Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2025

«Καρατόμηση» του Διευθύνοντα Συμβούλου ζητούν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ., μετά το δυστύχημα

Την παραίτηση του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΣΤΑ.ΣΥ. Νικόλαου Χαιρέτα και τη διαθεσιμότητα και των δύο διευθυντών, ζητούν οι εργαζόμενοι μετά το τραγικό δυστύχημα, που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης (16/11) στη Γραμμή 1 του Μετρό και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του 41χρονος εργαζόμενος της ΣΤΑ.ΣΥ.. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι οι μέθοδοι της διοίκησης αγγίζουν τα όρια του εκβιασμού, καθώς, ζητούν από στελέχη και εργαζόμενους εχεμύθεια, αποκρύπτοντας όσα συμβαίνουν στον οργανισμό. Ακόμη, υποστηρίζουν ότι υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρείας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και κάνουν λόγο για εκτροχιασμό που είχε σημειωθεί στις 22 Αυγούστου, για τον ίδιο λόγο, στον σταθμό «Βικτώρια».

 

Μιλώντας στον Realfm 97,8 ο Σπύρος Ρεβύθης, εκπρόσωπος των εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ., αναφέρθηκε στις νεότερες εξελίξεις. Όπως είπε «την Παρασκευή ο πρόεδρος της εταιρείας, κάλεσε διοικητικό συμβούλιο. Μας κάλεσε για να ενημερώσει επισήμως ο Διευθύνων Σύμβουλος ο κ. Χαιρέτας όλο το Δ.Σ. αλλά και την γερμανική εταιρεία τι ακριβώς έχει συμβεί. Θέσαμε κάποια ερωτήματα στην γερμανική εταιρεία – το πρώτο ερώτημα ήταν εάν το σύστημα των φρένων είναι δύο ανεξάρτητα συστήματα ή ένα. Μας απάντησαν ότι είναι δύο ανεξάρτητα συστήματα. Άρα τους λέμε αυτό σημαίνει ότι υπήρχαν δύο διαφορετικές βλάβες ταυτόχρονα και μας είπαν ότι μάλλον έτσι είναι και θα το διαπιστώσουμε εφόσον γίνει η αυτοψία».

 

Παράλληλα, οι εργαζόμενοί κατήγγειλαν ότι μετά την απομάκρυνση του τρακαρισμένου τρένου, όταν το σήκωσαν οι γερανοί είδαν υπαλλήλους της γερμανικής εταιρείας να παίρνουν χαρτιά μέσα από το μηχάνημα. «Ρωτήσαμε λοιπόν την γερμανική εταιρεία αν γνωρίζει ότι οι εργαζόμενοι πήραν αυτά τα χαρτιά. Μας είπαν ότι αποκλείεται να το έκαναν γιατί είχε 500 κάμερες και δεν θα τους συνέφερε αυτό. Δεν γνωρίζω τι ήταν αυτά τα χαρτιά, δεν τους είδα με τα μάτια μου» συμπλήρωσε ο κ. Ρεβύθης.

 

Ένα από τα καυτά ερωτήματα της υπόθεσης είναι αυτό της πιστοποίησης. Ο κ. πρόεδρος των εργαζόμενων έθεσε το ζήτημα στην εταιρεία. Συγκεκριμένα, «αν έχουν πιστοποίηση οι Γερμανοί, ο οδηγός της εταιρείας για να οδηγήσει μια τέτοια μηχανή στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. Μας είπε ότι το μοναδικό πράγμα που είχε ήταν η πιστοποίηση από την ίδια την εταιρεία. Αυτό που απαντήσαμε είναι ότι στην Ελλάδα και για κλαρκ σε αποθήκη αν θες να οδηγήσεις πρέπει να έχεις ειδικό δίπλωμα από την Περιφέρεια, κάτι που δεν είχαν».

 

Μετά από αυτές τις απαντήσεις, που κρίθηκαν ανεπαρκείς από τους εργαζόμενους, τόνισε πως «πρότεινα τη διαθεσιμότητα και των δύο διευθυντών, καθώς και την παραίτηση του κ. Χαιρέτα, προκειμένου να υπάρχει άπλετο φως και να μην θεωρηθεί ότι έγιναν παρεμβάσεις». Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ. «όταν ρωτήσαμε τον κ. Χαιρέτα αν αύριο συμβεί κάτι ανάλογο τι κάνουμε, είπε δεν γνωρίζω. Δεν υπάρχει σενάριο για να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Αυτή ήταν η απάντηση».

 

Η υπόθεση βρίσκεται ακόμα υπό διερεύνηση και οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι «αυτό το μηχάνημα είναι για εξωτερικούς χώρους μόνο και να μην υπάρχει κίνηση συρμών. Εμείς έχουμε βίντεο ότι το δουλεύουν στην γραμμή 2 αυτό το μηχάνημα, με επιβάτες στην απέναντι αποβάθρα και ώρα κίνησης συρμών».

 

Με αυτά τα δεδομένα και πολλά αναπάντητα ερωτηματικά, ο κ. Ρεβύθης προανήγγειλε ότι θα στείλει επιστολή στον Πρωθυπουργό, στον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή και στον διοικητή του υπερταμείου και θα αναφέρεται ότι έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη των εργαζομένων στα θέματα υγείας και ασφάλειας. Όπως δήλωσε «θα ζητήσω την απομάκρυνση του κ. Χαιρέτα και της διοικητικής ομάδας γιατί πλέον φοβόμαστε».

 

Στην ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα, αναφέρεται ανάμεσα σε άλλα πως «η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης» και ότι «όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3».

 

Η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης. Επίσης όπως έχει ανακοινωθεί, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή