Της Ελένης Τσερεζόλε
Τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων έθεσε χθες ο Αλέξης Τσίπρας,
αναδεικνύοντας, στη συνάντησή του με το συνδικάτο εργαζομένων στον
ΟΑΣΑ, την αδιαφορία της κυβέρνησης για το γεγονός ότι τα Μέσα
Μαζικής Μεταφοράς έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του
ιού, με τα γνωστά αποτελέσματα. Μία διαπίστωση που κάνουν και πάρα
πολλοί επιστήμονες, γιατροί, καθηγητές. Απέναντι σε όλους κωφεύει
η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Για τους ίδιους ιδεολογικούς λόγους για
τους οποίους δεν θέλει ένα… «πολυτελές» δημόσιο Σύστημα Υγείας:
για να μην ενισχυθούν τα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς –τα οποία,
εκτός των άλλων, είναι και εργαλείο για την αντιμετώπιση της
κλιματικής κρίσης, για την οποία επαίρεται ότι ενδιαφέρεται ο Κ.
Μητσοτάκης.
«Είναι αδιανόητο, εδώ και δύο χρόνια, να μην έχουν γίνει κινήσεις
ώστε να αυξηθεί ο στόλος και να προστατευτούν τόσο οι πολίτες που
μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όσο και οι εργαζόμενοι,
οι οδηγοί» είπε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας. Ο ίδιος θύμισε
χαρακτηριστικά ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ακύρωσε τον εν εξελίξει
διαγωνισμό που είχε ξεκινήσει η κυβέρνησή του για 750 λεωφορεία,
που αν είχε εξελιχθεί κανονικά, «σήμερα θα είχαμε τα μισά από τα
750 λεωφορεία και μέσα στο επόμενο διάστημα θα παραλαμβάνονταν και
τα άλλα μισά».
Η απάντηση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ήταν, ως συνήθως, εκτός
πραγματικότητας. Μίλησε για αύξηση του αριθμού των ΜΜΜ, για
ασφάλεια και ποιότητα! Βέβαια καθημερινά οι πολίτες ζουν μία
εντελώς διαφορετική πραγματικότητα, με λεωφορεία και βαγόνια φίσκα
και ακατάλληλα οχήματα για ΜΜΜ.
Όμως, αλλεργία στα δημόσια ΜΜΜ, έχει και η Διοίκηση Πατούλη στην
Περιφέρεια Αττικής που ακύρωσε (μαζί με το υπουργείο Μεταφορών)
την αγορά 92 σύγχρονων λεωφορείων που είχε δρομολογήσει η Διοίκηση
Δούρου. Αποφάσεις που δεν ξαφνιάζουν από εκείνους που δεν έχουν
πατήσει ποτέ το πόδι τους σε λεωφορείο ή μετρό…