Σε αυστηρά τεχνοκρατικά ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία απέδωσε την κατάρτιση της λίστας των ΜΜΕ τα οποία συμμετείχαν στις καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» απέδωσε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Initiave κ. Μιχάλης Γκάλγκος απορρίπτοντας κάθε σενάριο πολιτικής παρέμβασης.
Καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, ο πρόεδρος της εταιρείας που ανέλαβε την κατανομή του διαφημιστικού κονδυλίου δήλωσε πως με απόφαση της κυβέρνησης επιλέχθηκε η εταιρία του λόγω της μεγάλης εμπειρίας που έχει στον χώρο των μίντια αλλά και της δυναμικής θέσης που καταλαμβάνει σε αυτόν.
«Καμπάνια τέτοιου μεγέθους δεν έχει υπάρξει στα ελληνικά δεδομένα! Ήταν μεγάλης έντασης και σύντομη! Πρωτόγνωρο αυτό που έγινε! Δεν θα μπορούσε πέρα από 2-3 μεγάλα γραφεία να ανταπεξελθόν στην καμπάνια! Από υποδομή, γνώση και ταχύτητα και ανθρώπινο δυναμικό», είπε και πρόσθεσε: «είχαμε παγκόσμια πανδημία και έπρεπε να αντιμετωπιστεί αυτό, καμία καμπάνια δεν απαιτεί να πιάσουμε μιντιακά, το 100% σε αποτελεσματική κάλυψη κοινού της Ελλάδας. Έπρεπε να πιάσουμε τον κόσμο» είπε.
Ο κ. Γκάλγκος παραδέχθηκε ότι υπήρχε αποκλεισμός μέσων αποδίδοντας τον κυρίως στην ανάγκη να προστατευθεί η καμπάνια. Όπως είπε χαρακτηριστικά είπε σημαντικό ρόλο έπαιξε το περιβάλλον στο οποίο θα εκτεθεί το μήνυμα. “Το περιβάλλον δεν πρέπει να αντίκειται στο μήνυμα που πρέπει να περάσει” είπε ενώ αναφερόμενος ειδικά στην εφημερίδα Documento ανέφερε πρωτοσέλιδα της εφημερίδας κατά του συνθήματος Μένουμε Σπίτι και κατά του κορονοϊού.
Ο μάρτυρας επέμεινε πως η εταιρία του ήταν αυτή που έκανε την επιλογή των κριτηρίων των μέσων που συμμετείχαν στην καμπάνια με την αναθέτουσα αρχή, δηλαδή την προεδρία της κυβέρνηση απλώς να εγκρίνει.
Ο κ. Γκάλγκος επίσης αναγνώρισε πως υπήρξε επικοινωνία μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και της εταιρίας του καθώς η διαδικασία ήταν δυναμική αλλά και ότι κάποια μέσα επικοινώνησαν με την αναθέτουσα αρχή, η προεδρία διαβίβασε στον ανάδοχο τα αιτήματα και αφού αξιολογήθηκαν , κάποια από αυτά εντάχθηκαν εκ των υστέρων στην καμπάνια. Ωστόσο αυτές οι αναφορές προκάλεσαν ένταση στην επιτροπή : «Μας περιγράφετε ότι όποιος έμαθε και άκουσε ότι πάει η κυβέρνηση να δώσει λεφτά χτύπησε τη πόρτα σας και αυτοπροτάθηκε. Μόλις μαρτυρήσατε ότι χωρίς καμία δημόσια πρόσκληση στα ΜΜΕ υπήρξαν αυτοπροτάσεις που τελικά εντάχθηκαν στην καμπάνια γιατί ως τέτοια σας διαβιβάστηκαν από την αναθέτουσα αρχή», είπε ο κ. Ραγκούσης με τον κ. Γκάλγκο να επιμένει πως δεν υπήρξε καμία πολιτική παρέμβαση.
Ν.Δ: Κατέρρευσε με πάταγο το οικοδόμημα ΣΥΡΙΖΑ
Για κατάρρευση του οικοδομήματος που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά η Νέα Δημοκρατία μετά την κατάθεση του κ. Γκάλγκου. Κύκλοι της γαλάζιας Κ.Ο ανέφεραν χαρακτηριστικά:
Με πάταγο κατέρρευσε το έωλο οικοδόμημα που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ για να στηρίξει την πρότασή του για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τις δημοσκοπήσεις και τα ΜΜΕ. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «INITIATIVE MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» Μιχαήλ Γκάλγκος, κορυφαίο στέλεχος της αγοράς, ξεκαθάρισε ότι η διαδικασία για τις καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι», «Μένουμε ασφαλείς», ήταν απολύτως διαφανής, βασισμένη σε αυστηρά ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια που τηρήθηκαν στο ακέραιο.
Κατά την κατάθεσή του, ο μάρτυρας δήλωσε, ότι οι προτάσεις που υποβλήθηκαν ήταν της εταιρίας καθώς διέθετε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τα τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά ώστε να είναι αποτελεσματική η καμπάνια μέσα σε ένα πρωτόγνωρα ασφυκτικό πλαίσιο.
Η επιχείρηση αποπροσανατολισμού των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έπεσε στο κενό καθώς ο μάρτυρας παρέθεσε όλα τα στοιχεία της διαδικασίας. Γνωστοποίησε πως έγινε δωρεάν καμπάνια εκτίμησης 11 εκ ευρώ και ανέλυσε τα κριτήρια που τηρήθηκαν (τηλεθεάσεις, ακροαματικότητες, κυκλοφορίες, πιστότητα σε συνδυασμό με τις εμπορικές πολιτικές των ΜΜΕ).
Ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους πως η διαφημιστική εταιρία διαπραγματεύθηκε με τα Μέσα και πως υπήρξαν αποκλεισμοί με απόφαση της εταιρίας για ποιοτικούς λόγους. Όπως είπε, η εταιρία πρότεινε με βάση συγκεκριμένα τεχνοκρατικά κριτήρια και ενέκρινε η αναθέτουσα αρχή.
Η δημιουργία εντυπώσεων από την αξιωματική αντιπολίτευση όσον αφορά στο μέγεθος της καμπάνιας (20 εκ ευρώ με τον ΦΠΑ) δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος καθώς σύμφωνα με τον μάρτυρα, η καμπάνια της Αυστρίας κόστισε 100 εκ ευρώ και της Πορτογαλίας 40 και 37 εκ ευρώ.
Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ να ανακαλύψουν σκιες, οι ισχυρισμοί τους κατέρρευσαν και τα στοιχεία τους διέψευσαν. Εμειναν εκτεθειμένοι να κυνηγούν φαντάσματα και να κλείνουν πεισματικά τα μάτια στην πραγματικότητα επειδή δεν εξυπηρετεί τα μικροκομματικά τους παιχνίδια. Η ΝΔ συνεχίζει να πορεύεται με γνώμονα το κοινό συμφέρον και με πυξίδα την αλήθεια. Οι άλλοι ας μείνουν βουτηγμένοι στη λάσπη.
ΣΥΡΙΖΑ: Κόλαφος για την κυβέρνηση η κατάθεση Γκάλγκου
Σε δήλωσή τους πάντως οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν:
Καταπέλτης για την κυβέρνηση η ομολογία του βασικού μάρτυρα της Ν.Δ. στην Εξεταστική Επιτροπή. Ο επικεφαλής της εταιρίας Iniative Μιχ. Γκάλγκος η οποία μοίρασε τα χρήματα της λίστας Πέτσα στα ΜΜΕ, παραδέχθηκε το μεγάλο σκάνδαλο! Ότι χωρίς δημόσια πρόσκληση, ο κατάλογος των ΜΜΕ επελέγη αποκλειστικά από την Προεδρία της Κυβέρνησης, δηλ. από τον κ. Πέτσα!
«Εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και η Αναθέτουσα Αρχή (δηλ. η Προεδρία της Κυβέρνησης) ενέκρινε και αποφάσιζε», είπε χαρακτηριστικά ο μάρτυρας ο οποίος κατέθεσε ακόμη ότι υπάρχει αλληλογραφία μεταξύ της εταιρίας Iniative και της Κυβέρνησης, υλικό το οποίο ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. από την αρχή και ακόμη δεν έχει προσκομισθεί.
Ο μάρτυρας αποκάλυψε επίσης όλες τις διαδικασίες λογοκρισίας και αποκλεισμού, των ΜΜΕ που δεν ήταν αρεστά στην κυβέρνηση.
Η σημερινή δυσάρεστη για την Ν.Δ. συνεδρίαση , επιβεβαιώνει πλήρως τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. που οδήγησαν στην σύσταση της Εξεταστικής.
Ως εκ τούτου το Μαξίμου δεν μπορεί να κρύβει άλλο τον Στ.Πέτσα.
Πηγή: real.gr