Κατεβαίνει μετά από τις σφοδρές αντδράσεις η μεσαιωνική αφίσα κατά των αμβλώσεων στο Μετρό

Κατεβαίνει από τους σταθμούς του μετρό η διαφήμιση ενάντια στις αμβλώσεις έπειτα από εντολή του υπουργείου Μεταφορών, μετά και τις σφοδρότατες αντιδράσεις που προκλήθηκαν.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Μεταφορών αναμένεται να προχωρήσει σε δήλωση με την οποία θα αποδοκιμάζει το γεγονός ότι αναρτήθηκε η συγκεκριμένη διαφήμιση στους σταθμούς του μετρό χωρίς να ενημερωθεί το υπουργείο.
Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε καμπάνια κατά των αμβλώσεων που διαφημίζεται στις αποβάθρες του Μετρό.
Συγκεκριμένα οι επιβάτες του Μετρό το πρωί της Δευτέρας αντίκρισαν αφίσες της πρωτοβουλίας «Αφήστε με να ζήσω» που γράφουν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή».
Στο κάτω μέρος της αφίσας, αναγράφεται: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Οι αφίσες έχουν αναρτηθεί σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό με τους επιβάτες να αντιδρούν έντονα με αναρτήσεις τους στα Social Media, ενω απορίας άξιο είναι πως η «Αττικό μέτρο» εδωσε άδεια σε μια τέτοια καμπάνια…
Σύμφωνα με τον Γιάννη Μυλόπουλο, πρώην πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αρμόδια για τις διαφημίσεις αυτές είναι η ΣΤΑΣΥ ΑΕ, που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
Η ανεπαρκής απάντηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ:
Κύκλοι της ΣΤΑΣΥ απάντησαν σε ερώτημα του News 24/7 σχετικά με το θέμα. “Πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό”, αναφέρουν χαρακτηριστικά.
“Εν προκειμένω ζητήθηκε από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση να μπει η εν λόγω διαφήμιση, με τον φορέα αυτόν να καταβάλλει κανονικά το προβλεπόμενο ποσό για τη φιλοξενία του πόστερ. Πρόκειται για φορέα βραβευμένο που δημιουργήθηκε από πολυτέκνους. Στην αφίσα δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στις αμβλώσεις, έτσι κρίθηκε πως δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Πράγματι, μπορεί κανείς να διαφωνεί με το περιεχόμενο του προβαλλόμενου μηνύματος αλλά κατά τη γνώμη μας δε στοιχειοθετείται λόγος για να μην υπάρχει η διαφήμιση”, αναφέρουν ενώ σημειώνουν:
“Να θυμίσουμε πως προσφάτως φιλοξενήθηκε αφίσα και του vegan κινήματος όπου και είχαμε αντιδράσεις από την άλλη πλευρά. Επαναλαμβάνουμε πως οι αντιδράσεις είναι θεμιτές, ωστόσο, δεν υπήρχε λόγος αποκλεισμού. Συνέβη ο,τι γίνεται και με τις υπόλοιπες διαφημίσεις που φιλοξενούμε”.
Αξιζει όμως να υπενθυμίσουμε στους υπεύθυνους ότι ο βιγκανισμος δεν καταστρατηγεί τους νόμους του κράτους, σε αντίθεση με τη θέση απέναντι στις αμβλώσεις…
Έντονες είναι οι αντιδράσεις και από εκπροσώπους κομμάτων.
Από τους πρώτους που τοποθετήθηκαν ήταν ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Παύλος Χρηστίδης, ο οποίος έγραψε χαρακτηριστικά στη σελίδα του στο Facebook, θυμίζοντας την κατοχύρωση του δικαιώματος της άμβλωσης από το ΠΑΣΟΚ το 1986:
“Η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή,όχι επιβολή.
Στην Ελλάδα η νομιμοποίηση των αμβλώσεων κατοχυρώθηκε με τον N. 1609 του 1986 του ΠΑΣΟΚ μετά από δεκαετίες απαγορεύσεων.
Και είναι επιλογή και δικαίωμα της κάθε γυναίκας η πρόσβαση στη νόμιμη και ασφαλή έκτρωση, με βάση τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα.
Αντιλήψεις σαν αυτές που βλέπουμε στις αφίσες είναι μεσαιωνικές.
Τι ακριβώς κάνει η διοίκηση του Μετρό;”.
Την αντίδραση του εξέφρασε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππας κάνοντας λόγο για «προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα».
Μετά την «ημέρα του Αγέννητου παιδιού» και το πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας κατά των αμβλώσεων, τώρα & μέσα στο μετρό κάνουν την εμφάνιση τους προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα. Απαράδεκτο. pic.twitter.com/bGxuknR5S7
— Νίκος Παππάς (@nikospappas16) January 13, 2020
«Δικαίωμα της γυναίκας να ορίζει το σώμα της» έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Twitter η αναπληρώτρια εκπρόσωπος τύπου του βουλευτής ΚΙΝΑΛ, Ζέφη Δημαδαμα, καταδικάζοντας την καμπάνια και ζητώντας απόσυρση:
Ποιος βρίσκεται πίσω από τη μεσαιωνική προπαγάνδα κατά των αμβλώσεων και ποιος τη χρηματοδοτεί; Τι λέει η Αττικό Μετρό για τη “διαφήμιση” στους σταθμούς της; Δικαίωμα της γυναίκας να ορίζει το σώμα της.
Καταδίκη τώρα από όλους και όλες και απόσυρση #μετρο #mybodymyrights pic.twitter.com/FD2zXXRNnW— Zefi Dimadama (@ZefiDimadama) January 13, 2020
Καλημέρα απο το μετρο pic.twitter.com/kJ3HkSspkE
— stRela (@ste_pl) January 13, 2020
Το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση είναι αυτονόητο. Το ζήτημα έχει κλείσει οριστικά. Όσο και αν κάποιοι προσπαθούν δεν θα ανοίξει ξανά. Οι κοινωνίες δεν θα γυρίσουν στο σκοτάδι. Η κοινωνία μας δεν θα γυρίσει στο σκοτάδι.
Παρέμβαση της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ στο σταθμό Μεταξουργείο pic.twitter.com/SJaOw47ueY
— Δημήτρης Τζανακόπουλος (@d_tzanakopoulos) January 13, 2020
Παρέμβαση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ κατά της σκοταδιστικής διαφήμισης στο μετρό της Αθήνας
Όπως γράφει η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ για την παρέμβασή της στο Μετρό του Μεταξουργείου:
«Τα σώματά μας, μας ανήκουν!
Την ώρα που οι γυναικοκτονίες γίνονται καθημερινότητα, οι καταγγελίες για βασανισμούς από την αστυνομία έχουν πληθύνει, επιλέγουν να χτυπήσουν το δικαίωμα στην άμβλωση.
Εκκλησία, κυβέρνηση και ΚΙΝΑΛ έγιναν ένα ενάντια στα δικαιώματα μας.
Κάτω τα χέρια σας από τα σώματα μας. Κάτω τα χέρια σας από την νεολαία!».
Η Αττικό Μετρό μας φέρνει τον Μεσαίωνα. Η καμπάνια αυτή είναι βγαλμένη από τις πιο σκοτεινές εποχές της ιστορίας και απειλεί ευθέως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματος. pic.twitter.com/XhAtXWJqId
— Antilian Kotzai (@AntilianKotzai) January 13, 2020
Μετρό άλλων χωρών:Βοηθήστε έναν άστεγο
Μετρό Ελλάδας:Βάλτε πιο πάνω την ζωή ενός αγκιστρωμένου σπερματοζωαρίου από την ζωή μιας 15χρονης βιασμένης https://t.co/q5BfYLewRO— Απελή Τσαμτσάμ (@Egina_Apli) January 13, 2020
διαφήμιση στο μετρό. Άμα δεν δούμε σύντομα πρόταση για τροποποίηση του 304.4 ΠΚ επί τα χείρω, εμένα να μου τρυπήσετε τη μύτη. ??? pic.twitter.com/ihPkexvcVv
— maryanne (@mvmarva) January 13, 2020
Θυμίζουμε πως οι εκτρώσεις στην Ελλάδα είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα (Νόμος 1609/1986, σε ισχύ από τις 3 Ιουλίου 1986) και όχι “έγκλημα”. Ακόμη, δεν είναι λίγοι οι χρήστες των social media που το τελευταίο διάστημα καλούν δικαίως για εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία και στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, αντιδρώντας στη δαιμονοποίηση μιας πρακτικής που αφορά σε πολύ μεγάλο βαθμό, εφήβους.
Σημειώνεται πως για τη χώρα μας δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τις αμβλώσεις και όλοι οι αριθμοί που παρουσιάζονται είναι κατά προσέγγιση, μετά από εκτιμήσεις.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης