«Επιτέλους, αυτός ο οποίος είναι χρήστης θα πρέπει να πληρώνει. Αυτός που είναι από τη Λακωνία και τον Έβρο δεν μπορεί να πληρώνει τα ελλείμματα. Στη βάση αυτή, όποιος χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πρέπει να πληρώνει».
Τάδε έφη ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Παναγιώτης Σγουρίδης στην τηλεοπτικό σταθμό Mega, όταν ρωτήθηκε για την αύξηση του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ. Και είπε τη μισή αλήθεια ο κ. Σγουρίδης. Είναι η μισή αλήθεια, διότι τα ίδια είχα επισημάνει σε σχόλιά μου στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» επί δεκαετίες και στην εφημερίδα «Τα Νέα» (3 Ιανουαρίου 1992), ότι δηλαδή δεν υπάρχει «δωρεάν πιάτο στην οικονομία, αφού κάποιος το πληρώνει». Με βάση, λοιπόν, τον βασικό αυτόν οικονομικό νόμο, υποστήριζα ότι δεν πρέπει να πληρώνουν τα τεράστια ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, εξαιτίας των χαμηλών εισιτηρίων (πολύ κάτω από το οριακό κόστος λειτουργίας τους!) άσχετοι φορολογούμενοι, δηλαδή εκείνοι που κατοικούν, για παράδειγμα, στην Κοζάνη ή στην Αιτωλοακαρνανία.
Ολόκληρη όμως η αλήθεια είναι ότι, παρά την αύξηση των αστικών εισιτηρίων από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ, συνεχίζουν να καλπάζουν τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών. Ήδη, όπως διάβασα, το 2015 τα ελλείμματα αυτά ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κληθεί να καλύψουν πάλι οι φορολογούμενοι της… Λακωνίας και του Έβρου και πάσης Ελλάδος μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, δηλαδή πάλι οι άσχετοι με τη χρήση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Έτσι με βάση τις συνεχείς αναλύσεις μας και τα σχόλιά μας για το θέμα αυτό επί δεκαετίες, προκύπτουν οι ακόλουθες ολόκληρες αλήθειες-κάρφος στα μάτια των λαϊκιστών:
Πρώτον, το 1987 το κόστος λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών επέβαλλε η τιμή του εισιτηρίου να διαμορφωθεί στις 144 δραχμές, αλλά ήταν μόνο… 5 δραχμών.
Δεύτερον, για να μην είχαν ζημιές οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το 1990 και να πληρώνουν τα ελλείμματα (714 δις. δραχμές!) και τους χρήστες της Αθήνας οι φορολογούμενοι της Λακωνίας, έπρεπε το εισιτήριο να είχε καθορισθεί στις 360 δραχμές, δηλαδή 1,10 ευρώ! Κι όμως είχες μόνο 75 δραχμές!
Τρίτον, από το ίδρυσή τους το 1977 έως τον Ιούνιο του 1997 (σε είκοσι χρόνια) επιχορηγήθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες από τον κρατικό προϋπολογισμό με 1,5 τρις. δραχμές, δηλαδή θα κατασκευάζονταν… τρία «Μετρό». Κι επειδή συνεχίσθηκαν έως σήμερα, θα κατασκευάζονταν άλλα τέσσερα «Μετρό»!