Επιχορήγηση 500 εκατ. από την Ευρώπη για τους σιδηρόδρομους

Τέσσερα έργα υποδομών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού προυπολογισμού 725,7 εκατ. ευρώ, θα επιχορηγηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 500,2 εκατ. ευρώ. Τις συμφωνίες επιχορήγησης υπέγραψαν  ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης με τον Διευθυντή της INEA,  Ντίρκ Μπέκερς (Dirk Beckers), εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 Τα έργα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε συνέχεια της 1ης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων μεταφορών για χρηματοδότηση από το  CEF, η οποία δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο του 2014. Οι σχετικές προτάσεις υποβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο του 2015.

Συνολικά η κοινοτική συνδρομή για τα τέσσερα έργα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 500,2 εκατ. ευρώ. Οι προαναφερθέντες πόροι του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» είναι πέραν των προβλεπόμενων πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τα τέσσερα έργα που επιχορηγούνται:

·                     Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, 106 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 430,3  εκατ. ευρώ.

·                     Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών, προϋπολογισμού 290,6 εκατ. ευρώ.

·                     Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής  Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, προϋπολογισμού 1,0 εκατ. ευρώ.

·                     Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη (φάση μελετών), προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ.

Τι είναι ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» – Γιατί μας δίνουν 500 εκατ. ευρώ

Μέσω του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», γνωστού ως CEF (Connecting Europe Facility), η Επιτροπή προάγει την πιο εκτεταμένη και στοχευμένη επένδυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις υποδομές Μεταφορών με κύριο στόχο την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, την άρση της απομόνωσης, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση των θέσεων εργασίας.

Ο Διευθυντής της INEA,  Ντίρκ Μπέκερς (Dirk Beckers), δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Η INEA θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή