Ούνα φάτσα ούνα ράτσα
«Τυπάλδος» – «Αdriatica» – «Ολυμπιακή» – «Alitalia» (υπότιτλος)
ΑΚΟΥΓΕΣ, «Αdriatica», στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, έβλεπες και τα «μεγαθήρια» για την εποχή εκείνη, πλοία της, το «SAN MARCO» και λοιπά και φούσκωναν οι Ιταλοί από υπερηφάνεια και εμείς, με τα… σαπιοκάραβα που είχαμε τότε, προσπαθούσαμε με τα ψέματα να ανταγωνιστούμε τους Ιταλούς κολοσσούς, στην Ανδριατική και τις κρουαζιέρες… τους οποίους ζηλεύαμε, τους μπαγάσηδες.
ΒΕΒΑΙΑ στη συνέχεια εμφανίστηκαν τότε στη χώρα δύο δαιμόνιοι Κεφαλονίτες εφοπλιστές, οι Αφοί Τυπάλδου, ο Σπύρος, ο πατέρας του Ελληνικού Τουρισμού και ο Μπάμπης, οι οποίοι τελικά τα κατάφεραν και ανταγωνιζόντουσαν στα ίσα το Ιταλικό Δημόσιο(!), που είχε υπό την κατοχή του την «Adriatica».
ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ με ολοκαίνουργια πλοία και οι 2 Κεφαλονίτες με παλιά, επισκευασμένα πλοία, αλλά με μεγάλη εξυπηρέτηση των επιβατών τους, με καλό φαγητό και απόλυτη καθαριότητα, οι αδελφοί Τυπάλδου χάρις στην εργατικότητα και την ευστροφία τους τα κατάφεραν και μετασκεύασαν 37 πλοία, όλα παλιά μεν, αλλά πανέμορφα και καλοτάξιδα – και χάρις σε αυτούς τους δύο ανθρώπους, που είχαν ανοίξει γραφεία σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, με ταμπέλες που έγραφαν TYPALDOS LINE – HELLAS, – υπήρξαν οι μεγαλύτεροι διαφημιστές της χώρας μας και οι άνθρωποι που ΘΕΜΕΛΙΩΣΑΝ την τουριστική μας ανάπτυξη…
ΔΥΣΤΥΧΩΣ από ένα ατύχημα, που οφείλετο σε ανθρώπινο λάθος, κάποιος ναύτης δεν έδεσε καλά ένα φορτηγό αυτοκίνητο στο πλοίο «Ηράκλειον» και έξω από τη Φαλκονέρα, λόγω μεγάλης τρικυμίας, έπεσε πάνω στην μπουκαπόρτα την έσπασε και το πλοίο ναυάγησε! Ήταν μια από τις μεγαλύτερες, την εποχή εκείνη, ναυτικές τραγωδίες, η οποία οδήγησε στην καταστροφή την εταιρεία των αδελφών Τυπάλδου.
ΤΕΛΙΚΑ, όμως, μπήκαν νέοι εφοπλιστές στη Γραμμή Πάτρα –Πρίντεζι –Μπάρι –Βενετία και η «Adriatica» ακολούθησε και αυτή τη σκληρή μοίρα του Τυπάλδου και πτώχευσε…
ΓΙΑΤΙ τα σκεφτόμαστε όλα αυτά σήμερα;
ΓΙΑΤΙ έγινε γνωστό ότι άλλο ένα ΚΑΜΑΡΙ των Ιταλών, η «Αlitalia», η φημισμένη αεροπορική εταιρεία τους, ακολουθεί την τύχη της δικής μας «Ολυμπιακής» και είναι έτοιμη να κλείσει.
ΟΙ εργαζόμενοι σήμερα στην «Αlitalia», ξεπερνούν τους 12.500 ανθρώπους και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις μικρές και ευέλικτες αεροπορικές εταιρείες με το φθηνό κόστος λειτουργίας, με αποτέλεσμα να χάνει κάθε μέρα το Ιταλικό Δημόσιο 500.000 δολάρια(!!!), πόσο απίστευτο πλέον…
ΒΛΕΠΕΤΕ, σε πολλές επιχειρήσεις η μοίρα είναι κοινή και για τους Έλληνες και για τους Ιταλούς!..
«Κ»