Επικίνδυνοι ερασιτέχνες

Εδώ και 1,5 μήνα, όταν άρχισε να καθίσταται σαφές ότι με κάποιον τρόπο, η Ελλάδα θα προσπαθούσε να βάλει σε λειτουργία τη «βαριά βιομηχανία» της και να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται στην οικονομία της, υποτίθεται ότι στην κυβέρνηση κατάρτιζαν σχέδια για την επανεκκίνηση του τουρισμού. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η επιτυχής λειτουργία του τουρισμού φέτος συνδέεται απολύτως με το βάθος της ύφεσης και τις διαστάσεις της κρίσης που μας περιμένει τον προσεχή χειμώνα, θα περίμενε κανείς ότι όλοι στην κυβέρνηση θα καταλάβαιναν πόσο κρίσιμο είναι να γίνουν όλα στην εντέλεια: αντ’ αυτού, όμως, τον τελευταίο 1,5 μήνα, λαμβάνει χώρα ένας τραγέλαφος διαρκείας: στην αρχή, ο αρμόδιος υπουργός Χάρης Θεοχάρης χρεώνεται διαρροές με το «σχέδιο επανεκκίνησης» στα ΜΜΕ, με αποτέλεσμα το Μέγαρο Μαξίμου να προχωρήσει σε διαρροή αποδοκιμασίας Θεοχάρη. Μάλιστα, την οργή που επικρατούσε στο γραφείο του πρωθυπουργού είχε επιβεβαιώσει, προσεκτικά, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Μετά, ο υπουργός Τουρισμού είχε μία άλλη φαεινή ιδέα: να χωρίσει τη χώρα σε ζώνες… επικινδυνότητας, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται η Ελλάδα να χαρακτηρίζει από μόνη της τα μισά νησιά της ως υψηλού κινδύνου! Ακολούθησε μία συνέντευξη του υφυπουργού, Μάνου Κόνσολα, που επί της ουσίας χαρακτήρισε «ανεύθυνο» τον πολιτικό του προϊστάμενο και άφησε να εννοηθεί ότι πρέπει να αποπεμφθεί. Στη συνέχεια, το φιάσκο συνεχίστηκε όταν έγινε γνωστό πως το Μαξίμου είχε αποφασίσει να δώσει με απευθείας ανάθεση 32 εκατομμυρίων σε μία εταιρεία τη δουλειά που θα έκανε… δωρεάν ο ΕΟΤ, γιατί γι’ αυτό υπάρχει! Δηλαδή, την τουριστική καμπάνια για την Ελλάδα. Τέσσερα στελέχη του ΕΟΤ απείλησαν με παραίτηση και ο πρωθυπουργός την περασμένη εβδομάδα, αντί να επιλέξει το Μουσείο Ακρόπολης, τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο ή κάποιο άλλο τοπόσημο της χώρας, παρουσίασε το σχέδιο επανεκκίνησης του τουρισμού σε ένα… θερινό σινεμά. Επίσης, παρουσιάστηκε ένα ερασιτεχνικό βίντεο με ένα μονόπλανο από drone, που έλεγε ότι η Ελλάδα είναι… ιδέα και μπορεί κανείς να την προσεγγίσει «από παντού» -δηλαδή δεν χρειάζεται καν να κλείσει εισιτήρια για να έρθει. Σαν να μην έφτανε αυτό, ήρθε η αποκάλυψη πως το βίντεο ήταν «αντιγραφή» μίας διαφήμισης γνωστής εταιρείας καλλυντικών, που είχε δημοσιοποιηθεί προ διμήνου. Και, επίσης, στην παρουσίαση του σχεδίου επανεκκίνησης έλαμψε δια της απουσίας της η επικεφαλής του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, αντιδρώντας, προφανώς, στην παράκαμψη του Οργανισμού. 

Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να δώσουν άφθονο υλικό για γέλιο ή για ειρωνικά σχόλια για το «επιτελικό κράτος» που δεν μπορεί ούτε να σχεδιάσει μία καμπάνια της προκοπής. Όμως, αν σκεφτεί κανείς ότι φέτος κρεμόμαστε από τον τουρισμό μπάς και βγάλουμε τον χειμώνα, τότε δεν υπάρχει καμία διάθεση για γέλιο και ειρωνείες. Μόνο ανατριχίλα και φόβος για τον επιζήμιο ερασιτεχνισμό των κυβερνώντων.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή