Την ανάγκη για εκπόνηση σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση του προσφυγικού, εξήρε ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, προαναγγέλλοντας πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Φίλης τόνισε: «Δεν είμαστε ασυγκίνητοι ως κοινωνία απέναντι στο προσφυγικό. Πήραμε την πρωτοβουλία να ενθαρρύνουμε την εκπαιδευτική κοινότητα να στηρίξει τους συνανθρώπους μας που βρέθηκαν στην επώδυνη αυτή θέση».
Εν συνεχεία, τόνισε ότι η αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος είναι για την κυβέρνηση και την ελληνική κοινωνία, ένας «πανεθνικός στόχος».
Ο υπουργός ανέφερε ότι στην προσπάθεια αυτή, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πρωτοστατήσουν, ώστε το σχολείο να γίνει μια ανοικτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις. «Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν διαχειριστεί με ανθρωπιά, διδακτική επάρκεια και επιτυχία τα προβλήματα των νέων μεταναστών κατά τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρξαν η βασική δύναμη αντιρατσιστικής διαπαιδαγώγησης και απόκρουσης κηρυγμάτων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας», επεσήμανε ο κ. Φίλης.
Ειδικότερα, σε αρχική φάση, στις 21 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού, στα σχολεία της χώρας θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για το προσφυγικό ζήτημα και την αλληλέγγυα συμπεριφορά των πολιτών.
Στη συνέχεια, και αφότου λυθούν τα βασικά θέματα της στέγασης, της διατροφής και της υγείας των προσφύγων, υπάρχει η πρόθεση από πλευράς υπουργείου να οργανωθούν δράσεις που θα αφορούν: ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, παροχή βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, προετοιμασία όσων θέλουν να προωθηθούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και διαμόρφωση σχεδίου για τη μόρφωση και την εκπαίδευση παιδιών αλλά και ενηλίκων που θα παραμείνουν τελικά στην Ελλάδα.
Σε αυτό το μήκος κύματος, για την υλοποίηση των παραπάνω, το υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού (χωρίς αυτό ωστόσο να είναι σαφές αυτή τη στιγμή, αν σημαίνει προσλήψεις αναπληρωτών ή ανακατανομή του υπάρχοντος δυναμικού), αλλά και για την ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών. «Πρώτα θα δούμε ποιες θα είναι οι ανάγκες. Ακόμα δεν έχουμε σαφή εικόνα. Πολλά πράγματα είναι ανοικτά. Αυτή τη στιγμή, μόνοι τους έχουν κινητοποιηθεί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί», τόνισε ο υπουργός.
Παράλληλα, θα συγκροτηθεί μια Κεντρική Επιτελική Επιτροπή, η οποία θα αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες, πανεπιστημιακούς και επιστήμονες εξειδικευμένους σε θέματα ένταξης και εκπαίδευσης προσφύγων, αλλά και από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων που δραστηριοποιούνται σε συναφή ζητήματα.
Φωτογραφία: Eurokinissi