Financial Times: Αυτό το προϊόν είναι το νέο «χρυσάφι»

Η πανδημία του κορωνοϊού, πέρα από τα σαρωτικά προβλήματα που δημιουργεί στις οικονομίες, διαμορφώνει σημαντικά τις καταναλωτικές τάσεις.

Τις πρώτες εβδομάδες της έξαρσης του κορωνοϊού εκατομμύρια καταναλωτές από όλη την υφήλιο -και κυρίως στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο- άρχισαν να «στοκάρουν» χαρτιά υγείας. Μετά από τις διαβεβαιώσεις των αρμόδιων Αρχών ότι τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν ανοικτά και πως υπάρχουν ικανά αποθέματα χαρτιού υγείας, αυτή η «μανία» άρχισε να υποχωρεί. Παρά ταύτα, σύντομα άρχισαν να… ξεπηδούν νέες καταναλωτικές τάσεις, που πλέον εστιάζονται στη θωράκιση του ανοσοποιητικού.

Financial Times: Αυτό το προϊόν είναι το νέο «χρυσάφι»

Σύμφωνα με τους Financial Times, το τελευταίο διάστημα στρέφονται στις πλέον παραδοσιακές επιλογές, όπως ο χυμός πορτοκάλι, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C. Ηδη, στη Νέα Υόρκη, ο κατεψυγμένος χυμός πορτοκάλι είναι το πρώτο στη λίστα των προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση. 

Στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, δείχνουν μια αύξηση κατά 25% στην τιμή του χυμού πορτοκαλιού από τις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου, καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές έτρεξαν στα σούπερ μάρκετ για να «στοκάρουν» αποθέματα. 

«Υπάρχει ακόμα πολύς χυμός πορτοκάλι στα καταστήματα, αλλά είναι όπως με το χαρτί υγείας: δεν υπάρχει έλλειψη, όμως οι άνθρωποι τρέχουν για να το προλάβουν» εξηγεί ο Νιλ Μάρεϊ, της IHS Markit’s Agribusiness Intelligence.

Αυτή η τάση πάντως αναμένεται να επηρεάσει και τα futures, δηλαδή τις τιμές που «κλειδώνουν» παραγωγοί και έμποροι για το μέλλον, με συνέπεια να θεωρείται δεδομένο ότι θα έρθουν περαιτέρω αυξήσεις. 

Στα ύψη η ζήτηση και για τον καφέ
Την είδηση για τον χυμό πορτοκάλι επιβεβαιώνει και ρεπορτάζ του BBC, στο οποίο περιγράφεται μεγάλη αύξηση στη ζήτηση, την ώρα που οι παραγωγοί δυσκολεύονται να κάνουν εξαγωγές, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων. 

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους Financial Times, σημαντική αύξηση (+24%) καταγράφεται και στον καφέ Arabica, καθώς καταναλωτές και αλυσίδες πώλησης καφέ και καφετεριών έτρεξαν να συγκεντρώσουν αποθέματα, υπό τον φόβο ελλείψεων. 

«Κάθε κρίκος στην αλυσίδα τροφοδοσίας προσπαθεί να έχει στοκ» είπε στους FT ο Κάρλος Μέρα, αναλυτής της Rabobank, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη ζήτηση σε ό,τι αφορά τα προϊόντα καφέ.  
 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή