Κορκίδης: «Black Friday»? Οk. Why not?

Η ΑΓΟΡΑ ΕΙΔΕ ΤΗ «BLACK FRIDAY», ΩΣ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΟΥΝ ΛΙΓΟ ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
Ναι, είναι «αμερικανιά», αλλά είναι αυτό που χρειάζεται η ελληνική αγορά για να κινηθεί το χρήμα, να ξεστοκάρουν τα καταστήματα και οι καταναλωτές να βρουν προϊόντα που χρειάζονται σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές!
Η αγορά είδε την «γιορτή» των εκπτώσεων, γνωστή στις ΗΠΑ, ως «Black Friday», ως μία ευκαιρία για να ζωντανέψουν λίγο οι εμπορικοί δρόμοι και να δοθεί η δυνατότητα στους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές, καθώς τα τελευταία χρόνια το πλήγμα στο διαθέσιμο εισόδημα είναι μεγάλο και δίχως εκπτώσεις, πολλοί κοντεύουν να ξεχάσουν πως είναι να αγοράζει κάτι εκτός από τα αναγκαία.
Από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), τονίζεται ότι η χρήση στην ελληνική αγορά της γνωστής στις ΗΠΑ και αλλού «Black Friday» μπορεί να μην είναι εύηχη, μπορεί να παραπέμπει σε άλλα πράγματα, αλλά δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Μπορεί να κατακλύζει τους καταναλωτές με διαφημίσεις υψηλών εκπτώσεων από επώνυμες αλυσίδες, εμπορικά και εκπτωτικά κέντρα, αλλά δεν αποκλείει κανένα μικρομεσαίο έμπορο να συμμετέχει, εάν το επιθυμεί, είτε ως επιχείρηση, είτε σε τοπικό επίπεδο ως εμπορικός σύλλογος, φυσικά στο πλαίσιο των όσων ισχύουν για τις προσφορές και μάλιστα με την απαραίτητη διαφήμιση πληρωμένη!
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, σε δήλωσή του, τονίζει ότι, αναμφίβολα κατά καιρούς οι έλληνες έμποροι έχουμε εισάγει προς αξιοποίηση πρακτικές εξωτερικού σχετικές με τις προωθητικές ενέργειες και τις μεθόδους marketing του λιανεμπορίου, προς τους καταναλωτές, (βλέπε π.χ. Αγ. Βαλεντίνου, λευκές νύχτες κ.α.).
Ωστόσο, κάθε επιχειρηματική δράση αυτού του τύπου, έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα για το σύνολο τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των καταναλωτών, όταν προκύπτει στο σωστό «timing», όταν επικοινωνείτε έγκαιρα και συνδέεται με το εν γένει οικονομικό περιβάλλον.
Στην Αμερική, για παράδειγμα η Black Friday είναι συνδεδεμένη με την έναρξη της περιόδου των εορτών και φαντάζομαι το ίδιο προσδοκούμε να επιτύχουμε και στην ελληνική αγορά, αφού τα Χριστούγεννα είναι μόλις σε ένα μήνα από σήμερα, ενώ μεσολαβούν πολλές γνωστές ονομαστικές εορτές τον Δεκέμβριο.
Περιμένουμε, όμως, αλήθεια ότι η «Black Friday» στην Ελλάδα θα είναι τόσο αποδοτική σε μία εποχή βαθιάς καταναλωτικής ύφεσης; Ίσως όχι, αλλά για κάποιους κλάδους, όπως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά και τα είδη τεχνολογίας, από όπου άλλωστε ξεκίνησε η ιδέα, ίσως βοηθήσει να αναπληρώσουν κάτι από το κακό δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Άλλωστε, σε πολλά είδη δεν υπάρχει φθινοπωρινή ή χειμερινή σεζόν, όπως συμβαίνει με την μόδα και την εποχικότητα στην ένδυση και υπόδηση.
Τώρα σε τι συνίσταται η καθ’ ημάς, «αμερικανιά» Black Friday; Ίσως σε μία Παρασκευή με γενναίες προσφορές, ίσως σε μια ημέρα ρευστοποίησης stock και υπολοίπων προηγούμενης περιόδου;
Γιατί όχι, αρκεί να το γνωρίζει ο καταναλωτής και ο έμπορος να είναι όπως πάντα προσεκτικός στο διαχωρισμό των ειδών που πουλά με μειωμένη τιμή. Τα είδη που θα πουληθούν με αυτούς τους όρους μπορεί να είναι εντός ή εκτός σεζόν και να εμπίπτουν έτσι κι αλλιώς και σε άλλες περιόδους προσφορών και εκπτώσεων. Όπως, όμως, και να έχει οφείλουν όλοι να εφαρμόζουν τον ισχύοντα νόμο περί προσφορών, που ως γνωστό, μπορούν να διαρκούν έως 10 ημέρες για το 50% των ειδών/κωδικών που διαθέτει το κατάστημα που τις διενεργεί.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν τίθεται κανένα θέμα διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας και βεβαίως δεν προσθέτει Κυριακές, οφείλουμε να περιμένουμε να δούμε το αποτέλεσμα συνολικά. Εάν, πράγματι, βγουν έστω και κάποιοι ωφελημένοι από την «Black Friday» θα το εξετάσουμε στη βάση, «από όλους, για όλους».
Σχετικά Άρθρα
21/07/2025 - 09:51
21/07/2025 - 09:40
20/07/2025 - 18:48
Δείτε επίσης