Να γιατί δεν μειώνονται ανάλογα με τις τιμές πετρελαίου και οι τιμές της βενζίνης
Με επιστολΗ της στον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη και τον γγενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Α. Παπαδεράκη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων ζητά την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές των καυσίμων, που δεν ακολουθούν την πτωτική πορεία των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, επικαλούμενη μάλιστα τα τελευταία επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, από τα οποία προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου του 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%.
Η αμόλυβδη είναι στα 1,371 ευρώ το λίτρο και το αργό πετρέλαιο στα 33,55 δολάρια το βαρέλι ή στα 30,71 ευρώ το βαρέλι.
Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου! Διότι στο ίδιο έργο είναι θεατές και θύματα οι καταναλωτές, με οποιαδήποτε ηγεσία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού υπεύθυνο για την επαναλαμβανόμενη συνεχώς αυτή διαπίστωση είναι το κράτος. Υπενθυμίζω ότι ανέκαθεν, όλες σχεδόν οι εκάστοτε αντιπολιτεύσεις χρησιμοποιούσαν ως αιχμή στην κριτική τους προς τις εκάστοτε κυβερνήσεις το θέμα των καυσίμων και ιδιαίτερα την αναντιστοιχία μεταξύ διεθνών τιμών πετρελαίου και τιμών βενζίνης στη χώρα μας. Υπενθυμίζω, για παράδειγμα, ότι μεταξύ 11 Μαρτίου – 14 Απριλίου 2003 (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) η διεθνής τιμή πετρελαίου μειώθηκε κατά 25,4%, ενώ η τιμή βενζίνης στην Ελλάδα μειώθηκε μόνο κατά 5%! Από την άλλη μεριά, στις 24 Οκτωβρίου 2006 (κυβέρνηση ΝΔ) είκοσι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κατέθεσαν επερώτηση στη Βουλή με την οποία κατήγγελλαν την τότε κυβέρνηση και την Επιτροπή Ανταγωνισμού ως «αδύναμες και απρόθυμες» να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό. Στην επερώτηση αυτή οι βουλευτές αναφέρονταν, μεταξύ άλλων και στο θέμα αυτό τονίζοντας τα εξής: «Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ μεταξύ 14 Ιουλίου – 22 Σεπτεμβρίου 2006 η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διεθνώς μειώθηκε κατά 35,4% στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 15,71!».
Αλλά, όπως αποδεικνύεται από στοιχεία, ίδια είναι αιτία με εκείνη που δεν παρακολουθούσαν οι τιμές βενζίνης τις τιμές του πετρελαίου το 2003, το 2006 και σήμερα. Δηλαδή, η τελική τιμή των καυσίμων σε όλα τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιλαμβάνει φόρους και δασμούς που αποτελούν ανελαστικό μέγεθος, γεγονός που σημαίνει ότι η μείωση των διεθνών τιμών πετρελαίου δεν μπορεί να συγκρίνεται ευθέως ποσοστιαία με τις τελικές τιμές στον καταναλωτή. Η διαπίστωση αυτή επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι σε όλες αυτές τις περιόδους η μείωση των τιμών της βενζίνης προ φόρων είναι σαφώς μεγαλύτερη και, σε μερικές περιπτώσεις, υψηλότερη από το μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, επιβεβαιώνεται και από τα παραπάνω επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η αμόλυβδη είναι στα 1,371 ευρώ το λίτρο, ενώ η διεθνής τιμή πετρελαίου στα 33,55 δολάρια το βαρέλι. Έτσι, αν, για παράδειγμα, οι παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική τιμή της βενζίνης ήταν οι ίδιοι με εκείνους της περιόδου11 Μαρτίου – 14 Απριλίου 2003, όταν οι τιμές του πετρελαίου ήταν στα ίδια περίπου επίπεδα, τότε οι τιμές της βενζίνης θα ήταν γύρω στα 0,760 ευρώ και στα σημερινά 1,371 ευρώ!!!
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης