Η προεκλογική εκμετάλλευση μιας εθνικής τραγωδίας

Ελένη Τσερεζόλε

 

Το τάιμινγκ στην πολιτική είναι μεγάλη υπόθεση. Ακόμη μεγαλύτερη είναι στην πολιτική προπαγάνδα. Την Πέμπτη και την Παρασκευή είχαμε το «ξεδίπλωμα» μιας τέτοιου είδους επιχείρησης πολιτικής προπαγάνδας. Μιας αντικυβερνητικής προπαγάνδας με αφετηρία την αναμόχλευση της τραγωδίας στο Μάτι. Μια νέα δημοσιογραφική έρευνα που ο μόνος της σκοπός ήταν ολοφάνερα, όχι να προσθέσει κάποια καινούργια στοιχεία σε μια τραγωδία που έχει βαθιές ρίζες σε πολιτικές δεκαετιών περασμένων κυβερνήσεων και διοικήσεων. Μια τραγωδία την οποία – και αυτό είναι πραγματικά θλιβερό αλλά και αποκαλυπτικό για το επίπεδο του πολιτικού λόγου της Αντιπολίτευσης – χρησιμοποιούν ως τυμβωρύχοι οι πολιτικοί αντίπαλοι της κυβέρνησης. Μια προκλητική στάση πολλώ δε μάλλον που οι κυβερνήσεις των κκ Σαμαρά και Βενιζέλου συνέβαλαν στην κατάρρευση του δημόσιου μηχανισμού που απαιτείται για την αντιμετώπιση περιστατικών όπως αυτό στο Μάτι πέρσι. Μια ούτως ή άλλως δύσκολη περίπτωση, που σύμφωνα με διεθνή ινστιτούτα και κορυφαίους επιστήμονες, θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να τιθασευθεί ακόμη και σε χώρες όπως η Γαλλία ή οι ΗΠΑ, που διαθέτουν εξαιρετικά μέσα και μηχανισμούς.

Τούτων δοθέντων, το πρόσφατο ρεπορτάζ (και μάλιστα θα ακολουθήσουν και άλλα… 2 μέρη) του καναλιού ΣΚΑΙ, για την τραγωδία, ειδησεογραφικά δεν είχε να προσθέσει κανένα επιπλέον στοιχείο στα ήδη γνωστά, που παραπέμπουν στις διαχρονικές και σε βάθος ετών ευθύνες. Όμως ο στόχος δεν ήταν η προαγωγή της δημοσιογραφικής έρευνας για ένα κρίσιμο θέμα. Ήταν η εργαλειοποίηση μιας τραγωδίας μόλις τρεις εβδομάδες πριν από τις ευρωπαϊκές και αυτοδιοικητικές εκλογές. Ήταν μια «έρευνα» στη βάση της αναμόχλευσης της δίκαιης συναισθηματικής φόρτισης των θυμάτων και στην υπηρεσία του αντι-ΣΥΡΙΖΑ αγώνα. Ένα «ντοκουμέντο» χωρίς ντοκουμέντα. Και προς άμεση «κατανάλωση» από φιλικά προσκείμενα στη ΝΔ, ΜΜΕ και ιστοσελίδες.

Γιατί όσο μειώνεται η διαφορά μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, όσο γίνεται φανερό ότι διψήφιες διαφορές είναι χάρτινα «πυροτεχνήματα» για δημιουργία εντυπώσεων, τόσο ο κ. Μητσοτάκης θα φυγομαχεί (αποφεύγοντας την κατά πρόσωπο αντιπαράθεση με τον πρωθυπουργό) και τόσο θα εντείνεται η προπαγάνδα. Μια χονδροειδής προπαγάνδα – εφαλτήριο για τα αφιερώματα ξανά και ξανά στην τραγωδία στο Μάτι, κλπ., κλπ., κλπ. Έτσι ο ακριβής τίτλος του… ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ θα έπρεπε να είναι: «μια εθνική τραγωδία στην υπηρεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή