είπε κανείς,ότι ο Γκόγκολ κατακεραυνώνει το φαύλο παλαιό σύστημα, το αδιαφανές κράτος των γραφειοκρατών και των απατεώνων που λυμαίνονταν την χώρα του και τη χώρα μας; Τον φαρισαϊσμό του δημοσίου, την τεμπελιά και την ανικανότητα των διορισμένων με ρουσφέτια λειτουργών του, και την ανηθικότητα των κυβερνώντων;
ΗΡΘΑΤΕ ΕΣΕΙΣ, ένας γνήσιος εκπρόσωπος αυτού του Συστήματος, ένας νεοδημοκράτης από αυτούς που έβαλαν το λιθαράκι τους, αν όχι κοτρώνα, στη δημιουργία αυτού του Κράτους Τέρατος, να φέρετε σαν παράδειγμα τον «Επιθεωρητή» στους νέους ανθρώπους;
Ο FAKE ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ των ελληνικών κυβερνήσεων ερχόταν χρόνια σε υπουργεία, σε φορείς, σε δικαστήρια, σε εφορίες, στη Βουλή, σε πολεοδομίες, σε δημόσια έργα, σε εκκλησιαστική περιουσία, σε σχολεία, σε νοσοκομεία και ήταν ζωτικό μέρος του διεφθαρμένου συστήματος όλων των κυβερνήσεων μετά τη μεταπολίτευση. Θέλετε να ξεχάσουμε ότι έχετε ο ίδιος υπάρξει ως υπουργός της ΝΔ, fake Eεπιθεωρητής παλιάς κοπής; Δεν σας είπε κανείς ότι ο ψευτοεπιθεωρητής Ιβάν Αλεξάνδροβιτς Χλεστιακόβ είναι ένας νέος που από μια κωμική συγκυρία παίρνει τη θέση, απολαμβάνει τις τιμές του Επιθεωρητή και αποκαλύπτει τις απάτες ; Ούτε ότι ο αληθινός Επιθεωρητής που ακολουθεί και σεις επικαλείστε τόσο άσκεφτα σε δημόσια ομιλία σας είναι ο εκπρόσωπος αυτού του σάπιου κόσμου και συστήματος που κτυπάει ανελέητα ο Γκόγκολ; Ο Γιώργος Παπανδρέου παρέδωσε στον Αντώνη Σαμαρά μια χώρα στην 94η θέση, στη λίστα των 100 της Διεθνούς Διαφάνειας, το 2012. Ο Αλέξης Τσίπρας σας παρέδωσε τη χώρα στην 67η θέση! Πράγματι επίδοση ντροπιαστική για μια χώρα και μια θλιβερή κληρονομιά, που δεν αφορά στην κυβέρνηση Τσίπρα, αλλά στις κυβερνήσεις Καραμανλήδων, Μητσοτάκηδων και Παπανδρέου. Γι’ αυτή την «εθνική πληγή και εθνική απειλή» όπως είπατε, της Διαφθοράς του Δημοσίου, αφήστε, λοιπόν, να μιλήσουν οι πολίτες που το υφίστανται ή και οι Financial Times που σαν έκαναν διεθνώς ρεζίλι καταγγέλλοντας την κυβέρνηση σας για ανοχή ή και υπόθαλψη των φαινομένων αυτών…
ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ δεν πηγαίνετε συχνά. Αν,όμως,πετύχετε πουθενά το διάσημο έργο του άγγλου Τζων Πρίστλεϊ «Ο Επιθεωρητής έρχεται» σας συνιστώ να το δείτε. Γιατί και έρχεται και είναι αστυνομικός ανακριτής. Θα αποκαλύψει τα ένοχα μυστικά των μελών μιας φαινομενικά καθωσπρέπει αστικής οικογένειας του 1912, με κορυφαίο την αυτοκτονία της υπηρέτριας του σπιτιού… Θέμα του έργου, η ηθική ευθύνη της αστικής τάξης για την κοινωνία, που κρατά τα πολλά για τους λίγους και δίνει λίγα στους πολλούς. Αν δεν σας θυμίζει τίποτε αυτό κύριε πρωθυπουργέ, τότε «δείτε» τον Επιθεωρητή που όπου να ‘ναι… έρχεται και τον λένε FBI ή, αν δεν σας αρέσει η αμερικανική ονομασία, μπορείτε να το πείτε Δικαιοσύνη… Μέχρι τότε αφήστε τον Γκόγκολ και των Πρίστλεϊ στους ανθρώπους του αληθινού θεάτρου. Γιατί το δικό σας είναι fake!