«Κόφτης» και στο ντελίβερι – Πώς άλλαξαν οι διατροφικές συνήθειες στην Ελλάδα της κρίσης

Αυξητική τάση καταγράφει το ενδιαφέρον των Ελλήνων για την υγιεινή διατροφή σε συνάρτηση με τη μείωση της ζήτησης για το ντελίβερι φαγητό.

Η έρευνα του Ινστιστούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που βασίζεται σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα καταδεικνύει ότι την τελευταία πενταετία όλο και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών δηλώνει ότι αποφεύγει να παραγγέλνει φαγητό απ’ έξω και προτιμάει να μαγειρέψει στο σπίτι. Πρόκειται μία τάση που όχι μόνο την ακολουθούν περισσότεροι καταναλωτές, αλλά την ακολουθούν και πιο έντονα όσοι την είχαν ήδη υιοθετήσει.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ σε  μεγάλο βαθμό η επιλογή των καταναλωτών έχει ως συνέπεια του  μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος, η οποία στη συνέχεια καλλιεργήθηκε και από άλλους παράγοντες, όπως το αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για μαγειρική ή το ανερχόμενο ενδιαφέρον για προστασία της υγείας ενός πληθυσμού με αυξανόμενο Μ.Ο. ηλικίας.

food1

Για αυτή την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών ευθύνεται τα τελευταία χρόνια και η ελληνική τηλεόραση καθώς παρουσιάζει αυξημένο αριθμό από εκπομπές μαγειρικής, μία τάση που προϋπήρχε στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό το μήνυμα στο καταναλωτικό κοινό της υγιεινής διατροφής και της ποιότητας ζωής μέσω της μαγειρικής στο σπίτι.

foof2

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της μελέτης, παρά την υψηλή κατανάλωση σε κρέας, σε γενικές γραμμές διατηρούνται βασικές αρχές της μεσογειακής διατροφής από τον καταναλωτή, με το ελαιόλαδο, τα φρούτα και τα λαχανικά να είναι με διαφορά οι τροφές που καταναλώνουν συχνότερα οι καταναλωτές.

food3

Πολύ υψηλή θέση καταλαμβάνουν τα όσπρια, ενώ τα πουλερικά-λευκό κρέας ξεπερνούν το κόκκινο κρέας-μοσχάρι. Ιδιαίτερη θέση φαίνεται πως έχει ο καφές στη διατροφή του Έλληνα, όπως και η φέτα. Η κατανάλωση γλυκών κρίνεται ως υψηλή, όπως επίσης και η προτίμηση σε λευκά ζυμαρικά έναντι των επιλογών ολικής άλεσης.

food4

Ποσοστό 56% των καταναλωτών δηλώνουν ότι προσέχουν τη διατροφή τους ενώ ιδιαίτερα υψηλά είναι τα ποσοστά των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ενημερώνονται ενεργητικά για τη διατροφική αξία των προϊόντων που καταναλώνουν.

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή