Με σκοπό τη μείωση ή και την κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφε, τη διατύπωση των θέσεων, τη διαβούλευση αλλά και την υλοποίηση του κανονιστικού πλαισίου για τον κλάδο του καφέ στην Ελλάδα και την Ευρώπη, ιδρύθηκε η Ελληνική Ένωση Καφέ (ΕΕΚ). Η νεοσύστατη ΕΕΚ, επιδιώκει την προώθηση και προβολή των θέσεων των επαγγελματιών του κλάδου του καφέ στην Ελλάδα, σε ό,τι αφορά θεσμικά και μη ζητήματα που αγγίζουν μεταξύ άλλων θέματα φορολόγησης και δασμών, καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και παραεμπορίου, υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων και συσκευασιών, των απαραίτητων προδιαγραφών και επισημάνσεων στα προϊόντα καφέ, καθώς και τα ζητήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης.
Ιδρυτικά μέλη της Ένωσης είναι, η ABEK Βεκράκος ΑΕ, Attica Terra FOOD AND DRINKS ΑΕΒΕ, Βιοτεχνία Καφέδων Γιάγκογλου, Γρ. Παπαχατζής ΟΕ, Cafetex ΑΒΕΕ, Coca-Cola ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ (3E) ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΒΕΕ, Global Coffee Company HELLAS-IKE, Ι. Παφίλης & ΣΙΑ ΟΕ, Ι. Ταλούμης & ΣΙΑ, JACOBS DOUWE EGBERTS GR ΕΠΕ, JACOBS DOUWE EGBERTS ΕΜΠΟΡΙΑ ΚΑΦΕ GR ΕΠΕ, KAWACOM Hellas ΕΜΠΟΡΙΑ ΚΑΦΕ ΑΕ, NESTLE Hellas ΑΕ, Στάθης Γ. Κούκος & ΣΙΑ ΕΠΕ, Unistar ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΩΝ ΕΠΕ και η ΣΥΝΚΑΦΕ ΑΒΕΕ.
Κτά την πρώτη συνέλευσή της εκλέχθηκε Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου ο Γιάννος Μπενόπουλος της Cafetex ΑΒΕΕ, με Αντιπρόεδρο τον Ηλία Παπαδόπουλο της NESTLE Hellas ΑΕ, Γραμματέα τον Αναστάσιο Γιάγκογλου από την Βιοτεχνία Καφέδων Γιάγκογλου, Ταμία τον Γιώργο Κούκο της Στάθης Γ. Κούκος & ΣΙΑ ΕΠΕ και μέλος τον Γιώργο Σκούρτα από την JACOBS DOUWE EGBERTS GR ΕΠΕ.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΕΕΚ, οι πρώτες δράσεις της στηρίζονται σε τρεις βασικούς άξονες δραστηριοποίησης, τους οποίους η ένωση θεωρεί βασικές προτεραιότητες για το πρώτο διάστημα λειτουργίας της. Αποσκοπεί στη μείωση ή και στην κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφέ. Επιπλέον, προσδοκά μέσα από τις δράσεις της, στην απλοποίηση και εν γένει διευκόλυνση του τεχνικού και διαχειριστικού πλαισίου που αφορά τις εξαγωγές καφέ, ενώ τέλος, ως τρίτος άξονας δραστηριοποίησης τέθηκε η εντατική προσπάθεια για την αντιμετώπιση και μείωση του λαθρεμπορίου καφέ, το οποίο αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο πρόβλημα στον κλάδο.