Τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζει το Οικονομικό επιτελείο
Η άρνηση των δανειστών για παράταση του μέτρου της απόσυρσης, κάνει δυσκολότερα τα πράγματα για την αγορά του αυτοκινήτου. Το «κουαρτέτο» σε συνέχεια των μεγάλων «εμπνεύσεων» του, αρνείται την παράταση του μέτρου της απόσυρσης μέχρι τον Ιούνιο και βάζει σε περιπέτειες την ελληνική αγορά που ήδη έχει πληγεί από την κρίση και τα μνημόνια όπως και όλοι οι άλλοι κλάδοι της ελληνική Οικονομίας. Ειδικά οι αντιπροσωπείες, που έχουν ήδη κάνει παραγγελίες και έχουν προκαταβάλει μέρος της αξίας των αυτοκινήτων, θα βρεθούν με νέες παραλαβές, που χωρίς το μέτρο της απόσυρσης η τιμή τους θα αυξηθεί σημαντικά!
Η αλλαγή δεν αφορά μόνο τους επαγγελματίες του χώρου, καθώς το επιπλέον κόστος περνά στον καταναλωτή. Με λίγα λόγια, εκεί που το πάνε οι δανειστές, η απόκτηση καινούργιου αυτοκινήτου θα γίνει πιο δύσκολη υπόθεση για τον έλληνα καταναλωτή, σε μία αγορά που παρά την κρίση, από τα μέσα του 2014 και μετά, έχει δείξει σημάδια αντοχής, διατηρώντας παράλληλα προοπτικές ανάπτυξης.
Με αυτά τα δεδομένα, το οικονομικό επιτελείο και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων (ΣΕΑΑ) αναζητούν εναλλακτικές λύσεις ώστε να μειωθούν οι συνέπειες. Μέσα στα διαφορετικά εξεταζόμενα σενάρια είναι μία μικρότερη παράταση της απόσυρσης, ώστε να η αγορά να περάσει στην επόμενη ημέρα, αυτή χωρίς το μέτρο της απόσυρσης όσο το δυνατόν πιο ομαλά. Γνώστες της αγοράς, εκτιμούν ότι με αυτόν τον τρόπο, θα απορροφηθεί μεγάλο μέρος από τις παραγγελίες που έχουν ήδη γίνει. Ενώ ο εκτελωνισμός μπορεί να γίνει με λιγότερο φορολογικό κόστος λόγω της απόσυρσης. Αν από την άλλη οι δανειστές επιμείνουν και δεν δεχτούν καμία παράταση, τότε τα περιθώρια αντίδρασης είναι λίγα και είτε οι αντιπροσωπίες θα βρεθούν με τα «ακριβά» νέα αμάξια, είτε οι παραγγελίες θα ακυρωθούν.