Έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων

Ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Στις 14 Ιανουαρίου δηλαδή την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.

Εκτός από την αναγραφόμενη παλαιά και νέα μειωμένη τιμή των αγαθών, επιτρέπεται και η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης. Όπως όλοι ξέρουμε αυτές τις δύσκολες εποχές για το ελληνικό νοικοκυριό, μετά την έκρηξη των φόρων και των συνεχών μειώσεων μισθών και συντάξεων, ο Έλληνας καταναλωτής προσπαθεί να σταθεί όρθιος και να τα βγάλει πέρα με τις διάφορες υποχρεώσεις του.

Δίχως περίσσευμα για διάφορες πολυτέλειες που παλαιότερα ίσως μπορούσε να υλοποιήσει, οι περισσότεροι συμπολίτες μας ζουν σε ένα φαύλο κύκλο και κάποιες φορές δεν μπορούν να ικανοποιήσουν ούτε τις βασικές ανάγκες τους. Από τη μία πλευρά οι έμποροι προσπαθώντας να αποφύγουν το κλείσιμο της επιχείρησή τους και από την άλλη οι καταναλωτές που βλέπουν τα έσοδά τους να εξαφανίζονται και παρά την μερική αύξηση της εμπορικής κίνησης την περίοδο των εορτών, συνθέτουν ένα σκηνικό που επιβάλλει τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων των προιόντων μήπως και αλλάξει η εικόνα της αγοράς.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης ,συμβουλεύει τον καταναλωτή εν όψει της έναρξης των εκπτώσεων.

* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή να διερευνήσει επισταμένως την αγορά, που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» πριν την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες των καταστημάτων κατά την   διάρκεια των εκπτώσεων και όπως ορίζει ο νόμος πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκπτωση.
* Πριν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραρχήσει λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην ”παρασυρθεί” από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι “πρέπει” και όχι με το ότι “θέλει”…
* Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν  μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει οτι ο καταναλωτής δεν πρέπει  να βιάζεται χρονικά … απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό του !
* Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές.  Ως εκ τούτου οι έμποροι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή των δύο τιμών ( της αρχικής και της εκπτωτικής ) και σύμφωνα με την νομοθεσία τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι ”τσουχτερά”.
* Ο καταναλωτής να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές των ειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
* Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά του προϊόντος σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων αυτών, που κάποιοι θα προσπαθήσουν να τον παραπλανήσουν  με πλασματικές εκπτώσεις.

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή