Η κυβέρνηση να σταθεί αρωγός στα προβλήματα των μαθητών, αντί να ψάχνει για ψεκασμένους και να τρομοκρατεί

Της Αγγελικής Αδαμοπούλου από την Κυριακάτικη Kontranews

Tο ξέσπασμα της πανδημίας σταδιακά απο­καλύπτει το πιο τιμωρητικό και κατασταλτι­κό προφίλ της κυβέρνησης η οποία, πίσω από το δόγμα της ατομικής ευθύνης, μάταια προ­σπαθεί να κρύψει τις αστοχίες της, τις παλινωδί­ες και την προχειρότητα με την οποία διαχειρίζε­ται την υγειονομική κρίση. Απέναντι στα αιτήμα­τα των μαθητών που προχωρούν σε καταλήψεις, ζητώντας να ληφθούν μέτρα ασφαλείας στα σχο­λεία τους για την προστασία τους από την πανδη­μία, το Υπουργείο Παιδείας απάντησε ανακοινώ­νοντας ότι θα αναπληρωθούν οι χαμένες διδα­κτικές ώρες, μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχο­λικών εορτών, αργιών, Σαββάτων και σχολικών περιπάτων, μην αφήνοντας η υπουργός Παιδεί­ας Νίκη Κεραμέως ανοιχτό κάποιο «παράθυρο» διαλόγου με τους μαθητές. Προέβη μάλιστα στη δήλωση ότι «δεν μπορεί οποιοσδήποτε να εμπο­δίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση».

Αλήθεια κ.Κεραμέως, διερωτηθήκατε ποιος παραβιάζει το δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαί­δευση πριν προβείτε στο ολίσθημα αυτό; Αναρω­τηθήκατε ποιος συρρικνώνει το δικαίωμα εκπαί­δευσης, όταν αγνοείτε το αυτονόητο αίτημα μαθη­τών, γονέων και εκπαιδευτικών να ληφθούν όλα τα απαραίτητα θετικά μέτρα για την ασφαλή λει­τουργία των σχολείων; Αντί η κυβέρνηση να ανα­λάβει τη δική της μεγάλη κρατική ευθύνη, αρκεί­ται στα παγουρίνο, στις μάσκες για γίγαντες και στην περιβόητη «ατομική ευθύνη» που έχει μετα­τραπεί σε πανάκεια, ενώ όταν οι μαθητές διεκδι­κούν 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις περισσο­τέρων καθηγητών και καθαριστριών στα σχολεία τους, φροντίδα για τις δομές που καταρρέουν, ορι­στική λύση των διαχρονικών προβλημάτων της Παιδείας, η κυβέρνηση τους απαντάει πως αυτά που ζητούν είναι ανέφικτα λόγω κόστους.

Είναι πάγια η τακτική της κυβέρνησης να επι­καλείται δημοσιονομικό κενό, όταν καλείται να προστατεύσει κοινωνικά δικαιώματα, όπως τα δικαιώματα των μαθητών, όπως τα εργασιακά δικαιώματα, όταν καλείται να προβεί σε προσλή­ψεις εκπαιδευτικών, καθαριστριών, γιατρών και νοσηλευτών, να ικανοποιήσει αιτήματα κλάδων που επλήγησαν από την ύφεση που εξαπέλυσε η πανδημία, όμως όλως παραδόξως τα δημοσιονο­μικά περιθώρια υπάρχουν, ή μάλλον και να μην υπάρχουν, θα έπρεπε να τα εφεύρουμε, για αλό­γιστες δημόσιες δαπάνες σε εξοπλισμούς και για την εξυπηρέτηση των ιδιωτικών οικονομικών συμ­φερόντων της τοξικής ολιγαρχίας. Λεφτά υπάρ­χουν για τις 70 συμβάσεις που έχουν υπογραφεί σε διάστημα μόλις δύο μηνών, με την «αγορά της εικοσαετίας» που βρίσκεται σε εξέλιξη, με αφορ­μή των γεγονότα του περασμένου Μαρτίου στον Εβρο, να εκτινάσσει τον προϋπολογισμό της στα 40 εκατ. ευρώ, ενώ συμφωνήθηκε να διατεθεί για κλούβες και βάρκες, για περιπολίες στον Εβρο, ποσό 8 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με προσπάθειες για την απορρόφη­ση επιπλέον 17 εκατ. ευρώ.

Οταν όμως οι μαθητές ζητούν Παιδεία μέσα σε συνθήκες τήρησης των υγειονομικών πρω­τοκόλλων και πραγματοποιούν κινητοποιήσεις, συκοφαντούνται, καταστέλλονται, υποβαθμίζο­νται από την εκάστοτε κυβέρνηση και επιπλήττο­νται από τα συστημικά ΜΜΕ. Η Κυβέρνηση απα­ντά με προσαγωγές μαθητών και με εισαγγελικές παρεμβάσεις. Προκειμένου να καμφθεί το αγωνι­στικό φρόνημα των μαθητών και να απεμπολή­σουν τις αξιώσεις τους, η Κυβέρνηση στοχοποιεί τους μαθητές που αγωνίζονται για ενίσχυση της υγειονομικής θωράκισης των σχολείων τους και προστασία της Δημόσιας Υγείας, καταφεύγοντας σε αυταρχικά αστυνομικά μέτρα παλαιάς κοπής, με στόχο την τρομοκράτηση των νέων παιδιών.

Ο Ξάνθος Γερμανάκος, μέλος της Συντονι­στικής Επιτροπής των Μαθητών και μαθητής Λυκείου στο Πέραμα, έθεσε την κυβέρνηση προ των ευθυνών της πολύ εύστοχα, αποστομώνο­ντας όλα τα συκοφαντικά στόματα που πίσω από τις κινητοποιήσεις των μαθητών βλέπουν αρνη­τές της μάσκας. «Οι μαθητές έμειναν σπίτι τους, με μεγάλη ευθύνη, στην καραντίνα, είδαν να μοι­ράζονται δισ. σε επιχειρήσεις, όχι όμως να ανα­βαθμίζονται τα σχολεία τους, για να μπορούν να τους υποδεχτούν με ασφάλεια. Ο βασικός φορέ­ας που υποκινεί τους μαθητές και τις κινητοποι­ήσεις τους είναι η κυβέρνηση με την ανεύθυνη πολιτική της και τις μάσκες-αλεξίπτωτα που μοί­ρασε στις τάξεις. Είναι αντιφατικό να θεωρού­νται οι έφηβοι ώριμοι για να ψηφίσουν, αλλά να τους κατηγορούν ότι δεν είναι ώριμοι να αποφα­σίσουν πώς θα αγωνιστούν ή πώς δεν ακολου­θούν δημοκρατικές διαδικασίες για τις καταλή­ψεις τους και να τους συκοφαντούν».

Η φαρσοκωμωδία της συνωμοσιολογίας και της λασπολογίας κατά μαθητών, γονέων και της εκπαιδευτικής κοινότητας πρέπει να λάβει τέλος. Καλούμε την κυβέρνηση, αντί να ψάχνει για ψεκα­σμένους και να τρομοκρατεί, αντί να τιμωρεί και να διώκει μαθητές, να σταθεί αρωγός στα προ­βλήματά τους και να πάψει να αντιδρά με νηπι­ακή ανωριμότητα και εγκληματική αμέλεια απέ­ναντι σε ευάλωτους μαθητές, οι οποίοι διεκδι­κούν τα δικαιώματά τους με περισσή ωριμότητα και σοβαρότητα.

*Bουλευτής Α’ Αθηνών του ΜέΡΑ 25

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή