Κατά της πανδημίας με πρόστιμα και σε ανηλίκους;

Της Ελένης Τσερεζόλε

Θα γίνει άραγε πράξη η αναφορά της υφυπουργού Παιδείας Ζέτας Μακρή, χθες το πρωί, σχετικά με την επιβολή προστίμου σε… μαθητές που… αργούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους μετά το μάθημα; Ήταν άραγε μια… έμπνευση της στιγμής της έμπειρης πολιτικού; Ή μήπως μια… προειδοποιητική «βολή» προκειμένου να μετρηθούν οι αντιδράσεις, για το αν τελικά η κυβέρνηση κάνει το βήμα; Η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα η «επιτελική» κυβέρνηση δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιου είδους στρατηγικές κινήσεις μέτρησης των αντιδράσεων, ωστόσο πάντα υπάρχει η πρώτη φορά. Και ήδη η αντίδραση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ήταν ακαριαία καταδικαστική. «Η επιβολή προστίμων αντί για ουσιαστικά μέτρα στα σχολεία, αποκαλύπτει ότι μοναδική σκέψη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι η καταστολή και η επίθεση στη νέα γενιά και την εκπαιδευτική κοινότητα», σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Ανεξαρτήτως πάντως αν θα γίνει πράξη η φράση της υφυπουργού –«θα υπάρχει πρόστιμο στα παιδιά που δεν τηρούν τους κανόνες που ισχύουν για όλο τον πληθυσμό»- το πράγμα δεν αλλάζει. Η κυβέρνηση για πολλοστή φορά στέλνει το μήνυμα ότι δεν ενδιαφέρεται για την δημόσια Παιδεία, παρά μόνο μέσα από το πρίσμα της καταστολής και του αυταρχισμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα γυμνάσια και τα λύκεια θα ανοίξουν σε λίγες μέρες, την 1η Φεβρουαρίου, χωρίς να έχει υπάρξει η παραμικρή βελτίωση στη λειτουργία τους στην κατεύθυνση της διασφάλισης υγειονομικών συνθηκών κατά της πανδημίας –περισσότεροι καθηγητές, συστηματικά τεστ, τάξεις με λιγότερους μαθητές κ.ά. Το γεγονός αυτό φυσικά διόλου δεν προδικάζει ότι δεν θα αναγκαστούν να κλείσουν ξανά. Το αντίθετο μάλιστα. 

Ωστόσο η μόνιμη «έγνοια» της κυβέρνησης είναι η καταστολή και ο περιορισμός, επιβεβαιώνοντας αυτό που έχει γραφτεί, ότι δηλαδή αυτή η εξουσία αντιμετωπίζει την υγειονομική κρίση με όρους αστυνόμευσης και όχι Δημόσιας Υγείας. Εξ ου και οι σκέψεις περί… προστίμου σε… αργοπορημένους μαθητές!

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή